Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#226 Geplaatst 18 september 2010 - 14:15

Ester zei:

Wat super zeg dat ze parelhoenkarkas i.e.g heel erg lekker vonden! Heb je al eens kwartel geprobeerd? Eet Enya het ook niet als je de botten helemaal tot moes slaat?
Een vleeshamer is daarbij ook heel handig:

Geplaatste afbeelding
Kwartel (zonder veren) ligt nog in de diepvries, dat gaan we van de week proberen. Met veren vinden ze het niets, maar wellicht zonder veren dus wel.
Ik heb nog nooit iets plat geslagen, maar misschien het proberen waard. Ze kijkt er nog niet eens naar :roll:
Ga van de week wel eens kijken waar ik zo'n hamer kan kopen.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#227 Geplaatst 18 september 2010 - 14:15

Ester zei:

Ik dacht gelezen te hebben dat het kitten 8 weken was? :oops:

Klopt.
Eerst werd elf weken gezegd, toen acht weken maar het kleintje weegt slechts plusminus 400 gram, at nog niet zelfstandig en kende geen kattenbak... Daardoor denken anderen en ik dat het diertje veel jonger is. Een kitten van zes weken eet en heeft de kattenbak al ontdekt.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#228 Geplaatst 18 september 2010 - 14:18

Te jong uit huis geplaatst - Pagina 2

Guest_OtjePotje_*
Guest_OtjePotje_*

#229 Geplaatst 18 september 2010 - 14:56

Ester zei:

Ik dacht gelezen te hebben dat het kitten 8 weken was? :oops:

Tja, mooi stom was dat. Het is ook mijn eerste poes, dus het viel me niet direct op. Ik heb er eens over nagedacht en als ik terug reken, want ik weet wanneer de moederpoes zwanger werd, en daar 2 maand bij optel, was ze 5-6 week toen ze bij mij kwam. Als moederpoes laat is bevallen misschien iets jonger nog.

:catsad Kan wel een beetje boos zijn op mezelf hoor hierdoor. Door enorme drukte heb ik de weken vanaf geboorte niet bijgehouden.

Gelukkig gaat het wel steeds ietsje beter. Ik heb als het goed is vanaf vanmiddag een goede weegschaal, dan kan ik wat preciezere informatie geven.

En.... Ze heeft voor het eerst op de kattenbak gepoept!!!! :jump: :jump:

Maar nu snel naar de stad om de weegschaal en eten te halen!

Ik ben wel erg blij met alle hulp die ik hier krijg, weet het soms echt even niet!!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#230 Geplaatst 18 september 2010 - 15:00

OtjePotje zei:

Tja, mooi stom was dat. Het is ook mijn eerste poes, dus het viel me niet direct op. Ik heb er eens over nagedacht en als ik terug reken, want ik weet wanneer de moederpoes zwanger werd, en daar 2 maand bij optel, was ze 5-6 week toen ze bij mij kwam. Als moederpoes laat is bevallen misschien iets jonger nog.

:catsad Kan wel een beetje boos zijn op mezelf hoor hierdoor. Door enorme drukte heb ik de weken vanaf geboorte niet bijgehouden.

Gelukkig gaat het wel steeds ietsje beter. Ik heb als het goed is vanaf vanmiddag een goede weegschaal, dan kan ik wat preciezere informatie geven.

En.... Ze heeft voor het eerst op de kattenbak gepoept!!!! :jump: :jump:

Maar nu snel naar de stad om de weegschaal en eten te halen!

Ik ben wel erg blij met alle hulp die ik hier krijg, weet het soms echt even niet!!!

Geweldig dat het iets beter gaat en dat de kleine op de kattenbak heeft gepoept :d

En heel fijn dat je hier de hulp vindt die je nodig hebt ;)

delanootje
delanootje
  • 21 berichten
  • 4 katten

#231 Geplaatst 19 september 2010 - 14:13

Hallo,

Hier ook een berichtje van mij...
Het vlees van 'haaksbarf' werd amper aangeraakt helaas..... ik moet ook wel zeggen dat het enorm stonk ! (en ik kan best wat hebben :x )

s'avonds waren de 2 kuikens ontdooid en die op de grond gelegd voor ze...
Onze Nala met een kuiken spelen, samen met Prisca...
Vervolgens kwam Jamie (een oudere boerderijkat) , die ging voor kuiken nr 2..... en net als vorige keer had ze die al vrij snel op, op een klein beetje na.

Maar..... kuiken nr 1 lieten ze liggen.....dus ik het maar weer op het bord gelegd (en het bloed opgeruimd).
Een uur later kwam Nala ermee aan lopen, spelen... ik dacht ; hehe... kom meis, eten !
Maar nee hoor....... weer liet ze het liggen.
Nog geen 10 minuten later heeft onze Jamie het 2e kuiken ook maar opgegeten pfff......  (dat was nou niet echt de bedoeling).

De dag erna heb ik het vlees van 'Tinlo' gegeven.... hiervan werd al iets meer gegeten.

Wel zonde , dat ze er dan maar een paar happen van nemen en ik het dan vervolgens kan weggooien :(

Hebben jullie nog tips, om eventueel te zorgen dat het kuiken wordt opgegeten?
Hoelang kan ik het laten liggen... .?
En hoe kan ik voorkomen dat onze Jamie dus alles opeet, moet ik haar dan de kamer uit doen en het kuiken de hele avond laten liggen?

Hieronder nog een foto van Nala & Prisca, die het kuiken uitvoerig besnuffelen :LOL:

Geplaatste afbeelding

Ik hoop dat jullie misschien nog wat tips hebben !
Vandaag of morgen ga ik maar de kippenekken ontdooien (in een pan met warm water, goeie tip !) , eens kijken wat ze daarmee doen dan.... :oops:

groetjes en alvast bedankt voor jullie tips !!
Jolanda

Guest_OtjePotje_*
Guest_OtjePotje_*

#232 Geplaatst 19 september 2010 - 22:34

Even een fotootje van Otje, zo trots op haar! Hier aan de runderlap.
Lekker veilig onder het bed opsmikkelen!

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_6416.JPG

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#233 Geplaatst 19 september 2010 - 22:37

OtjePotje zei:

Even een fotootje van Otje, zo trots op haar! Hier aan de runderlap.
Lekker veilig onder het bed opsmikkelen!

Geweldiggggggg :love3: :love3: :love3:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#234 Geplaatst 19 september 2010 - 22:40

brrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#235 Geplaatst 20 september 2010 - 11:24

@ Jolanda: Je kunt het best maar een beetje rauw vlees ontdooien en het mengen met wat blikvoer. Eerst een heel klein beetje rauw en veel blikvoer en als ze dat goed eten kun je dit langzaam afbouwen.
Een kuiken kun je het beste even in lauw water leggen zodat hij als het ware een lichaamstemperatuur heeft. Je kunt hem een stukje opensnijden zodat de geur van de organen vrijkomt.

@ OtjePotje: Geweldig hoor dat ze het eet! Ze weet wat goed voor haar is. ;)

YvVanRoyen zei:

brrrrrrrrrrrrrrrrrr
:catscratchhead

Bewerkt door Ester, 20 september 2010 - 11:25.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#236 Geplaatst 21 september 2010 - 13:38

OtjePotje: Lieve foto!!!
Nu Maya al een beetje meer gewend is zal ik ook eens foto's moeten maken ;)

Guest_OtjePotje_*
Guest_OtjePotje_*

#237 Geplaatst 21 september 2010 - 13:48

Maya zei:

OtjePotje: Lieve foto!!!
Nu Maya al een beetje meer gewend is zal ik ook eens foto's moeten maken ;)

Succes! Otje rende eerst 6 keer de kamer rond, door de boekenkast, onder de bank, etc. voordat ze eindelijk stilletjes maar luid smakkend onder het bed zat te eten. Ik was behoorlijk uitgeput na die zes rondjes rennen door de kamer :x

Ook wordt ik nu handiger in het bepalen van de hoeveelheden rauw voedsel. (ook al eet ze nu wat meer dan aanbevolen, maar zo jong mag dat vind ik). Het is bijna een hobby geworden onderhand. :)
En ik denk dat het wel enorm helpt in het accepteren van dit voedsel dat ze niets anders behalve melk gewend was...

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#238 Geplaatst 22 september 2010 - 09:31

Hehe, Maya zeult ook met haar eendagskuiken dus dat eet ze in de bench ;)
Leuk he dat knutselen! Wij deden het al voor de hond maar met Maya is dat ook grappig. Ze zit nu ongeveer op 70gr, vind ik wel erg moeilijk om zelf samen te stellen zo'n gepruts hihi. Maar ze lust haar haaksbarf en dat afwisselen met prooitjes zou ook moeten lukken.
Tijdens 't jaar wordt het nog ingewikkelder, dan moet ik telkens eten meenemen voor een hele week voor ons minivriezertje op kot :LOL:

delanootje
delanootje
  • 21 berichten
  • 4 katten

#239 Geplaatst 22 september 2010 - 09:46

Hallo,

Esther: nog bedankt voor je tip, om het kuiken in warm water te leggen !
Erin snijden, dat wordt hem niet voor mij.... :onzeker:
Ik heb gisteren weer 2 kuikens neergelegd en onze oudere boerderijkat begon net als vorige keer enthousiast te eten.... die speelt en slaat 2 of 3 keer en eet het gelijk op en laat weinig tot niets liggen.

Onze Nala (de drachtige poes) begon er ook net als vorige keer mee te spelen en ik dacht zelfs dat ze wat enthousiaster was misschien omdat het kuiken nu warm aanvoelde !
Helaas.... net als vorige keer begint ze er iets aan te likken en te bijten en vervolgens laat ze het liggen.....

Het viel me wel op , dat ze schijnbaar een voorkeur heeft..... zowel vorige keer als dit keer, eet ze alleen de vleugeltjes eraf en dan laat ze het verder liggen.
Je ziet dat ze af en toe het kopje in haar bekje neemt, maar gaat daarin dus niet verder.....
Misschien omdat ze de allereerste keer de kop afbeet en daarna moest spugen?

Wel lastig hoor... want het kuiken gaat onderhand de hele keuken en kamer door bij ons (gelukkig hebben we plavuizen) en na een paar uur, kan ik de boel weer opruimen en weggooien.... :s

Onze andere 2 poezen hebben er helemaal niet naar omgekeken....

De kippenekken heb ik ook geprobeerd.... deze werd een keer aangeraakt, maar heeft vervolgens de halve dag hier op het bord gelegen helaas.....
Mij aankijkend met wat ze daar nou weer mee aanmoeten :LOL:

Verder heb ik weer 'Tinlo' & Carnibest gegeven.
Hier eten ze dan een klein beetje van...

Als onze poezen dan na een aantal dagen van kippenekken, kuiken en carnibest enzo.... dan blikvoer krijgen (van een goed merk, zoals applaws of almo), vallen ze erop aan alsof ze de afgelopen dagen niks hebben gegeten..... pfff..... stelletje verwende dieren :x

Het blijft lastig, maar ik blijf het ze toch aanbieden....

groetjes & nogmaals bedankt voor alle tips!
Jolanda

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#240 Geplaatst 31 oktober 2010 - 13:05

Argos kreeg vandaag geitenvlees en lamspens, de katten heb ik deze keer ook wat geitenvlees gegeven, dat vinden ze zo lekker. Normaal gesproken voer ik ze nooit dingen zoals geitenvlees, ik probeer zoveel mogelijk diersoorten te voeren die zo natuurlijk mogelijk zijn. Het vet heb ik aan het vlees laten zitten, de katten zijn me allemaal wat te schraal op dit moment, dus ik ga ze weer wat meer voeren. In de herfst/winter eten ze altijd meer dan in de zomer.

Het geitenvlees:
Geplaatste afbeelding

Mister Samwise:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Minstrel:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

En Zucchero...
Geplaatste afbeelding

..die kapers op de kust zag en moest laten horen dat het vlees toch écht van hém was. :wi

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding