Spring naar inhoud

- - - - -

sterilisatie na zwangerschap

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_moesje72_*
Guest_moesje72_*

#1 Geplaatst 12 augustus 2010 - 12:09

Onze kat heeft eind mei een nestje gehad en de kittens drinken soms nog bij de moeder, kan ik de moeder dan toch nu al laten steriliseren?

Alvast bedankt voor de reakties.

Groetjes Moesje

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 12 augustus 2010 - 12:26

Ik heb er niet zoveel verstand van. Heb zelf ook 2 nestjes. 1 van mn katten is vorige week gesteriliseerd..maar die kon niet voor de kittens zorgen omdat ze ziek was geworden, dus jah...mn andere kat is nog niet gesteriliseerd omdat de jongste kittens nog maar 4 weken zijn(maar ze mag ze niet zogen, omdat ze ook ziek is geworden en medicijnen heeft). Maar volgens mij kan je haar wel laten steriliseren nu hoor....lijkt me dat ze redelijk zelfstandig eten tog??

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.875 berichten
  • 13 katten

#3 Geplaatst 12 augustus 2010 - 12:34

Vanaf dat de kittens een weekje of zes zijn kun je moederpoes prima laten helpen. :) Daarvoor zijn ze nog te afhankelijk van de melk van mama en kunnen ze niet zo lang zonder haar, maar na 6 weken kunnen ze prima een paar uur zonder mams

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 12 augustus 2010 - 12:36

ja ik zou ze zeker zo snel mogelijk laten steriliseren want ze kan nu zeker weer zwanger geraken en dat is veel gevaarlijker!
Mijn mama poes is gesteriliseerd en de kittens zijn 6 weken
Alles verliep prima!

Bewerkt door sisi, 12 augustus 2010 - 12:37.

Guest_moesje72_*
Guest_moesje72_*

#5 Geplaatst 12 augustus 2010 - 12:55

BEDANKT!
Ik ga nu een afspraak maken.

Groetjes Moesje

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 augustus 2010 - 19:18

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 16 augustus 2010 - 17:32

:geluk:

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:18

Ik heb ook ff een vraagje ivm met de sterilisatie. Mijn kat (balou) heeft 6 weken terug een nestje gehad en mn andere kat (bailey) 4 1/2 week geleden...nu heeft Balou voor alle kittens gezorgt(omdat Bailey ziek is geworden). Maar Balou heeft vorige week een infectie ofzow gehad waardoor ze dus aan de antibiotica moest...en mag ze de kittens niet meer zogen. Dus ik wil haar nu laten steriliseren, maar in het dierenziekenhuis zeiden ze dat ik nog een maand moest wachten :s vanwege de baarmoeder die is uitgerekt ofzow...maar wat denken jullie??

Guest_Cathy Cat_*
Guest_Cathy Cat_*

#9 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:46

chanatas zei:

Ik heb ook ff een vraagje ivm met de sterilisatie. Mijn kat (balou) heeft 6 weken terug een nestje gehad en mn andere kat (bailey) 4 1/2 week geleden...nu heeft Balou voor alle kittens gezorgt(omdat Bailey ziek is geworden). Maar Balou heeft vorige week een infectie ofzow gehad waardoor ze dus aan de antibiotica moest...en mag ze de kittens niet meer zogen. Dus ik wil haar nu laten steriliseren, maar in het dierenziekenhuis zeiden ze dat ik nog een maand moest wachten :s vanwege de baarmoeder die is uitgerekt ofzow...maar wat denken jullie??

mijn chihuahua is meteen na de keizersnee gesteriliseerd. Toen was de baarmoeder dus ook uitgerekt.

Ik zou ze toch meteen laten steriliseren, want ze kan weer zwanger worden.

Guest_Oeki4life_*
Guest_Oeki4life_*

#10 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:12

Nadat Pinky 8 weken bevallen was heeft mijn dierenarts ze gester. met een insnede aan de zijkant. Geen probleem en nu geeft ze nog steeds melk (kan geen kwaad, goede band tussen kittens en moeder)

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 17 augustus 2010 - 21:19

Cathy Cat zei:

mijn chihuahua is meteen na de keizersnee gesteriliseerd. Toen was de baarmoeder dus ook uitgerekt.

Ik zou ze toch meteen laten steriliseren, want ze kan weer zwanger worden.

Jah ik vond het ook een beetje raar van hun...want mn andere kat is 3 weken na de bevalling gesteriliseerd (die kon niet voor haar kittens zorgen en werd na 2 weken weer krols, dus meteen een afspraak gemaakt).
En jah ik weet dat ze weer zwanger kan worden...vandaar dat ze ook nog niet naar buiten mag, maar ik ga morgen wel even een andere dierenarts bellen en dan een afspraak maken....wil dat ze gewoon z.s.m geholpen wordt en weer lekker buiten kan spelen!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 20 augustus 2010 - 20:52

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 21 augustus 2010 - 10:48

Nou gister is mijn andere kat geholpen. Mocht haar rond 3 uur weer ophalen...thuis aangekomen dacht ik dat ze wel zou gaan slapen, want mn andere kat heeft daarna 2 dagen geslapen/rustig gelegen...maar mevrouw had geen zin in slapen :) S avonds klom ze alweer in de krabpaal....dus rond 12 uur dat ik naar bed ging, ging ze eindelijk een keertje slapen!!
De wond ziet er echt heel goed uit...aan het einde van het sneetje zit 1 hechting, de rest zitten binnenin...en je ziet er amper wat van. De kittens drinken dus nu ook weer bij haar!! In het begin ff erbij gebleven en goed op de wond gelet steeds, maar ze lijkt er totaal geen last van te hebben :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 21 augustus 2010 - 16:25

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#15 Geplaatst 21 augustus 2010 - 16:29

Mooi :d

Is de baarmoeder ook verwijderd of zijn alleen de eierstokken weg gehaald?