Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#31 Geplaatst 21 augustus 2009 - 09:30

ff een kleine update

diva wil het konijn niet eten :trance: en dat terwijl zei altijd als eerste op het voer sprong... gisteren hebben ze wel met z'n 3'n( de maine coons dus) een duif verslonden, had ze gewoon in 4 stukken gedaan
onze shadow is nog steeds heel dwars, hij eet momenteel dus enkel savonds korrels, gisteren heeft hij even een stukje duif geproefd, maar hij vond het niet aangenaamd dat hij zou moeten sleuren aan dat ding dus gaf hij het terug op
deze morgen is hij wel van het konijn beginnen eten , das natuurlijk gemixt he, dus hoeft hij niet te bijten, maar ben al blij dat hij ervan proeft,
we zijn gisteren om muizen geweest, een aantal pinkie's een aantal kruipers en een aantal volwassenen, deze avond neem ik ze uit de vriezer voor morgen...
dus zoals je hoort, het begint goed te gaan, ieder heeft zo wel zijn voorkeur, maar er wordt toch gegeten en dat is het voornaamste he

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 21 augustus 2009 - 14:43

Wat een kleine draak, die Diva, ze doet haar naam wel eer aan. :ha
Dat ze dan wel weer duif willen is weer vreemd, daar moeten juist heel veel katten en honden aan wennen.
Heel fijn dat ze allemaal al iets van rauw lusten, dat is inderdaad het belangrijkste! Ben heel benieuwd hoe ze op de muizen reageren (zorg dat ze op kamertemperatuur zijn) houd je ons op de hoogte?!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#33 Geplaatst 21 augustus 2009 - 16:04

ik hou jullie zeker op de hoogte van de muisjes ( heb daarstraks wat pinkie's uitgenomen , vind het eigenlijk wel zielig hoor, zo'n kleine prutskes ocharme :onzeker: )

hehe diva doet idd haar naam wel eer aan, maar ze is ook wel de meest knuffelachtige hoor...
als de poezen een beetje op mij lijken, dan is het eigenlijk niet verwonderlijk dat ze net lusten wat een ander niet hoeft en omgekeerd :oops:
deze middag was het konijn verdwenen dus denk dat diva er ook wel van gegeten heeft, ze is in elk geval aan het verse kommetje toch begonnen
had het nu eerst een half uurtje uit de frigo genomen voor ik het opdiende, dus kan zal het deze morgen waarschijnlijk te koud geweest zijn

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 21 augustus 2009 - 17:21

toulouse wil ook alles heel vers hebben
uit de vriezer moet ze het niet meer
ook niet als het eerst op kamertemperatuur is...
grrr
had net een voorraad ingeslagen :/

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#35 Geplaatst 21 augustus 2009 - 19:01

ik heb thor en mila net voor de eerste keer een eendagskuiken gegeven , ik had er mn twijfels over of die dat wel gingen eten , thor vond het direct oke en is ermee beginnen te gooien en likken , mila vond het griezelig
na een half uurtje gooien en jagen heeft hij het spontaan opgegeten , daarna heeft hij van het 2de kippetje het hoofd afgebeten en naar mila gaan dragen , tot mn verbazing heeft ze direct gaan gooien en jagen en blazen en grommen gelijk een maxipanter , en na een half uurtje heeft ze het mooi opgepeuzeld
wat ben ik blij , de kids vonden me gruwelijk dat ik die zachte pluizige kippetjes gaf aan de katten :oops:
het is nu de 2de keer dat ik rauw voer geef en deze keer wil ik het heel juist doen , dat thor alles van voedingsstoffen binnenheeft en geen tekorten meer heeft
mn volgende stap is nu muizen proberen
wat ben ik fier op mn vleeseters :heart:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 21 augustus 2009 - 19:04

kitten zei:

ik heb thor en mila net voor de eerste keer een eendagskuiken gegeven , ik had er mn twijfels over of die dat wel gingen eten , thor vond het direct oke en is ermee beginnen te gooien en likken , mila vond het griezelig
na een half uurtje gooien en jagen heeft hij het spontaan opgegeten , daarna heeft hij van het 2de kippetje het hoofd afgebeten en naar mila gaan dragen , tot mn verbazing heeft ze direct gaan gooien en jagen en blazen en grommen gelijk een maxipanter , en na een half uurtje heeft ze het mooi opgepeuzeld
wat ben ik blij , de kids vonden me gruwelijk dat ik die zachte pluizige kippetjes gaf aan de katten :oops:
het is nu de 2de keer dat ik rauw voer geef en deze keer wil ik het heel juist doen , dat thor alles van voedingsstoffen binnenheeft en geen tekorten meer heeft

:thumb:

en: ik heb al een paar keer gehoord dat sommige katten reeds een snee in hun beestjes moeten hebben voor de geur denk ik :)

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 21 augustus 2009 - 19:16

kitten zei:

Wat fijn dat ze het aten!! Hier zijn ze ook allemaal dol op kuikens! Overigens zijn eendagskuikens, het "afvalproduct" van onze bio-industrie. Dus iedereen maakt zich hier eigenlijk schuldig aan, tenzij je ook geen mayonaise en koekjes enzo eet waarin eieren verwerkt zijn. Het is dus niet zo dat deze dieren speciaal voor katten zo vroeg geslacht worden.

Een kuiken is geen compleet voer (ik weet niet of je dat al wist). Een eendagskuiken is qua voedingswaarde vrijwel indenktiek aan een rauw ei met schaal. Als je alleen maar hele prooitjes zou willen gaan voeren, dan moet je er goed opletten dat je volwassen dieren voert, en geen halfwas dieren omdat die, doordat ze nog niet volgroeid zijn, nog niet een optimale voedingswaarde bevatten.

Succes met alles, leuk om te lezen! :dance:
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#38 Geplaatst 21 augustus 2009 - 19:30

nee,nee ze eten nog gemalen vlees
volgens de % dat ze nodig hebben , vanaf vandaag heb ik een goei vooraad , die kuikens was een probeersel
ik moet het wel malen of ik mag het zelf opeten :p ( het vlees he , niet de kuikens)
beide zijn ze verzot op rauw , nu toch , mila heeft wat lastig gedaan , maar sinds een week of 2/3 eet nu echt perfect rauw , en ze is sindsdien 200gr bij , ze is echt mager ,klein en fijn
maar nu ik weet dat ze graag volledige diertjes eten , zullen ze er met plezier krijgen zonder dat het wringt :oops:
al was mn eerste reaktie toen ik die zak kuikens zag van ocharme die beestjes :oops:

Bewerkt door kitten, 21 augustus 2009 - 19:31.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 22 augustus 2009 - 15:19

Vandaag ben ik naar de markt geweest, en heb ik het "neusje van de zalm" voor Sam gekocht: 1200 gram parelhoen! Ik heb alles in porties verdeeld en hem daarnet een vleugeltje gegeven en een stuk spiervlees. Én lékker dat hij dat vond!! :heart:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 22 augustus 2009 - 15:37

:LOL: :LOL: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#41 Geplaatst 22 augustus 2009 - 18:30

ester, ik heb gisteren je topicje (nog maar es) gelezen en ik kon me toch ni houden : k dacht : ik probeer het nog es!!!!
Want blijkt dat de acana die ik gekocht had, toch niet meer naar de zin is van de poezen....... :r :r :r :r :r , idem dus als de zakken almo :r :r :r :r :r
Dus ikke naar de winkel : paardenfilet en konijn meegebracht....
Ik deed de verpakking open en utah ging eraan likken, dus ik heb het in kleine stukjes gesneden en meneer heeft er toch wel wat van gegeten
Van konijn : idem!!
Enkel utah ....Maar goed, hij is ook degene die wat op de sukkel is hé, blaasgruis gehad en waarschijnlijk voedselallergie.....
Ik heb de rest in plastiek zakjes gedaan en diepvries in, zo kan ik hem nog geven overmorgen.....
Hier in de winkel hebben ze wel niet zoveel, ik ga in de week es naar een grote winkel mss kan ik daar wat meer aankopen (dan denk ik aan kwartel)
Het zal ier dus af en toe gegeven worden, maar beter zo dan helemaal niets!!!
:thumb: :thumb: :thumb:

Bewerkt door tash, 22 augustus 2009 - 18:33.

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#42 Geplaatst 24 augustus 2009 - 14:35

aaaaaaaaaaaaaaaahhh katten zijn moeilijke beesten...
sorry voor de uitbarsting... zoals eerder gezegt had ik dus muizen voorzien... nu ik vind het zo al zielig die beestjes maar had mij erover gezet en had voor ieder wat beestjes in een kommetje gedaan... phoe.... ze hebben er niet naar willen kijken...
dus vandaag dan maar de mixer erin... ( mijn maag ligt nog overhoop van het zicht en de geur, wat ik allemaal niet over heb voor mijn poezels) nu is de enige die ervan wil eten.... SHADOW jaja hij die niks anders van rauw voer wil...
hmm tis niet makkelijk hoor, vind ik zo rauwvoer voor 4 poezels geven... ze willen allevier iets anders, de ene wil stukjes de andere wil gemixt... enfin , ze eten  wel allevier hoor, maar naar mijn gedacht precies niet genoeg... zaterdag hebben ze met zen 4 wel 2 volledige kwartels opgepuizeld... misschien moeten ze nog wennen aan andere dingen dan vogels?

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#43 Geplaatst 24 augustus 2009 - 14:43

nikkia zei:

aaaaaaaaaaaaaaaahhh katten zijn moeilijke beesten...
sorry voor de uitbarsting... zoals eerder gezegt had ik dus muizen voorzien... nu ik vind het zo al zielig die beestjes maar had mij erover gezet en had voor ieder wat beestjes in een kommetje gedaan... phoe.... ze hebben er niet naar willen kijken...
dus vandaag dan maar de mixer erin... ( mijn maag ligt nog overhoop van het zicht en de geur, wat ik allemaal niet over heb voor mijn poezels) nu is de enige die ervan wil eten.... SHADOW jaja hij die niks anders van rauw voer wil...
hmm tis niet makkelijk hoor, vind ik zo rauwvoer voor 4 poezels geven... ze willen allevier iets anders, de ene wil stukjes de andere wil gemixt... enfin , ze eten wel allevier hoor, maar naar mijn gedacht precies niet genoeg... zaterdag hebben ze met zen 4 wel 2 volledige kwartels opgepuizeld... misschien moeten ze nog wennen aan andere dingen dan vogels?

het is volgens mij idd niet zo simpel hé. hier is het enkel utah die, een ietsje lust van rauw!
Het is een ware zoektocht naar wat ze echt wel lusten en als je er dan maar eentje rondlopen hebt is het makkelijker hé
toch veel succes hoor!!!!!!

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#44 Geplaatst 25 augustus 2009 - 18:18

ester , mag ik u een vraagje stellen
zo'n kuikentje mag je dat elke dag geven ?
en moet je dan het gewicht van het kuikentje aftrekken van de dagporties , of mag ik gewoon dezelfde hoeveelheid geven
ik heb nu babyratjes mee , (ze hadden niets anders en de volwassen muisjes zijn besteld ), maar die lusten ze niet , zou ze eigenlijk ook niet opeten hoor
hoeveel mag je er daar van geven per dag van de muizen
en klein konijntjes , is dat goed voor poezen
ik kan er krijgen van een 700gr , hoe pak je dat aan ? , samen mogen ze 500gr vlees eten :catscratchhead
vind prooidiertjes niet zo erg meer , ze moeten wel donzig zijn of ze willen ze niet
of zijn nijntjes geen goed idee ?
en wat bestaat er nog van diertjes en waar kan je dat nog vinden
groetjes

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 26 augustus 2009 - 13:29

kitten zei:

ester , mag ik u een vraagje stellen
zo'n kuikentje mag je dat elke dag geven ?
en moet je dan het gewicht van het kuikentje aftrekken van de dagporties , of mag ik gewoon dezelfde hoeveelheid geven
ik heb nu babyratjes mee , (ze hadden niets anders en de volwassen muisjes zijn besteld ), maar die lusten ze niet , zou ze eigenlijk ook niet opeten hoor
hoeveel mag je er daar van geven per dag van de muizen
en klein konijntjes , is dat goed voor poezen
ik kan er krijgen van een 700gr , hoe pak je dat aan ? , samen mogen ze 500gr vlees eten :catscratchhead
vind prooidiertjes niet zo erg meer , ze moeten wel donzig zijn of ze willen ze niet
of zijn nijntjes geen goed idee ?
en wat bestaat er nog van diertjes en waar kan je dat nog vinden
groetjes

Ja, je kunt prima elke dag een kuikentje geven. Dat gewicht van een kuiken haal je dan inderdaad af van de dagportie. Stel je kat mag per dag 250 gram, dan geef je ook net zoveel muizen als er in die 250 gram passen. Uiteraard kun je ook elke dag één muis, een kuiken en wat vlees ernaast geven. Hoe je het invult maakt niet uit, als de percentages maar een beetje kloppen.
Mijn katten lusten wel graag konijntjes, dus dat kun je prima voeren. Als de konijnen groter zijn is het alleen wel lastig te verdelen. Het beste kun je het konijn in stukken zagen als het halfbevroren is. Bij reptielenwinkels kun je vaak prooidieren kopen, maar ik ken verder geen verkooppunten in België. Andere prooidiertjes die je zou kunnen voeren zijn bijvoorbeeld gerbils, kwartels, duiven, cavia's. Eigenlijk alles wat je je maar kunt bedenken.

Geplaatste afbeelding