Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#211 Geplaatst 15 september 2010 - 16:22

Sihirci zei:

Rauwe botten verteren helemaal.

Botten die verhit zijn geweest hebben door het verhitten een andere meer glazige structuur gekregen en geven vlijmscherpe splinters.

ah daarom dus
Vanmiddag hebben ze alle drie een stukje rauw stoofvlees gekregen (in kleine stukjes :oops: )
Ibse en Chopin smulden er lekker van. "ons Mimi" O:) O:) O:)
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#212 Geplaatst 17 september 2010 - 11:18

Ik heb konijnenvoorpoten besteld (nog even horen of die persoon eraan kan geraken), maar konijn vind ik redelijk moeilijk om aan te geraken, ik bedoel, ik zie het niet zitten om kop enzo mee te bestellen omdat ze dat wrs niet eet en de hond hier lust geen konijn (ongeveer het enige wat ie niet lust). Ik zal idd wat moeten kloppen vrees ik. Parelhoennek ging er ook goed in gisteren, vandaag dan weer niet (had 'm in twee stukken gedaan). Die karkasjes in porties van 50gr verdelen vind ik wel erg moeilijk...
Het blijft zoeken, ik zal blij zijn als ik de muisjes ed heb want dat zal er wel ingaan als zoete koek denk ik :)

delanootje
delanootje
  • 21 berichten
  • 4 katten

#213 Geplaatst 17 september 2010 - 15:05

hoi hoi,

Ik kom zojuist van Versvoer.nl vandaan....
ik heb wat diversen aangeschaft, zoals de ´worsten´ met vlees van Tinlo, haaksbarf om te gaan kijken wat goed gegeten wordt.
Daarnaast heb ik kuikens, konijnenvlees en kippenekjes meegenomen.
Op dit moment ben ik een ´worst´ aan het ontdooien en 2 kuikens die ontdooid moeten worden.
De worst doe ik in de magnetron op de laagste stand.... maar ik zie dat met die kuikens niet zo zitten :oops: of kan dat ook?
Of beter gewoon zo laten ontdooien?

Ik ben benieuwd, onze Nala heeft vorig jaar al een kuiken geprobeerd en moest ervan spugen (ze wilde te snel denk ik) , maar eerst werd er heel veel mee gespeeld natuurlijk !

Esther: nog bedankt voor je informatie !
Ik denk dat de ' worsten' niet zo'n probleem zullen zijn, maar dit ga ik voorlopig wel geven dan, met af en toe een kuiken.
De nekjes kan ik ook nog proberen....   ik hoop dat ze daar misschien ook wat mee gaan doen !

Ik kan ze alleen (nog) niet van de brokjes afhalen, aangezien Nala drachtig is en heeeeel veel brokjes eet, veel te veel naar mijn zin.... :(
maar wie weet vindt ze het vlees wel erg lekker, in de hoop dat ze wat minder brok nodig heeft.

Ik liet ze net aan de bevroren kuikens ruiken en dat leek haar wel wat, om me heen draaien en miauwen ! :d
Misschien probeer ik nog wat foto's te maken, dan zal ik ze hier ook eens plaatsen....

Groetjes & ik laat nog even horen hoe het gaat!
Jolanda

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#214 Geplaatst 17 september 2010 - 16:10

Het beste kun je alles gewoon zonder magnetron ontdooien. De worst kun je in een bak met lauw water leggen, dan ontdooit het ook. Maar dan zonder dat het gaart, zoals bij de magnetron nog wel eens wil gebeuren ;)
Water uiteraard niet te warm maken anders gaart het alsnog ;)

Succes!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#215 Geplaatst 17 september 2010 - 23:19

Vorige week heb ik konijnenrug gegeven. IX en Baco hebben er samen 1 opgegeten. De meiden waren iets minder enthousiast. En eigenlijk alleen Jeans en Kung Fu hebben er van gegeten (waarvan veelvraat Jeans het meeste).
Van de week parelhoenkarkas gegeven. Nou dat was een groot succes :dance: In een mum van tijd alles op!! Dat gaan we dus vaker geven.
Helaas wil Enya niets weten van alles waar bot in zit. (behalve CB) Orgaan en spiervlees eet ze wel.

Nog tips Esther?

Guest_OtjePotje_*
Guest_OtjePotje_*

#216 Geplaatst 18 september 2010 - 12:53

:dancer: :dancer: :dancer: Jeee, Zo trots op mijn kleine wichtje! Ze heeft een hele kippennek op!!! En lamshart gaat erin als koek, net als lever. (heb de kippennek wel eerst goed plat geslagen met een hamer, maar goed, het begin is er!!!)

Nog een klein vraagje: Omdat ze nog zo klein is, mag ze dan wel wat meer van alles eten? Elke 3 uur heeft ze bere zin in iets! :)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#217 Geplaatst 18 september 2010 - 12:58

OtjePotje zei:

:dancer: :dancer: :dancer: Jeee, Zo trots op mijn kleine wichtje! Ze heeft een hele kippennek op!!! En lamshart gaat erin als koek, net als lever. (heb de kippennek wel eerst goed plat geslagen met een hamer, maar goed, het begin is er!!!)

Nog een klein vraagje: Omdat ze nog zo klein is, mag ze dan wel wat meer van alles eten? Elke 3 uur heeft ze bere zin in iets! :)

Ze mag zoveel ze lust en omdat ze zoveel in moet halen is om de twee uur ook geen slecht idee.

Guest_OtjePotje_*
Guest_OtjePotje_*

#218 Geplaatst 18 september 2010 - 13:06

Sihirci zei:

Ze mag zoveel ze lust en omdat ze zoveel in moet halen is om de twee uur ook geen slecht idee.

Geldt dat ook voor orgaan vlees? Of dan toch liever spiervlees. (ik heb zelfs het idee dat ze met de dag een beetje groeit nu)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#219 Geplaatst 18 september 2010 - 13:11

Orgaanvlees niet dagelijks, ongeveer om de week tot 10 dagen anders krijgt ze daar teveel van.

Guest_OtjePotje_*
Guest_OtjePotje_*

#220 Geplaatst 18 september 2010 - 13:13

Sihirci zei:

Orgaanvlees niet dagelijks, ongeveer om de week tot 10 dagen anders krijgt ze daar teveel van.

Bedankt voor de snelle reactie! Kan ik zo weer wat lekkers gaan halen!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#221 Geplaatst 18 september 2010 - 13:15

:d ;) ;)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#222 Geplaatst 18 september 2010 - 14:09

Ik zou vlees ook nooit ontdooien in de magnetron. Het liefst in een bakje in de koelkast (de middag van te voren eruit halen) en anders zoals Wendy zegt even in lauw of koud water leggen, dan is het ook zo ontdooid. (ook ideaal als je het eens vergeten bent uit de vriezer te halen)

OtjePotje zei:

Oooh, wat super zeg! :duim: Ik heb een menu'tje voor je gemaakt, kun je daar niet mee uit de voeten?
Ik voerde mijn kittens 3-4 keer per dag maar als jouw kitten aangeeft meer nodig te hebben dan is het belangrijk daar naar te luisteren. Als je de hoeveelheden opschroeft is het wel belangrijk dat je alles in verhouding meer gaat voeren anders komt je kitten te kort.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#223 Geplaatst 18 september 2010 - 14:11

Ester zei:

Ik zou vlees ook nooit ontdooien in de magnetron. Het liefst in een bakje in de koelkast (de middag van te voren eruit halen) en anders zoals Wendy zegt even in lauw of koud water leggen, dan is het ook zo ontdooid. (ook ideaal als je het eens vergeten bent uit de vriezer te halen)

Oooh, wat super zeg! :duim: Ik heb een menu'tje voor je gemaakt, kun je daar niet mee uit de voeten?
Ik voerde mijn kittens 3-4 keer per dag maar als jouw kitten aangeeft meer nodig te hebben dan is het belangrijk daar naar te luisteren. Als je de hoeveelheden opschroeft is het wel belangrijk dat je alles in verhouding meer gaat voeren anders komt je kitten te kort.

Dit kitten lijkt pas vier tot vijf weekjes te zijn en dan is vaker voeden nog wel nodig.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#224 Geplaatst 18 september 2010 - 14:11

Havvanur zei:

Vorige week heb ik konijnenrug gegeven. IX en Baco hebben er samen 1 opgegeten. De meiden waren iets minder enthousiast. En eigenlijk alleen Jeans en Kung Fu hebben er van gegeten (waarvan veelvraat Jeans het meeste).
Van de week parelhoenkarkas gegeven. Nou dat was een groot succes :dance: In een mum van tijd alles op!! Dat gaan we dus vaker geven.
Helaas wil Enya niets weten van alles waar bot in zit. (behalve CB) Orgaan en spiervlees eet ze wel.

Nog tips Esther?

Wat super zeg dat ze parelhoenkarkas i.e.g heel erg lekker vonden! Heb je al eens kwartel geprobeerd? Eet Enya het ook niet als je de botten helemaal tot moes slaat?
Een vleeshamer is daarbij ook heel handig:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#225 Geplaatst 18 september 2010 - 14:12

Sihirci zei:

Dit kitten lijkt pas vier tot vijf weekjes te zijn en dan is vaker voeden nog wel nodig.

Ik dacht gelezen te hebben dat het kitten 8 weken was? :oops:
Geplaatste afbeelding