Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#361 Geplaatst 25 oktober 2012 - 17:25

Bekijk berichtprittje, op 20 oktober 2012 - 19:47, zei:

had dit ook eens gegeven aan Poema en ze wou het niet opeten :onzeker:

Als katten het niet gewend zijn moeten ze er, zeker op oudere leeftijd, soms erg aan wennen. Als je (af en toe) rauw wilt geven kun je het beste beginnen met spiervlees of hartjes. Iets waar geen bot in zit want dat is vaak het punt waar katten het meeste aan moeten wennen.
Als katten rauw echt weigeren kun je het beste starten met gemalen vleesvoeding: dit kun je dan mengen door blikvoer. Eerst een theelepel rauw door het blikvoer en zo ga je steeds, met kleine stapjes, meer rauw geven en minder blik.
Soms werkt het ook om vlees licht aan te bakken in een pan (zodat de buitenkant gaar is maar de binnenkant rauw) maar dit mag alleen met vlees want verhitte botten gaan splinteren. Als dit dan goed gegeten wordt bak je het vlees steeds minder aan zodat je het vlees uiteindelijk rauw geeft.

Enne bedankt allemaal!! :thumb:
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#362 Geplaatst 25 oktober 2012 - 17:38

Bekijk berichtEster, op 25 oktober 2012 - 17:25, zei:

Als katten het niet gewend zijn moeten ze er, zeker op oudere leeftijd, soms erg aan wennen. Als je (af en toe) rauw wilt geven kun je het beste beginnen met spiervlees of hartjes. Iets waar geen bot in zit want dat is vaak het punt waar katten het meeste aan moeten wennen.
Als katten rauw echt weigeren kun je het beste starten met gemalen vleesvoeding: dit kun je dan mengen door blikvoer. Eerst een theelepel rauw door het blikvoer en zo ga je steeds, met kleine stapjes, meer rauw geven en minder blik.
Soms werkt het ook om vlees licht aan te bakken in een pan (zodat de buitenkant gaar is maar de binnenkant rauw) maar dit mag alleen met vlees want verhitte botten gaan splinteren. Als dit dan goed gegeten wordt bak je het vlees steeds minder aan zodat je het vlees uiteindelijk rauw geeft.

Enne bedankt allemaal!! :thumb:

bedankt voor de tip! ik ga het zeker eens proberen :)
:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#363 Geplaatst 30 januari 2013 - 19:52

De eerste foto's van het nieuwe jaar! De foto's zijn van afgelopen zondag.

Normaal gesproken voer ik geen kwartelkarkas maar hele kwartels. (al dan niet hele met veren) Ik had kwartelkarkas meebesteld om te gebruiken voor mijn maalmachine maar aangezien het nog wel even duurt voor die komt, voer ik nu gewoon alles op wat in de vriezer ligt.

Sam wilde er in 1e instantie niets van weten, terwijl kwartel normaal altijd een groot favoriet van hem was. Ik heb het in kleine stukjes geknipt en toen heeft hij alsnog een paar stukjes opgegeten.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

En nog eentje van Zucchero en Minstrel

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Ester, 30 januari 2013 - 19:53.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#364 Geplaatst 04 februari 2013 - 19:52

:) :) :)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#365 Geplaatst 15 februari 2013 - 20:31

Sam is dol op de jonge haantjes die ik heb gekregen.
Deze foto is al wat ouder maar hij heeft er vandaag weer een op. Maandag kan ik weer een nieuwe lading halen, ze hebben een mooi formaatje. De andere twee lusten het sowieso. Sam is niet zo'n prooidier eter.

kipsam.jpg

Geplaatste afbeelding

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#366 Geplaatst 16 februari 2013 - 20:01

Door je topic hier te zien kon ik me niet inhouden ook eens een kip te kopen voor de poezen :p
Mijn vriends bazin heeft soms wat rauw kippenvlees mee, en de lever en zo zit er dan ook bij en dit aten ze altijd op, maar nu met die kip héhé grapig om ze bezig te zien.
Er gaat allesinds geen poes weglopen met het stukje van een andere poes :p
Had niet verwacht dat ze er alemaal verzot van gingen zijn. Ook de honden zaten hier al te kijken achter stukken :p maar weet niet of een hond dit mag krijgen? Ze hebben het allesinds nog nooit gegeten met die botjes aan enzo, heb wel een heel klein stukje fille gegeven :p

Mag ik zo'n kip geven bv 1x per week?

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#367 Geplaatst 16 februari 2013 - 20:50

Hier was het toen juist andersom; Kwartelkarkas wel, maar een hele (en/of geplukte) kwartel weigerenden ze resoluut.

Daarentegen: Eendagskuikens vinden ze HE-LE-MAAL geweldig,
die durven ze zelfs bevroren van het aanrecht te jatten :catwalk2 :fishbowl

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#368 Geplaatst 18 februari 2013 - 16:27

Bekijk berichtlientj, op 16 februari 2013 - 20:01, zei:

Door je topic hier te zien kon ik me niet inhouden ook eens een kip te kopen voor de poezen :p
Mijn vriends bazin heeft soms wat rauw kippenvlees mee, en de lever en zo zit er dan ook bij en dit aten ze altijd op, maar nu met die kip héhé grapig om ze bezig te zien.
Er gaat allesinds geen poes weglopen met het stukje van een andere poes :p
Had niet verwacht dat ze er alemaal verzot van gingen zijn. Ook de honden zaten hier al te kijken achter stukken :p maar weet niet of een hond dit mag krijgen? Ze hebben het allesinds nog nooit gegeten met die botjes aan enzo, heb wel een heel klein stukje fille gegeven :p

Mag ik zo'n kip geven bv 1x per week?

Ja hoor, mag je zeker 1x per week geven ook wel vaker mocht je dat willen.
Honden zijn ook carnivoren dus die mogen het zeker ook hebben. Mijn hond (voorheen honden) krijgt ook alleen maar rauw. Ik weet niet hoe groot de stukken zijn maar sommige honden schrokken heel erg, dan kun je het eventueel beter vasthouden.

Geplaatste afbeelding

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#369 Geplaatst 18 februari 2013 - 20:58

Bekijk berichtEster, op 18 februari 2013 - 16:27, zei:

Ja hoor, mag je zeker 1x per week geven ook wel vaker mocht je dat willen.
Honden zijn ook carnivoren dus die mogen het zeker ook hebben. Mijn hond (voorheen honden) krijgt ook alleen maar rauw. Ik weet niet hoe groot de stukken zijn maar sommige honden schrokken heel erg, dan kun je het eventueel beter vasthouden.

Ja durfde het niet echt te geven aan de honden, ga de volgende keer wat geven en er bij blijven tot het op is, heb ook een heel eind bij de poezen blijven zitten, maar het gaf langs geen kanten problemen :p ze liepen vandaag al te kijken van 'heb je geen kipetje mee nee ' :p

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#370 Geplaatst 18 februari 2013 - 21:04

Katten eten van een groter stuk meestal wel met kleine hapjes.
Honden is een ander verhaal. Mijn huidige hond eet super rustig maar ik heb er ook 1 gehad die gigantische schrokte. Die kreeg pens en orgaanvlees en spiervlees in hapklare stukken. Botten meestal zo groot dat hij het niet in keer kon inslikken.
Aangeraden wordt om stukken vleesbot te voeren groter dan de bek.

Bewerkt door Ester, 18 februari 2013 - 21:05.

Geplaatste afbeelding

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#371 Geplaatst 18 februari 2013 - 22:32

Bekijk berichtEster, op 18 februari 2013 - 21:04, zei:

Katten eten van een groter stuk meestal wel met kleine hapjes.
Honden is een ander verhaal. Mijn huidige hond eet super rustig maar ik heb er ook 1 gehad die gigantische schrokte. Die kreeg pens en orgaanvlees en spiervlees in hapklare stukken. Botten meestal zo groot dat hij het niet in keer kon inslikken.
Aangeraden wordt om stukken vleesbot te voeren groter dan de bek.

Oke merci voor de tip, we gaan elk bij een hond zitten als we zo iets geven :p nu nog eens je lijstje hier opzoeken zodat ik wat weet wat ik zoal mag meenemen :p Ben echt doodsbang iets fout te geven

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#372 Geplaatst 19 februari 2013 - 08:54

Een lijstje voor de honden bedoel je? Ik moet nu naar mijn werk maar als het goed is staat er nog een lijst die ik heb geplaatst hier op het forum voor honden. Zal hem vanmiddag even opzoeken.
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#373 Geplaatst 19 februari 2013 - 13:46

De link: http://www.kattensit...n-update-pag-5/
Geplaatste afbeelding

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#374 Geplaatst 19 februari 2013 - 17:12

Bekijk berichtEster, op 19 februari 2013 - 13:46, zei:

Merci voor de link :d Ga dit eens op mijn gemak alemaal lezen, want ik heb nu eens vlug gekeken en je ziet dat je wel vlug misse dingen kan geven als je het niet weet.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#375 Geplaatst 24 maart 2013 - 19:43

Vanmorgen hebben Zucchero en Minstrel een grote hamster op. S'middags konijn- en hertenspiervlees. Zucchero eet normaal ook hert maar vandaag stopte hij na het konijnenvlees met eten, hij had duidelijk geen trek meer.

Geplaatste afbeelding