Spring naar inhoud

- - - - -
Siamees

Wat maakt de siamese kat zo speciaal?

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:38

Beste leden,

Ik ben zot van de siamese poes sinds ons Summertje er kwam!
Die band die een siamese je geeft (ze voelen de mens sterk aan) dat spreekt mij het meeste aan!!
Ze zijn super slim en leren snel nieuwe dingen.

Een paar speciale dingen van ons Summer die ik ook vaak bij andere siamese zie:
Wanneer ze haar wast blijft haar tongske vaak uit steken :p en ze springt altijd op u schouders om in uwe nek te kunnen zitten.

Wat zijn jullie speciale karaktertrekjes die je reeds opmerkte?

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:43

Wij hebben geen siameesje :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:49

Onze Bebbel apporteert haar muisje en ook een stokje (maar da's eigenlijk geen karaktertrek).
Eigenlijk doet Bebbel me een beetje aan mezelf denken: ze probeert in iedereen het goede te zien en boven te halen, niet alleen bij mensen maar ook bij andere katten. Het nadeel is wel dat ze niet van ophouden weet en als Gabriël haar reeds verwittigd heeft, ze toch nog verder blijft doen (soms met gevolgen).
Het is heel moeilijk om haar te negeren: als ze aandacht wilt, dan krijgt ze die ook (soms kruipt ze hier onder mijn t-shirt heel dicht tegen mee aan terwijl ik op KS zit). Bij de andere katten doet ze dit door erbovenop te springen (terwijl ze vb liggen te slapen) en schuift ze zolang tot ze er naast ligt (en de ander er soms uit ligt).

Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 augustus 2010 - 18:00

[quote name='Joloka'][SIZE=4] Onze Bebbel apporteert haar muisje en ook een stokje (maar da's eigenlijk geen karaktertrek).[/SIZE]
[SIZE=4] Eigenlijk doet Bebbel me een beetje aan mezelf denken: ze probeert in iedereen het goede te zien en boven te halen, niet alleen bij mensen maar ook bij andere katten. Het nadeel is wel dat ze niet van ophouden weet en als Gabriël haar reeds verwittigd heeft, ze toch nog verder blijft doen (soms met gevolgen).[/SIZE]
[SIZE=4]Het is heel moeilijk om haar te negeren: als ze aandacht wilt, dan krijgt ze die ook (soms kruipt ze hier onder mijn t-shirt heel dicht tegen mee aan terwijl ik op KS zit). Bij de andere katten doet ze dit door erbovenop te springen (terwijl ze vb liggen te slapen) en schuift ze zolang tot ze er naast ligt (en de ander er soms uit ligt).[/SIZE][/quote
[SIZE=4]Bij ons is vooral ons Nala degene die de aandacht opeist door op de andere twee te gaan liggen en naar ons te antwoorden (soms zelfs zo frank dat we toesteken van het lachen)
En ons Summer die apporteert verschillende dingen.
Bedankt voor je reactie!
[/SIZE]

Bewerkt door Fairness, 11 augustus 2010 - 18:01.

liesbetd
liesbetd
  • 35 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 14 augustus 2010 - 19:48

de onze kan heel klagend miauwen
hij is ook zeer goed in het "vragen" van ... aandacht,  eten, drinken, ...

hij houdt niet van de stofzuiger!

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#6 Geplaatst 14 augustus 2010 - 20:02

Ben niet zo thuis in de siameesjes , maar hier in de wase dierenbescherming te sint-niklaas is er net eentje binnengebracht!! Als die een goede thuis zou vinden en wat verzorgt word zie je dat het een pracht van een beestje is. Ik  hoop dat er vlug een gouden mandje voor gevonden word  zeer zeker onder de siameeskenners, zodat het de optimale zorgen krijgt die het nodig heeft! O:)

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#7 Geplaatst 14 augustus 2010 - 20:33

Ik hou ook niet van het geluid van een stofzuiger. Ik ben nochtans geen siamees ! Veel plezier met jullie poes ! :heart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:01

Sala is eigelijk te vergelijken met haar dochtertje Bebbel. :)
Ze wilt bij iedereen liggen en wilt ieders vriend zijn, ze zou het haten dat ze alleen zou zijn, is ook wel algemeen geweten als je een siameesje in huis neemt dat ze niet alleen kunnen zijn.
Sala apporteert ook heel graag, liefst met een lange stok, ze kruipt ook altijd onder het donsdeken, een siamees heeft snel koud, ik merk dat op omdat ik ook andere rasjes heb en die doen dat niet.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:09

Wij hebben een kruising van een siamees met abessijn, nl een ocicat, maar herkennen veel karaktertrekken vd siamees in haar. Ze is ook echt gek op warmte, in de winter is ze niet van Simon zijn schoot weg te slaan. Ze kan moeilijk alleen zijn, vroeger (als ze juist bij ons kwam) toen haar baasje (mijn vriend dus, want van mij moest ze toen echt niet veel weten, ze is erg persoonsgericht) plots geen verlof meer had en terug full time moest werken, ging ze zich voor zijn neus op haar lievelingsdekentje zetten om het vervolgens helemaal onder te plassen... Gelukkig doet ze dat nu niet meer, maar ze is nog altijd boos op hem als hij een tijdje niet hier is geweest. Toen we vier dagen naar Duitsland zijn gegaan, heeft ze ons heel de avond niet aangekeken en telkens haar kont naar ons gedraaid :)
Ze is ook meester in dingen te pikken, denk dat dat ook wel wat siamees is. De Siamees-kenners moeten maar corrigeren indien ik geen juiste dingen zou zeggen :)

Bewerkt door Spanishke, 14 augustus 2010 - 21:18.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:17

Solotje zei:

Sala is eigelijk te vergelijken met haar dochtertje Bebbel. :)
Ze wilt bij iedereen liggen en wilt ieders vriend zijn, ze zou het haten dat ze alleen zou zijn, is ook wel algemeen geweten als je een siameesje in huis neemt dat ze niet alleen kunnen zijn.
Sala apporteert ook heel graag, liefst met een lange stok, ze kruipt ook altijd onder het donsdeken, een siamees heeft snel koud, ik merk dat op omdat ik ook andere rasjes heb en die doen dat niet.

Inderdaad, deze middag is onze Bebbel heel dicht bij mij onder het dekbed in slaap gevallen :engel: :engel: :engel: . Nellemieke en Gabriël kruipen ook wel even onder het dekbed maar die houden dat niet zo lang vol. En Bebbel ligt echt heel graag tegen de blote huid aan :a .

Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:42

Ik herken alvast veel zaken van wat hier al gezegd is in onze Bjorre.

Onze Bjorre is ook een ongelooflijke knuffelaar en heel aanhankelijk.
Hij wil gewoon bij u zijn, bij u liggen en het liefst zo dicht mogelijk tegen je aan.
Als je bezig bent, zal hij je ook altijd volgen en voor je voeten lopen :d

Aporteren doet hij ook graag.  Het liefst met van die lange speelhengels.  Ze zijn groter dan hem: maar dat zal Bjorre niet tegenhouden. Echt een grappig zicht. En snel dat hij ook is.

Babbelen doet hij ook graag, soms zelfs tot zagens toe :LOL:
Als hij aandacht wil: zal hij blijven zagen tot hij ze krijgt.  Het is een echt volhoudertje.

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#12 Geplaatst 14 augustus 2010 - 22:08

Ons Zoa is een babbeltrien , ze begrijpt heel veel dingen (slimme madame) en apporteerd ook speeltjes.

Het liefst ligt ze met Jafar (sphinx) onder het dekbed , of in mandje lekker dicht tegen zijn zeer warm lijfje, ze zijn dikke vrienden . Met ons britjes gaat het minder vlot , zo zie je maar soort bij soort , sia en otk zijn echt heel special , ook zeer eigenwijs !!! maar oh zo lief.

Chriske :catwalk2

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 15 augustus 2010 - 16:34

Wat een leuke reacties al :LOL: .
Voor ons is de siamees het ideale gezelschap want we houden wel van een poes die "erg aanwezig" :d is.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 15 augustus 2010 - 16:35

chriske zei:

Ons Zoa is een babbeltrien , ze begrijpt heel veel dingen (slimme madame) en apporteerd ook speeltjes.

Het liefst ligt ze met Jafar (sphinx) onder het dekbed , of in mandje lekker dicht tegen zijn zeer warm lijfje, ze zijn dikke vrienden . Met ons britjes gaat het minder vlot , zo zie je maar soort bij soort , sia en otk zijn echt heel special , ook zeer eigenwijs !!! maar oh zo lief.

Chriske :catwalk2

Vanwaar heb je Zoa?

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#15 Geplaatst 15 augustus 2010 - 20:02

collage.jpg Zoa komt van cattery Mazal-Tov . Ze is een choc tortie point , ze geeft echt heel mooie getypeerde kittens , we zijn trots op haar !!

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Siamees