Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#121 Geplaatst 19 juni 2010 - 19:51

[quote name='tash'] hier geef ik de laatste tijd heeeeeeeeeeeeel vaak kip (rauw)en tonijn. ik steek de kip in de blender en meng het met wat tonijn.  raya die nooit rauw heeft willen eten, vreet zich er vol van :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

super!!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#122 Geplaatst 19 juni 2010 - 20:15

:LOL: :LOL: :LOL: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#123 Geplaatst 19 juni 2010 - 21:14

Wat een super interessant topic,

Ik vind het echt prachtig om te zien hoe jouw katten eten - zo natuurlijk - ik heb er nooit bij stil gestaan om rauw te voeren....

Mijn man was ook onder de indruk, dus van de week konijn en of kwartel halen.  
Nu krijgen ze als hoofdmaaltijd brok en af en toe natvoer - maar dat is natuurlijk geen vergelijk met echt rauw.

Ik laat nog wel weten of e.a. gelukt is en weet dat ik hier om advies kan vragen.

:)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#124 Geplaatst 20 juni 2010 - 11:56

moira irina zei:

Ik vind het echt prachtig om te zien hoe jouw katten eten - zo natuurlijk - ik heb er nooit bij stil gestaan om rauw te voeren....

Nu krijgen ze als hoofdmaaltijd brok en af en toe natvoer - maar dat is natuurlijk geen vergelijk met echt rauw.

Ik laat nog wel weten of e.a. gelukt is en weet dat ik hier om advies kan vragen.

Leuk dat je het eens wilt proberen! Konijn en kwartel zijn inderdaad vaak favoriete diersoorten bij katten, maar sommige beginnen liever met gemalen rauw voer. Er zijn best veel katten die echt moeten wennen aan de nieuwe smaak en textuur van de voeding. In rauw voer zitten immers geen geur en smaakstoffen, dat is voor sommige katten best wel afkicken. Maar over het algemeen lusten de meeste katten altijd wel iets van rauwe voeding. Leuk dat jouw man ook onder de indruk was, meestal is er wel één partner die even moet wennen. ;) Als ik je ooit kan helpen, doe ik dat natuurlijk heel erg graag.

Vanmorgen kregen ze een stukje parelhoen:
Geplaatste afbeelding

Ik had deze foto's al in een ander topic neergezet maar zal ze hier ook even bijzetten. Rauw voer is ook heel erg goed voor het gebit. Het werkt als een natuurlijke tandenborstel en het masseert ook het tandvlees waardoor deze gezond blijft.

Ik zal deze foto's elk jaar updaten, al zal er weinig veranderen. :)

Onze Somali Minstrel (2 jaar):
Geplaatste afbeelding

Somali Sam (1 jaar) :
Geplaatste afbeelding

Bengaal Zucchero (2 jaar) :
Geplaatste afbeelding

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#125 Geplaatst 20 juni 2010 - 12:07

eigenlijk ben ik stiekem jaloers op je ester, maar dat wist je al wel hé :x :x
Ik had ze hier zoooooooooo graag op rauw allemaal gezet, maar k heb ondertussen de hoop met fara opgegeven........dat is nu es echt een kat die nog liever leververvetting krijgt en zich uithongert dan een stukje rauw vlees te eten !!!!!!!! ni te geloven !!!!!!!!!!!
Ik heb altijd gedacht : gij ni hé madam!!! als ze honger heeft, zal ze wel eten!!! NJET dus :x :x
madam zal en moet haar brokken hebben.........en dan nog het liefst rc GRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!
gevolg is natuurlijk dat de anderen er deftig gebruik van maken hé van die brokken!!!!
Ik heb al alles gekocht wat er ook maar bij zooplus is te krijgen van betere brokken. Heeeeeeeel soms lukt het, eten ze het (fara incluis!!) maar dan is het weer goed voor een paar dagen en dan moet madam het weer ni meer!!!!!!!!
rc rc rc en nog es rc, dat eet madam wel en blijft madam eten.............. :trance: :trance: :trance:
En ikke : ik kan ni zeggen dat ik me er goed bij voel, elke morgen vul ik haar bakje met een heeeeeeeeeeel tegenstrijdig gevoel........
Maar soit, utah, mayro en raya die eten dan toch wel rauw en lusten het, dat op zich is al heeeeeeeeeeel postief
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Valkhyr
Valkhyr
  • 88 berichten

#126 Geplaatst 20 juni 2010 - 12:17

moira irina zei:

Ronja heeft al rauw gegeten, ze heeft hier eendagskuikens en muizen gekregen.
Vooral kuikens is ze gek op, ze krijgen hier kuikens en muizen in de tuin.
De jongere katten vinden het lekker, de oudere katten moeten er niets van hebben.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#127 Geplaatst 23 juni 2010 - 14:07

De 2 dames, Snoes en haar dochter Sushi (kitten van bijna 3 maand), hebben vandaag een konijnenkop gekregen. Ik had vroeger gedaan met mijn examen en ben dan langs de markt gaan wandelen. Daar zag ik die konijnenkopjes voor €0,12/stuk. Echt geen geld he. Dus maar enkele meegenomen. Evenals een paar kwartels.
Zowel Snoes als Sushi vinden het heerlijk! Ik denk dat ik ze dus in het vervolg konijn blijf geven nu ik weet dat ze het lusten. En natuurlijk ook ander vlees/vis. Het is uitzoeken welk ze willen eten en wat niet.

Onze Rambo vond het maar raar (tja 18 jaar is hij al he). Snoopy dat weet ik niet want die ligt te slapen onder het bed denk ik. Ik heb nog konijnenkopjes over dus ik kan straks of morgen altijd eens proberen.
Zou ik de rest invriezen :catscratchhead Als ik het te lang in de koelkast laat liggen dan wordt het slecht. Het vlees wordt niet allemaal meteen opgegeten. Zeker niet nu er voorlopig maar 2 van de 4 poezels rauw eten.

Het is een begin! :d

Bewerkt door Tinne, 23 juni 2010 - 14:08.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#128 Geplaatst 25 juni 2010 - 18:29

Ik zou de overschot van de konijnenkopjes inderdaad invriezen, datbewaard langer dan in de koelkast, en het is toch noodzakelijk dat je bij rauwvoer afwisseld, dus lijkt het me niet aan te raden om ze een hele week dagelijks een konijnenkop te geven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 25 juni 2010 - 18:30

Afwisselen is inderdaad belangrijk. Ik ga ze niet elke dag hetzelfde geven hoor :d

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#130 Geplaatst 03 juli 2010 - 11:04

Ik wilde nog laten weten dat ik vorige week eendagskuikens heb gehaald.

Omdat ik hier las dat je katten kunt leren van een kleedje te eten: hun eettafel (ja ze hebben een eigen eettafel i.v.m. altijd loerende honden) met plastic omkleed en de eendagskuikens op een bord geserveerd. Ronja valt aan gooit het kuiken in de lucht (op ons aanrecht ehum) springt erachteraan, pakt het in de bek en verdwijnt met kuiken en al achter de kast.... Ra idem klimt er mee in de kattenkrab paal).

Jullie raden het al - er achter aan - oke hier kunnen we het dus niet geven. Dan maar op de badkamer. Nadat ik beide kuikens met veel moeite (zwaar brommende katten) heb bemagtigt naar boven met de katten achter me aan (heb schrammen op mijn benen want Ronja vloog in mij.... :ha )

Op de badkamer de kuikens gegeven, komt mijn dochter binnen (zij wil ook kijken) Roetsj Ra tussen onze benen door met kuiken en al onder ons bed......tweede poging.

Goed Ra met kuiken terug op de badkamer waar Ronja met haar kuiken speelt. Als we de deur echt dicht hebben wil Ra dit niet, hij zit ervoor en wil naar buiten - oke, maar dan zonder kuiken.

Ronja is wel gebleven en heeft met smaak het hele kuiken op.. :)
Nu met het warme weer vind ik het echt te warm op de badkamer (ook omdat Ronja er 1/2 uur over heeft gedaan en heel actief haar prooi bewerkt). Als het straks koeler is ga ik wat bij de poelier van ester's menu halen en zal ik toch ook proberen Ra dit op de badkamer te laten eten....

Maar voor nu vond ik het even stress genoeg voor ons en de katten.

PS; Liesje snuffelt; kijkt mij aan en denkt wat moet ik hier nu mee? :ha

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#131 Geplaatst 03 juli 2010 - 11:30

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#132 Geplaatst 03 juli 2010 - 11:52

fantastisch julia! Het klinkt allemaal bekend. Wat leuk dat Ra ook meteen aanvalt, hij heeft nog nooit een kuiken gezien, dus het is heel leuk om te lezen dat hij er ook meteen op aanvalt :)

Ronja kent ze wel en reageert nog net zoals ze hier deed, geweldig!

Alles is herkenbaar, tot en met de blik in de ogen van Liesje, zo hebben wij er hier ook een paar. Dan kijken ze je echt aan of je gek bent geworden om ze zoiets te geven hihi

Ik wil binnenkort ook wat van Ester's tips in de praktijk gaan brengen. Maar dan wel als het iets koeler is, want ik vermoed dat ze de eerste keer er wat lang over doen. En dat vind ik met dit weer niet zo'n goed idee ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#133 Geplaatst 03 juli 2010 - 11:54

ginnie zei:

fantastisch julia! Het klinkt allemaal bekend. Wat leuk dat Ra ook meteen aanvalt, hij heeft nog nooit een kuiken gezien, dus het is heel leuk om te lezen dat hij er ook meteen op aanvalt :)

Ronja kent ze wel en reageert nog net zoals ze hier deed, geweldig!

Alles is herkenbaar, tot en met de blik in de ogen van Liesje, zo hebben wij er hier ook een paar. Dan kijken ze je echt aan of je gek bent geworden om ze zoiets te geven hihi

Ik wil binnenkort ook wat van Ester's tips in de praktijk gaan brengen. Maar dan wel als het iets koeler is, want ik vermoed dat ze de eerste keer er wat lang over doen. En dat vind ik met dit weer niet zo'n goed idee ;)

Mijn idee ook...eerst maar wat koeler.

Guest_sjoklat_*
Guest_sjoklat_*

#134 Geplaatst 03 juli 2010 - 13:25

dit is super,

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#135 Geplaatst 03 juli 2010 - 18:36

Wat leuk om al jullie verhalen te lezen! Mijn katten kregen bij de fokker ook rauw, dat scheelt al zoveel!! Niet dat ze hier in het begin meteen alles aten (want ik stel alles zelf samen en bij de fokkers kregen Sam en Minstrel voornamelijk KVV) maar de overstap is zoveel gemakkelijker.

@ Moira Irina: Bij ons duurde het ook wel een paar keer, voor ze door hadden dat ze moeten blijven zitten op het kleed. In het begin speelden ze hier ook veel met de prooien, maar inmiddels eten ze het vaak in 1x keer op zonder er mee te spelen, want stel je voor dat een ander het afpakt. :twisted:

Vanmiddag kregen ze als tussendoortje, om wat te snoepen, wat garnalen. Heerlijk vonden ze het!

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding