Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#166 Geplaatst 23 juli 2010 - 15:32

Héél dit topic nu pas gelezen, maar durf er toch ni goed mee beginnen...

Rauwe voeding, dan weet je toch nooit wat voor ziektes of bacterieën er in zit?

Hebben al die mensen, leken en 'kenners' het dan zó mis dat je alles eerst moet koken en of stomen?  Moet wel, als ik dit zo lees, maar liever een stomme vraag stellen dan tóch iets voorhebben...

Kan het echt geen kwaad om gewoon rauwe voeding van bvb. slagerij of supermarkt te geven?  Of moet je op bepaalde keurlabels of zo letten?

Ook nog: als jullie vlees/vis op de markt kopen, bedoelen jullie dan echt de gewone, wekelijkse markt of een speciale markt ergens?

Hier krijgen ze gewoon RC Indoor 27, maar ben toch een klein beetje verschoten dat diet niet het beste van het beste is :catscratchhead (Ter verduidelijking: mijn katten verdienen dus 100% hét allerbeste, de schitterende voeding dat dan op de 5de plaats 'rankt' qua 'beste' is dus niet goed genoeg, als het beter kan ;) )
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#167 Geplaatst 23 juli 2010 - 19:02

Leenaria zei:

Héél dit topic nu pas gelezen, maar durf er toch ni goed mee beginnen...

Rauwe voeding, dan weet je toch nooit wat voor ziektes of bacterieën er in zit?

Hebben al die mensen, leken en 'kenners' het dan zó mis dat je alles eerst moet koken en of stomen? Moet wel, als ik dit zo lees, maar liever een stomme vraag stellen dan tóch iets voorhebben...

De zuurtegraad in de katten hun maag dood de bacteriën, je kan het niet vergelijken met mensen ;)
Je kan gewoon vlees kopen in de supermarkt hoor, kijk maar eens in de carrefour of dergelijke, daar vind je o.a. kippehartjes, -magen, ook gewoon kippefilet, kalkoenfilet, rundsvlees,... Alles mag, alleen geen varkensvlees, deze kan een virus bevatten waarvan katten kunnen sterven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#168 Geplaatst 04 september 2010 - 12:00

Vanmorgen kregen Zucchero en Sam een stuk parelhoenkarkas en Minstrel 3 parelhoenvleugeltjes. Zucchero en Sam krijgen niet het hele stuk wat op de foto staat, maar een gedeelte ervan. Wat "overblijft" (als ik vind dat ze genoeg hebben gehad) geef ik aan Argos. Vanavond krijgen ze allemaal nog een kuiken.
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#169 Geplaatst 04 september 2010 - 13:00

Prachtig weer! Is dat parelhoenkarkas zo bevleesd? Geef je daar nog spiervlees bij dan? Ziet er echt fantastisch uit!

Hier gaat dat ook zo, als Maya het niet lust zoals bvb het schaap, gaat het naar de hond ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#170 Geplaatst 04 september 2010 - 13:23

Heb ik ook al gedacht.. ik moet een hond hebben voor alles wat de katten niet eten  :ha

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#171 Geplaatst 04 september 2010 - 13:39

Aan dit karkas zat inderdaad nog best wat vlees. Ik heb het gisteren pas binnen gekregen via een nieuw adresje. Ik betaal er maar €2,50 per kilo voor. Morgen krijgen ze duivenkarkasjes, dat zag er ook al zo mooi uit. Normaal gesproken krijgen ze hele duiven (met veer en al) dit zijn kale duiven zoals je ook kwartels koopt bij de poelier. Morgen dus weer nieuwe foto's!

De katten lusten hier alles (alleen Sam wil geen muizen... :( ) maar wat teveel is gaat vaak naar de hond. Ik hoef dus niets te bewaren, erg handig vooral bij kiloverpakkingen.

Geplaatste afbeelding

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#172 Geplaatst 04 september 2010 - 22:40

Maya zei:

Hier gaat dat ook zo, als Maya het niet lust zoals bvb het schaap, gaat het naar de hond ;)

Ik heb me net krom gelachen... Paar uur nadat ik dit schreef... De hond lust zijn struishart niet...
Dus Maya heeft het maar gestolen O:) :heart: :heart: :heart:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#173 Geplaatst 05 september 2010 - 13:46

Maya zei:

Ik heb me net krom gelachen... Paar uur nadat ik dit schreef... De hond lust zijn struishart niet...
Dus Maya heeft het maar gestolen O:) :heart: :heart: :heart:
Haha, ja zul je net zien! :ha

Vanmorgen hebben ze een stuk duifkarkas op, dat vonden ze nog veel lekkerder dan parelhoen. Duif en konijn zijn hier echt favoriet bij allemaal.

Het zag er echt prachtig uit...
Geplaatste afbeelding

Een grommende Sam. (Minstrel keek toe van een afstandje)

En nog wat foto's:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#174 Geplaatst 05 september 2010 - 13:51

Kim, die kat van jou spoort niet. :ha

volgens mij vonden ze het lekker Ester. :)

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#175 Geplaatst 05 september 2010 - 14:28

Nee Maya spoort idd niet. Ze wist het al uren liggen maar wachtte flink en "ongeïnteresseerd" tot de hond diep sliep... Om het dan te gaan stelen :d

Mooi weer Ester, zo lief hoe Sam het vasthoudt met zijn pootje :LOL:
Duif en parelhoen zal ik de volgende keer bij Lupa proberen (of als ik ergens een goedkoper adresje vind :) ). Is ook een echt natuurlijke prooi (ik zag een paar weken geleden nog een kat een duif uit de lucht slaan). Waarmee ik niet wil zeggen dat Maya die ook effectief zou kunnen vángen :p ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#176 Geplaatst 08 september 2010 - 15:58

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#177 Geplaatst 11 september 2010 - 06:06

Die eetgeluidjes als ze prooi eten vind ik altijd zo geweldig :d

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#178 Geplaatst 11 september 2010 - 13:56

:) :) :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#179 Geplaatst 11 september 2010 - 14:33

Sihirci zei:

Die eetgeluidjes als ze prooi eten vind ik altijd zo geweldig :d

Idem!

Vind dit geweldig he, maar ken er te weinig van om het zelf te doen.
Wel spijtig eigenlijk.
Ik hou het voorlopig toch bij brok en natvoer en af en toe geef ik hen wel iets van de slager ofzo.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#180 Geplaatst 11 september 2010 - 14:42

dolfjeweerwolfje zei:

Idem!

Vind dit geweldig he, maar ken er te weinig van om het zelf te doen.
Wel spijtig eigenlijk.
Ik hou het voorlopig toch bij brok en natvoer en af en toe geef ik hen wel iets van de slager ofzo.

Je zou kunnen beginnen met kipkarkasjes of kippennekjes van de poelier of islamitische slager in plaats van natvoer te proberen ;)

(niet bij de gewone slager omdat die ook varkensvlees op de snijplanken heeft en varken de ziekte van Aujeszky bij zich kan hebben, deze is dodelijk voor katten en honden)