Spring naar inhoud

- - - - -

Wat met de katten als je er niet meer bent?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
13 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#1 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:39

Vandaag hebben we een ongeluk gehad met de wagen.. Mijn vrouw bracht me snel naar mijn werk en op 20 meter daarvandaan hebben we dus een accident gehad.. Toen we wouden afslaan kwam er ineens uit het niets nog een wagen aangevlogen, mijn vrouw heeft nog snel hard gas gegeven, dus de andere wagen heeft nog achteraan onze zijkant geraakt.. Had veel erger kunnen zijn op een fractie van een seconde.. Maar wij waren dus in fout, geen gewonden gelukkig maar! Aan onze wagen zullen allicht wel een pak kosten zijn want ons achterwiel staat helemaal scheef, bumper is er af enzo.. Misschien zelfs wel een per total, en we moeten nog anderhalf jaar afbetalen :( Zijn allebei zodanig verschoten en aangedaan, dat we besloten hebben geen vervangwagen te nemen en de auto weg te doen.. Ik doe alles al jaren met de fiets want heb op mijn 25e nog steeds geen zin om mijn rijbewijs te halen en mijn vrouw heeft genoeg van het verkeer. Maar bij allebei schoot na het ongeluk onmiddellijk hetzelfde vreselijke gedacht in ons hoofd.. Als er met ons ooit iets is, wat met de jongens??? We hebben allebei geen familie, en de kennissen die we hebben zijn niet echt kattenmensen.. Sinds deze middag spookt dit dus al heel de tijd door onze gedachten.. Stel je voor wij komen om in een ongeluk, wanneer gaan ze er pas op uit komen dat er hier 4 lieve kerels en 10 schildpadden zitten? En wat gaan ze dan met onze schatjes doen, in een asiel droppen? ze uit elkaar halen? :(
Nu zijn we dus volop aant nadenken over een regeling die we kunnen treffen.. Laat ons hopen dat het nooit nodig is maar we gaan alleszins ons voorzorgen nemen.. Hebben jullie een regeling voor de katten voor moest het ooit nodig zijn?

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#2 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:45

dat is direct een serieuze vraag!
aangezien ik jullie situatie niet ken weet ik niet wat jullie zouden kunnen doen met de diertjes :(
maar ik zou daar ook niet TE veel over nadenken!

diezelfde vraag heb ik wel ivm de kindjes..
ik denk dat als er iets met ons zou gebeuren, de schoonfamilie de kindjes opvangt en dat de poes meegaat, DENK IK :)

wat erg van jullie wagen! hopelijk zijn jullie snel over de shok heen!

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:48

Dan komen de poezen naar mijn ouders.
Zolang die nog leven natuurlijk.
Als ze er ooit niet meer zijn zullen we moeten een andere regeling treffen...

Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:50

Zelf heb ik nog niets geregeld omdat ik nog thuis woon en er een beetje van uit ga dat mijn moeder verder zou zorgen voor mijn katten.
Eventueel zou mijn zus of een van mijn broers dit ook willen doen moest het ooit nodig zijn.

Ik heb wel al enkele verhalen gehoord van mensen die hun katten opnemen in hun testament (o.a in de Aristokaten :d )

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 11 augustus 2010 - 18:25

Ik heb niet echt een oplossing hoewel ik daar al vaker over heb nagedacht.
Wel heb ik m'n dochter gevraagd of ze -als het ooit nodig zou zijn- mijn mannekes zeker en vast niet naar 't asiel zou brengen.
Sacha is daar nogal gevoelig aan en wimpelt dat dan weg met : " Och ja, wat zou er nu kunnen gebeuren? "
Maar ik weet wel zeker dat ze dat dus nooit over haar hart zou kunnen krijgen.
Ik heb het er ook al met een paar mensen op KS  (met wie ik héél close ben geworden) over gehad en daarvan weet ik ook dat ze m'n beestjes nooit aan hun lot zullen overlaten.
En dat is toch wel een héle geruststelling.

Gelukkig zijn jullie heelhuids uit het accident geraakt. :thumb:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 11 augustus 2010 - 19:13

Als er hier iets met ons gebeurd dan gaan de kids en poezels naar mijn zus, zeker niet naar mijn schoonfamilie.
En als er iets met mijn zus gebeurd en haar kinderen die al groot zijn zich niet willen of kunnen ontfermen over haar katten en haar jongste zoon dan komen die naar hier.
Het is idd een zeer zware vraag waar niemand graag aan denkt.
Je kan dit allemaal wettelijk laten opmaken bij een notaris.
Gelukkig zijn jullie ongedeerd en een auto is vervangbaar.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#7 Geplaatst 11 augustus 2010 - 19:17

Wat als je niet meer voor je kat kan zorgen?

;)

tash
tash
  • 7 katten

#8 Geplaatst 11 augustus 2010 - 19:23

ohhhhhhhhhhhh, de calvin diene komt naar hier hé!!!!! :x
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 11 augustus 2010 - 19:34

tash zei:

ohhhhhhhhhhhh, de calvin diene komt naar hier hé!!!!! :x

Je kan de jongens toch niet uit elkaar halen? Zeker Calvin en Victor kan je niet splitsen, waar je Calvin ziet zie je Vic er achteraan huppelen vol bewondering!!
Dus wat is je tegenbod? :mrgreen: :mrgreen:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 11 augustus 2010 - 19:38

Begin dan trouwens alles maar al vast te kleven met dubbelzijdige tape, wekkers en vazen enzo... :x

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#11 Geplaatst 11 augustus 2010 - 19:41

Ik heb mijn mama mij ooit doen beloven om voor Milo en Feline te zorgen als er mij iets moest gebeuren. Als het ooit zo ver komt zal het dik tegen haar goesting zijn om de beestjes bij te houden, maar uit schrik dat mijn geest terugkomt om haar te vervloeken ofzo zal ze het wel doen :) . En ze ziet graag beestjes, dus ze zal er zeker goed voor zorgen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 11 augustus 2010 - 19:44

[quote name='Milo&Feline'] maar uit schrik dat mijn geest terugkomt om haar te vervloeken ofzo zal ze het wel doen :) quote]

[SIZE=4] :lachen: :lachen: :lachen: [/SIZE]

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 11 augustus 2010 - 19:47

Amai, een serieuze maar toch wel belangrijke vraag om eens bij stil te staan :s
Tot nu toe nog niet over nagedacht... maar ik vermoed dat onze jongste dochter de katten zal binnennemen.  Ze is al even kattengek als wij dus dat zit wel goed.  En bij haar ben ik ook gerust dat ze er goed zal voor zorgen.
Ik ga dit morgen meteen met haar eens bespreken.
Goed dat iemand dit hier eens post, want ik zou er niet op gekomen zijn daarover iets af te spreken :oops:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 11 augustus 2010 - 21:08

Elfonia zei:

omdat hier reeds een topic over bestaat :slot:

Geplaatste afbeelding