Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 18 augustus 2009 - 08:43

echt super om zoiets te zien , bij het mauwende filmpje kwamen ze hier aangerend en zagen zo .... van waar komt t ?/

Ik zie mezelf alleen niet doen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 18 augustus 2009 - 10:28

Ik vind de foto's altijd super hoe jou poezels zo smakelijk aan het eten zijn :LOL: :LOL: :heart: , maar zie het zelf ook niet echt zitten om dit in huis te geven. Ze eten hier wel rauw, maar alleen als het fijn gesneden is.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 18 augustus 2009 - 11:01

Smakelijk Sam

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 18 augustus 2009 - 11:12

Leuke foto's, echte tijgers !
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 18 augustus 2009 - 11:57

dank je wel ester voor de hele mooie en duidelijke uiteenzetting!!!!!! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#21 Geplaatst 18 augustus 2009 - 14:29

wij zijn sinds vrijdag bezig met rauwvlees, maar het lukt niet al te best... diva is er helemaal weg van, mystic heeft toch wat kipfilet willen eten, maar demi en shadow trekken hun neus op voor alles wat ik ze voor schotel... heb al geprobeerd : stukjes, gehele stukken, gemalen...
ze hebben dus van vrijdag avond tot zaterdagavond niks gegeten, ik las dat het niet goed is voor poezels om niet te eten, dus zet ik nu savonds voor elks 20 gr korrels, diva wil ze niet meer  en mystic twijfelt ook, demi en shadow vliegen er natuurlijk op gezien dat het enige is dat ze willen,
maar ik heb nu echt wel schrik dat ze gaan beginnen afvallen, demi is al bijna te mager ...
heb je nog tips ester?
moet ik de korrels helemaal laten vallen? zodat ze de keuze niet hebben?
ik ga deze avond bij DA , was afspraak voor hoeveel ze van wat moesten krijgen, zie nu pas dat je dit hier geplaatst hebt, en ga van daar haaksbarf meenemen. ik heb al op verschillende plaatsen gezocht achten gehele prooien, maar ik kan dit blijkbaar niet vinden hier in het Geraardsbergse...
leuke filmpjes trouwens

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 18 augustus 2009 - 17:09

Bedankt allemaal voor de reacties! Dit is al een ouder topic maar ik zal hem nu gaan bijhouden.

nikkia zei:

wij zijn sinds vrijdag bezig met rauwvlees, maar het lukt niet al te best... diva is er helemaal weg van, mystic heeft toch wat kipfilet willen eten, maar demi en shadow trekken hun neus op voor alles wat ik ze voor schotel... heb al geprobeerd : stukjes, gehele stukken, gemalen...
ze hebben dus van vrijdag avond tot zaterdagavond niks gegeten, ik las dat het niet goed is voor poezels om niet te eten, dus zet ik nu savonds voor elks 20 gr korrels, diva wil ze niet meer en mystic twijfelt ook, demi en shadow vliegen er natuurlijk op gezien dat het enige is dat ze willen,
maar ik heb nu echt wel schrik dat ze gaan beginnen afvallen, demi is al bijna te mager ...
heb je nog tips ester?
moet ik de korrels helemaal laten vallen? zodat ze de keuze niet hebben?
ik ga deze avond bij DA , was afspraak voor hoeveel ze van wat moesten krijgen, zie nu pas dat je dit hier geplaatst hebt, en ga van daar haaksbarf meenemen. ik heb al op verschillende plaatsen gezocht achten gehele prooien, maar ik kan dit blijkbaar niet vinden hier in het Geraardsbergse...
leuke filmpjes trouwens

Wat leuk dat je het een beetje aan het proberen bent! Nee, katten mogen inderdaad niet meer dan 24 uur niets eten, omdat ze dan al leververvetting kunnen krijgen. Lusten ze blikvoer? Je zou het rauwe vlees heel klein kunnen snijden (of in een blender doen) en door het blikvoer kunnen mengen. Eerst heel veel blikvoer en een klein beetje rauw vlees, en als dat goed gaat, dan steeds minder blikvoer en steeds meer rauw vlees. Ook kun je het lichtjes bakken zodat alleen een klein stukje van de binnenkant nog rauw is. (uiteraard alleen met vlees waar geen bot in zit, want gebakken/gekoken botten splinteren). Als ze dat wel eten kun je het langzaam aan steeds minder lang bakken, zodat het vlees steeds wat rauwer is.
Zorg er ook altijd voor dat het vlees niet rechtstreeks uit de koelkast komt, katten eten niet graag koud vlees. Dit komt omdat katten geen aaseters zijn, en alleen vers gevangen prooien eten die dus nog warm zijn. Onze huiskatten hebben ook een voorkeur voor vlees wat een beetje op kamertemperatuur is.

Als ik jou was dan zou ik vanavond een rolletje HB-konijn meenemen, die vinden de meeste katten wel heel lekker, ik hoop die van jou ook!! Het is overigens wel de meest dure variant.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 19 augustus 2009 - 15:04

Paardenvlees gaat er ook goed in!

Sam wilde liever een stuk paardenvlees delen met Minstrel, dan zijn eigen stuk opeten. Die lieve Minstrel vindt ook alles prima. ;)
Geplaatste afbeelding

En gestolen vlees is natuurlijk veel lekkerder! :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 19 augustus 2009 - 15:09

Ester zei:

Paardenvlees gaat er ook goed in!

En gestolen vlees is natuurlijk veel lekkerder! :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Natuurlijk, hier eten ze ook graag lam, het moet allemaal wel supervers zijn anders lusten ze het niet meer, Samson dan toch, Poepoes is iets minder kieskeurig
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 19 augustus 2009 - 15:11

Amai sech allemaal knap sech...
Ester wat kan ik best geven aan een zwangere kat of mag dit niet?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 19 augustus 2009 - 15:14

:LOL: :LOL: :heart: :heart: , weer heel leuke foto's
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 19 augustus 2009 - 15:27

@ Roosje: Lam lusten ze hier ook graag, maar dit is paardenvlees. Normaal gesproken voer ik overigens meestal diersoorten die wat natuurlijker zijn voor een kat (die een kat in staat zou zijn om te vangen), maar dit vinden ze een ware delicatesse, en paardenvlees is ook nog eens heel gezond.

Solotje zei:

Amai sech allemaal knap sech...
Ester wat kan ik best geven aan een zwangere kat of mag dit niet?

Zwangere katten mogen inderdaad ook gewoon rauw vlees hebben, juist ook heel gezond. Wat voer je nu? En hoe vaak wil je wat erbij geven?
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#28 Geplaatst 19 augustus 2009 - 15:39

Zwangere katten mogen inderdaad ook gewoon rauw vlees hebben, juist ook heel gezond. Wat voer je nu? En hoe vaak wil je wat erbij geven?[/quote]

Ik geef haar Rc korrel, 2 keer in de week vlees van Rc en 1 keer melk voor katten.
Ik zou graag iets gemakkelijk willen bijgeven, zoals bv kip...

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 19 augustus 2009 - 16:20

leuke foto s
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 20 augustus 2009 - 16:49

Solotje zei:

Ik geef haar Rc korrel, 2 keer in de week vlees van Rc en 1 keer melk voor katten.
Ik zou graag iets gemakkelijk willen bijgeven, zoals bv kip...

Ik zou eens kalkoenfilet proberen, rundertartaar, runderlappen/biefstuk, kipgehakt of kipfilet, koolvisfilet, zalmfilet, stukjes hart et cetera.

Geplaatste afbeelding