Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#106 Geplaatst 12 maart 2010 - 15:07

Ja hoor, ratten worden over het algemeen gewoon goed gegeten door prooi-etende rauwvoerkatten. Muizen zijn vaker favoriet, dat wel. :)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#107 Geplaatst 13 maart 2010 - 17:51

:LOL: :LOL: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#108 Geplaatst 29 maart 2010 - 16:43

Begin vorige week kreeg ik een smsje, of ik weer interesse had ik een aantal hanen. Heel graag natuurlijk! Deze hanen krijg ik altijd van een man die heel veel ruimte om zijn huis heeft, en waar de haantjes dus heerlijk hebben kunnen scharrelen in vrijheid. Er zaten 4 heel jonge haantjes bij met een (vrijwel) ideaal formaat voor de katten. Zucchero kreeg een hele en Sam en Minstrel ieder een halve, voor allemaal wel wat teveel, maar ach, voor een keertje. ;) Het was voor hen de 1e keer dat ze een hele haan in de veren kregen maar ze vonden het heerlijk. Vooral Zucchero liet het zich smaken, grote jongen!

Toen Zucchero net aan de hele haan begon:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bijna klaar:
Geplaatste afbeelding

Wat er van is overgebleven :mrgreen: :
Geplaatste afbeelding

Minstrel:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Sam:
Geplaatste afbeelding

Let wel: ik wil nog wel even kwijt dat rauwe voeding niet persé inhoud dat je hele dieren moet voeren. Je kunt ook prima rauw voeren met dingen die je gewoon in de supermarkt koopt.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#109 Geplaatst 29 maart 2010 - 17:20

Opgegeten met huid en haar :LOL: Gisteren hebben Samson en Poepoes een kippevleugel gekregen maar de beentjes zijn blijven liggen, de kleinste beentjes heeft Samson wel opgegeten, en maar kraken dat het deed (gelukkig waren het zijn tandjes niet).  Nu vind ik dat er wel veel vet is aan kippevleugels.  
En Sheba keek toe :)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#110 Geplaatst 30 maart 2010 - 12:40

:LOL: :LOL: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#111 Geplaatst 18 juni 2010 - 18:10

En maar weer eens wat foto's van onze jongens, vanmiddag stond er een kwartel op het menu. Voor Sam en Minstrel is een hele kwartel eigenlijk wat teveel, maar nu krijgen ze morgen gewoon iets minder.
Uiteraard vonden ze het weer heerlijk. Ik ben echt heel erg blij dat het zulke gemakkelijke eters zijn, op en top genieten, elke dag weer. :LOL:

Buiten dat het zo gezond voor ze is merk je zó goed dat ze geestelijk voldaan zijn, ik blijf het gewoon super vinden. :dance:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#112 Geplaatst 18 juni 2010 - 18:21

:) :) :) :) :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#113 Geplaatst 18 juni 2010 - 20:07

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#114 Geplaatst 18 juni 2010 - 20:12

Zéér interessant topic Esther :d
Ik denk dat ik de poezen ook meer rauw ga geven. Dat kregen ze al wel, maar enkel een klein stukje, omdat ik de juiste verhoudingen niet wist.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#115 Geplaatst 18 juni 2010 - 22:20

Pff, net even gans je topic gelezen. Lijkt mij zeer interessant, maar niets voor mij ;) . Ik begin al triestig naar mijn konijntjes te kijken als ik zie hoeveel er hier al in de maagjes van de katten gegaan zijn (ook al weet ik wel dat het de 'natuur' is ;) ). Ik geef hier af en toe wel gewoon rauw vlees, vb. kipfilet, kalkoenfilet e.d.
Ik eet zelf al geen konijn, eend, duif, gans, kwartel, ... omdat ik dat zo zielig vindt om op te eten (ja, ik weet het ik ben een trunt ;) ).
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#116 Geplaatst 19 juni 2010 - 16:45

Mieke zei:

Pff, net even gans je topic gelezen. Lijkt mij zeer interessant, maar niets voor mij ;) . Ik begin al triestig naar mijn konijntjes te kijken als ik zie hoeveel er hier al in de maagjes van de katten gegaan zijn (ook al weet ik wel dat het de 'natuur' is ;) ). Ik geef hier af en toe wel gewoon rauw vlees, vb. kipfilet, kalkoenfilet e.d.
Ik eet zelf al geen konijn, eend, duif, gans, kwartel, ... omdat ik dat zo zielig vindt om op te eten (ja, ik weet het ik ben een trunt ;) ).

Same here :)

Nellebelle
Nellebelle
  • 350 berichten
  • 3 katten

#117 Geplaatst 19 juni 2010 - 18:41

Op m'n appartementje en zo toch maar liever RC hoor

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#118 Geplaatst 19 juni 2010 - 18:46

Mieke zei:

Als je KVV geeft, is het net gehakt om te zien. ;)
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#119 Geplaatst 19 juni 2010 - 18:49

Nellebelle zei:

Op m'n appartementje en zo toch maar liever RC hoor

Ik ken een heleboel mensen die rauwvoeren en op een appartement wonen. Mijn katten eten vaak in de badkuip zodat ik het gemakkelijk kan reinigen. Je kunt ze ook leren om op een kleedje te eten. En de meeste dingen die ze eten zijn niet bloederig ofzo hoor. Net vlees wat je zelf ook in de pan doet. :)
Daarnaast heb je nog altijd KVV, wat ook rauw is en dus net gehakt is om te zien. Dat kun je gewoon vanuit een voerbakje voeren.

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#120 Geplaatst 19 juni 2010 - 19:39

hier geef ik de laatste tijd heeeeeeeeeeeeel vaak kip (rauw)en tonijn. ik steek de kip in de blender en meng het met wat tonijn.  raya die nooit rauw heeft willen eten, vreet zich er vol van :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Alles al gegeven maar dit is het enige dat raya wel lust
Fara die lust gewoon niks, enkel madam haar brokken :r :r , dus dat heb ik opgegeven.........
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com