Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#316 Geplaatst 17 juni 2011 - 13:29

Niet vreemd hoor ;)
Je kunt ze in een zakje of bakje in warm water leggen, eventjes, dan worden ze wat warmer, komt inderdaad meer geur vrij, en vinden ze ze lekkerder.
Warme prooi is het allerlekkerst vinden ze hier, hoewel ze de 'ijsjes' ook erg weten te waarderen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#317 Geplaatst 17 juni 2011 - 13:32

Bij het ene kuiken hebben ze de hersenen laten liggen. Al de rest was op, alleen de hersenen bleven over.
Raar !!

Enkel Enrico at alles op.

Ik kan hen ook niet samen laten.
Enrico pakt alles en neemt het mee in zijn verblijf en verdedigd zijn kuikens dan fel.
Ik heb ook liever niet dat ze dit in hun verblijf opeten, want alles zit dan onder het bloed.
Enrico eet dus eerst z'n kuiken in de tuin en daarna Elliot en Dior.

Bewerkt door feroesti, 17 juni 2011 - 13:34.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#318 Geplaatst 17 juni 2011 - 22:17

Ze boeken vooruitgang!

Speciaal om te zien he Feroesti. Ik vind het altijd geweldig om Snoopy gade te slaan wanneer hij geniet van zijn 'vleesje' zoals ik het noem.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#319 Geplaatst 18 juni 2011 - 14:26

Tinne zei:

Ze boeken vooruitgang!

Speciaal om te zien he Feroesti. Ik vind het altijd geweldig om Snoopy gade te slaan wanneer hij geniet van zijn 'vleesje' zoals ik het noem.

Inderdaad speciaal !!
Anders zijn ze heel lui. Speelgoed laten ze links liggen.
Maar zo'n kuiken is wel wat beters dan speelgoed blijkbaar.
Hun jacht instinct (dat diep verborgen zit) komt naar boven, zeer speciaal om hen te zien vechten en schermen voor hun kuiken.
Ze hebben er ook geen last van gehad. Geen diarree, geen braken en de kattenbak bleef vandaag normaal.
Dit moet voor hen wel een pak gezonder zijn dan die droge brokjes in hun bakje. En hen zo bezig zien is voor mij ook een pak leuker dan constant op die krabpaal te liggen dutten.

Guest_MaudOllie_*
Guest_MaudOllie_*

#320 Geplaatst 03 augustus 2011 - 10:35

Wat een leuk en interessant topic :) Al ruim 6 jaar geef ik mijn honden vers vlees en probeer mijn broer er van te overtuigen dat kleine Berlioz toch echt een carnivoor is ;) Gelukkig krijgt hij al regelmatig vlees, maar prooidiertjes mogen er denk ik niet van zijn vriendin... Ik ben benieuwd of er ook een NRV menu te vinden is voor kittens? Ik heb de zoekfunctie nog niet echt onder de knie :)

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#321 Geplaatst 09 augustus 2011 - 12:11

Ester kan je daar zeker mee helpen (of voernatuurlijk.nl)! Wat leuk dat je honden al zolang op vers staan :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#322 Geplaatst 06 maart 2012 - 17:43

He Maud, leuk je hier tegen te komen. Lees nu je vraag pas, maar kittens eten dezelfde verhoudingen, alleen wat meer. ;)

Wel heel lang geleden dat ik een update heb gegeven. :oops:
Hier wat nieuwe foto's.

Aan de konijnenpoot:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Tamme eend karkas:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Minstrel eet haasorgaan:

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#323 Geplaatst 06 maart 2012 - 17:52

Dat orgaan op het filmpje :misselijk: haha!! Ik ga morgen denk eens even naar de dierenwinkel kijken wat ze daar hebben qua carnibest, ze hebben hier kippennekjes gekregen een tijdje geleden, in eerste instantie vond Taco het lekker...maar daarna hoefde hij het ineens niet meer, hoe kan dat? Balou wilden het eerst niet, en daarna wel...dus precies andersom heel erg raar!!  En omdat Taco er zo dol op was (balou at het in het begin wel, alleen in heel kleine stukjes) had ik dus 5 kilo gehaald.....zat ik dan met 1 kat die het at en 5 kilo haha!! Maja maar aan mn vader een groot deel gegeven, want die heeft 4 katten.
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#324 Geplaatst 06 maart 2012 - 18:01

Ja, haas staat er om bekend heel bloederig te zijn.
Maar het is zo gezond om te voeren en deze hazen hebben in vrijheid geleefd en niet zielig opgefokt in een klein kooitje.

Ben benieuwd of ze de Carnibest lusten. Als ze het niet willen eten kun je er warm water overdoen of het mengen met blikvoer. Soms vinden katten een nek teveel werk omdat ze er voor moeten werken. Ik varieer ook veel zodat ze ook niet uitgekeken raken op hun voer.
Katten die geen rauw gewend zijn moeten er vaak aan wennen. Ook omdat er o.a natuurlijk geen geur-, kleur- of smaakstoffen inzitten.
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#325 Geplaatst 06 maart 2012 - 18:17

:duim: :duim: :duim:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#326 Geplaatst 06 maart 2012 - 18:51

Ja, mijn katjes willen nu ook opeens geen kippennekjes meer. Maar ik dacht juist dat dat zo goed was om mee te beginnen?

Ze krijgen nu ook elke keer als wij met kip of kalkoen koken (en dat is nogal vaak) een paar stukjes. Dat wordt wel goed gegeten. Maar nu vinden ze kippennekjes blijkbaar weer teveel werk. :p (En dat terwijl ik ze altijd eerst driftig aan het fijnstampen ben. :knuppel: )

Ik zag in de winkel trouwens horsmakrelen liggen. Kan ik deze rauw aan mijn katjes geven? Ik las ergens anders dat een dieet wat bestaat uit vis alleen niet echt gewenst is, maar ze zijn hier ook gek op de visvarianten van Almo Nature, dus misschien kan ik ze met zo'n horsmakreel leren knagen.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#327 Geplaatst 06 maart 2012 - 19:16

Ester zei:

Ja, haas staat er om bekend heel bloederig te zijn.
Maar het is zo gezond om te voeren en deze hazen hebben in vrijheid geleefd en niet zielig opgefokt in een klein kooitje.

Ben benieuwd of ze de Carnibest lusten. Als ze het niet willen eten kun je er warm water overdoen of het mengen met blikvoer. Soms vinden katten een nek teveel werk omdat ze er voor moeten werken. Ik varieer ook veel zodat ze ook niet uitgekeken raken op hun voer.
Katten die geen rauw gewend zijn moeten er vaak aan wennen. Ook omdat er o.a natuurlijk geen geur-, kleur- of smaakstoffen inzitten.

Denk wel dat ze carnibest lusten, neem soms uit de AH van smuldier mee...en dat eten ze wel, maar meot het niet te vaak geven. En mengen met blikvoer zal niet veel uitmaken, zijn ze namelijk niet zo dol op hier haha...maar ik gooi er zelf ook altijd warm water, doe ik ook als ik brokjes heb die ze niet lekker vinden.
Maar wellicht vind Taco die nekjes teveel werk, tis een vrij luie kat haha!! Maar hij is ook een beetje apart, vers runderhart lust hij bijv niet en uit de diepvries weer wel (hoewel afgelopen keer ook niet).
Geplaatste afbeelding

Guest_MaudOllie_*
Guest_MaudOllie_*

#328 Geplaatst 06 maart 2012 - 19:40

Hihi die Ester bedankt voor je antwoord. Had natuurlijk ook gewoon op voernatuurlijk kunnen kijken. Zijn er bij katten ook bepaalde vleessoorten die absoluut niet worden gegeten? Of verschilt dat ook per kat zoals het ook bij honden kan verschillen?

En nog een laatste vraag voor een andere kennis, haar katten staan altijd op brokken. Kan ze dan het best eens beginnen met bijv. Carnibest? Om te proberen? Of is dat overschakelen lastig? Wat bijv. als ze het niet willen eten?

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#329 Geplaatst 07 maart 2012 - 08:06

ik heb ook carnibest natuur gaan halen voor de poezen en weeral nee ze willen het niet eten
het lag daar vanmorgen opgedroogd in hun pot
dikkoppen dat het zijn
hoe wen ik ze nu best eraan , mila is al weer zo mager

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#330 Geplaatst 07 maart 2012 - 13:36

B&B zei:

Ja, mijn katjes willen nu ook opeens geen kippennekjes meer. Maar ik dacht juist dat dat zo goed was om mee te beginnen?

Ze krijgen nu ook elke keer als wij met kip of kalkoen koken (en dat is nogal vaak) een paar stukjes. Dat wordt wel goed gegeten. Maar nu vinden ze kippennekjes blijkbaar weer teveel werk. :p (En dat terwijl ik ze altijd eerst driftig aan het fijnstampen ben. :knuppel: )

Ik zag in de winkel trouwens horsmakrelen liggen. Kan ik deze rauw aan mijn katjes geven? Ik las ergens anders dat een dieet wat bestaat uit vis alleen niet echt gewenst is, maar ze zijn hier ook gek op de visvarianten van Almo Nature, dus misschien kan ik ze met zo'n horsmakreel leren knagen.

Kippennekjes zijn ook ideale beginnersbotten hoor! Het is dan ook enkel dat katten het teveel werk kunnen vinden.
Als je ze al tot moes slaat en ze eten het dan nog niet, dan zou ik verder ook niets weten.

Makreel mogen ze zeker hebben: uiteraard wel rauw en niet gerookt of iets dergelijks. Makreel is wel vette vis, dus beter geef je er niet teveel van ineens: dan kan de ontlasting heel slap worden.
Hier vinden ze sardientjes het lekkerste qua hele vissen.

Geplaatste afbeelding