Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#256 Geplaatst 12 november 2010 - 15:51

Smaakt precies :)

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#257 Geplaatst 13 november 2010 - 13:48

Hier zijn de smaken ook verschillend va de poezels!
:catwalk2
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#258 Geplaatst 23 december 2010 - 21:18

Ik had van iemand spreeuwtjes gekregen, ik dacht dat vinden ze vast allemaal lekker. Méér dan zéér verbaasd was ik toen bleek dat alleen Minstrel het wilde eten. :s Sam doet wel vaker wat flauw maar Zucchero die eet normaal echt ALLES en al helemaal als het prooitjes zijn. Dit is echt het 1e wat hij niet lust. Zelfs alleen het vlees eten Zucchero en Sam niet. Degene van wie ik ze heb gekregen opperde dat het vlees misschien te zoet zou zijn, omdat ze vrijwel alleen kersen hebben gegeten.

Maargoed, alleen een filmpje van Minstrel dus. ;)

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#259 Geplaatst 23 december 2010 - 21:24

Ester zei:

Ik had van iemand spreeuwtjes gekregen, ik dacht dat vinden ze vast allemaal lekker. Méér dan zéér verbaasd was ik toen bleek dat alleen Minstrel het wilde eten. :s Sam doet wel vaker wat flauw maar Zucchero die eet normaal echt ALLES en al helemaal als het prooitjes zijn. Dit is echt het 1e wat hij niet lust. Zelfs alleen het vlees eten Zucchero en Sam niet. Degene van wie ik ze heb gekregen opperde dat het vlees misschien te zoet zou zijn, omdat ze vrijwel alleen kersen hebben gegeten.

Maargoed, alleen een filmpje van Minstrel dus. ;)
YouTube - Minstrel eating european starling.

Leuk om die zo bezig te zien! :LOL:

Jammer van het spreeuwtje, maar het is de natuur hé!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#260 Geplaatst 23 december 2010 - 21:29

Deze spreeuwtjes zijn geschoten i.v.m overlast. ;)
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#261 Geplaatst 23 december 2010 - 22:58

Ester zei:

Deze spreeuwtjes zijn geschoten i.v.m overlast. ;)

Dat is het niet, ik had het over het zien van het dode spreeuwtje :oops:
Ik heb er helemaal niets tegen hoor!

Heb enkel een klein hartje als het op dieren aankomt, als je begrijpt wat ik bedoel :oops:
Als ik een leeuw een antilope zie opeten heb ik ook hartpijn voor de antilope, maar het is nu eenmaal de natuur!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#262 Geplaatst 25 december 2010 - 14:00

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#263 Geplaatst 25 december 2010 - 14:08

:) :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#264 Geplaatst 27 december 2010 - 12:12

Die spreeuwtjes lijken wel leuk, jammer dat ze het niet allemaal lusten! Maar variatie hebben zij toch genoeg he :)

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#265 Geplaatst 27 december 2010 - 12:46

Ester, ik leerde trouwens pas recent dat de oudste hond ter wereld (algemeen aanvaard dan toch), die Cattle dog, je kent 'm dus vast wel ;) , ook rauw gevoerd werd :)

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#266 Geplaatst 31 december 2010 - 11:55

Ik zou dat toch niet kunnen, mijn dieren zo'n vogeltje geven. Ik begrijp dat dit de natuur is, maar aangezien ik zelf al jaren geen vlees meer eet ben ik heel gevoelig voor dode dieren. Dus brokjes is gemakkelijker voor mij om te geven dan levende beestjes. ;) Mijn katten kunnen wel buiten dus af en toe komen ze wel eens aangelopen met iets. Als het leeft, red ik het en voer ik het naar de vogelbescherming, is het dood mogen ze er zich met uitleven. Maar vaak willen ze het mij gewoon kado doen en gaan ze dan met iets anders spelen. :p Kai gaf me zelfs eens een levende rat kado aan de achterdeur. :o

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#267 Geplaatst 10 januari 2011 - 21:39

Wij hebben hier nogal eens muizen in huis en de katten horen en ruiken ze natuurlijk ook maar krijgen ze helaas niet te pakken maar laatst hadden we er 2 in een val maar als je dan zo'n dood beestje bij de katten voor hun neus houd ruiken ze er nog niet aan laat staan dat ze het opeten!
Ik snap dus niet hoe je dan prooidieren kan voeren...???

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#268 Geplaatst 10 januari 2011 - 21:50

noesje zei:

Wij hebben hier nogal eens muizen in huis en de katten horen en ruiken ze natuurlijk ook maar krijgen ze helaas niet te pakken maar laatst hadden we er 2 in een val maar als je dan zo'n dood beestje bij de katten voor hun neus houd ruiken ze er nog niet aan laat staan dat ze het opeten!
Ik snap dus niet hoe je dan prooidieren kan voeren...???

Mijn katten zijn van kitten af aan gewend om rauwe voeding en prooidieren te eten. Nu lust mijn Sam ook geen prooien met haren meer, wel alles met veer. Mijn twee andere katten eigenlijk eigenlijk wel alles qua prooi.

Ik zorg er altijd voor de de prooidiertjes wat warm zijn, want katten zijn geen aaseters en eten dus vaak geen koude prooidieren. Wat ook wil helpen is er een sneetje in maken zodat de geur van de organen e.d vrijkomen.

Zijn het spitsmuizen? Dat eet vrijwel geen een kat trouwens.

Ik voer alleen prooidieren waar ik de herkomst van weet en zou niet zo snel muizen uit een val aan mijn katten geven.
Geplaatste afbeelding

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#269 Geplaatst 10 januari 2011 - 22:27

nou, ik wilde zomaar kijken wat de kat die toevallig in de buurt was deed maar niks dus! haha
onze Minoes, is er al bijna een jaar niet meer :cry: , maar die ving buiten ontzettend veel muizen en zat dan voor de deur te mauwen en als je het dan had gezien at ze ze op maar je hoorde dan heel die schedel kraken...zo eng gehoor!!!
ze heeft zelfs 2x een jonge haas mee naar huis genomen!

het was geen spitsmuis, maar die zitten hier ook wel.
er zit een nest bij mijn zoon op zn kamer, en de katten ruiken ze wel want ze zitten steeds voor zijn slaapkamerdeur maar daar staan die allen dus mogen ze nu niet komen, ze krijgen ze toch niet te pakken.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#270 Geplaatst 29 januari 2011 - 18:21

hier heb ik runds geprobeerd, kippenmaagjes en hartjes ,
Indira,loki, en Syrai zijn er vooral vr te vinden!!!
de rest houdt het op kippefilets en...tinlo

ga degene die ervan eten blijven geven en eens en dan wat anders proberen geven
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding