Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#46 Geplaatst 26 augustus 2009 - 16:35

bedankt voor de uitleg
reptielenwinkel :catnoknow , dat ik daar niet aan gedacht heb
bedankt hoor

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#47 Geplaatst 26 augustus 2009 - 19:46

effe zeggen dat ik dit een geweldig interessant topic vind!!!!!!
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 01 september 2009 - 12:33

Wat ik dus wil vragen: ik wil ook beginnen met echt rauw voeren, ik geef ook nog brok, maar wil ook elke dag rauw bijgeven. Waar kan ik al die toestanden kopen die Ester hier allemaal schrijft? Konijnenkarkassen, parelhoenen, kippenekken, etc, etc??? Wat ze nu krijgen breng ik gewoon mee van de winkel, daar is heel af en toe ook orgaanvlees maar niet vaak...

wie helpt ons?
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 01 september 2009 - 13:38

Ja en die kwartels en zo, als je die in de supermarkt koopt is dat peperduur, ik weet dat het in Nl gemakkelijker is om aan rauwe diervoeding te komen maar hier in Belgie ??? Ik koop mijn vlees altijd inde supermarkt, maar dat komt wel duur uit. Nu staan ze hier niet volledig op rauw waardoor het nog te doen is.
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 01 september 2009 - 19:09

Ik heb helaas geen tips voor je, want ik ben in België niet bekend. In Nederland vind je overal verkooppunten. Ik weet wel dat sommige verkooppunten van haaksbarf (KVV) ook gewoon vlees verkopen, dat kunnen ze meebestellen bij Shaweca. De verkooppunten staan op hun site: Home onder verkooppunten ---) België. Misschien heb je daar wat aan?

Verder ken ik alleen deze twee:

Lupa Diervoeding
Website: http://www.lupa-diervoeding.nl
Email: info@lupa-diervoeding.nl
Bezorggebied omgeving Antwerpen, Hasselt in België.

Dog Shape
Website: http://www.dogshape.nl
Email: info@dogshape.nl

Bewerkt door Ester, 01 september 2009 - 19:10.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 03 september 2009 - 14:15

Ik ga straks gewoon eens naar de slager en daar mijn licht opsteken. Mijn oma zei al dat ze het beest desnoods wel zelf zal plukken (want dat deden ze vroeger ook zunne!) en versnijden :ha .

Ester, kan ik ook gewoon een soepkip kopen in de winkel en die in stukken snijden? Ja toch hè?

Bewerkt door Jess, 03 september 2009 - 14:21.

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 03 september 2009 - 17:12

Jess zei:

Ik ga straks gewoon eens naar de slager en daar mijn licht opsteken. Mijn oma zei al dat ze het beest desnoods wel zelf zal plukken (want dat deden ze vroeger ook zunne!) en versnijden :ha .

Ester, kan ik ook gewoon een soepkip kopen in de winkel en die in stukken snijden? Ja toch hè?

Ja, dat kan prima! ;)

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#53 Geplaatst 03 september 2009 - 23:53

Kippenbouten zijn wel hard. Zeker voor katten die beginnen met rauw te eten. Voor Aynoa is kip vb veel te hard. Het enige dat ze kan opeten van kippenbot zijn de nekjes.
Je kan wel proberen om het fijn te slaan.

Geplaatste afbeelding

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#54 Geplaatst 04 september 2009 - 11:51

Ik heb een kippenvleugeltje platgeslagen, maar ik vind dat er in dat bot toch wel heel erg scherpe splinters zitten. Kan dat écht geen kwaad?

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#55 Geplaatst 04 september 2009 - 20:26

hier zijn ze zo zot niet van de botmix , thor heeft nu al elke dag een vleugel in zn kas geslagen maar voor mila is dat ook wel te hard , zij doet het met haar kuikens en kwartels
konijnenruggen en ribben lusten ze beide
maar nu ester , hoeveel vleugels per week moet je dan geven ?
of hoe berekenen je dat dan
daar ga ik in de mist , van de botmix is het maar wegen , maar hoeveel % bot zit dan in een vleugel of rug of kwartel ?
muizen willen ze niet eten , maar ik heb ergens gelezen dat ze geen witte eten en ik heb witte muizen ,
toen ik ze gaf , vlogen ze er beide naar toe en eens ze daar waren , roken ze eraan en weg waren ze

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 04 september 2009 - 21:30

Ok, het lamskoteletje ging er goed in. Voor Onslow dan toch, Lily trok haar neus ervoor op. Het bot heeft hij laten liggen.
Dan heb ik ze een kippenvleugeltje gegeven. Dat had ik met een bijl in twee gehakt. Lily pakte het af, ging grommen als een tijger (is dat een goed teken????), zo schattig!!! Dan hebben ze er wat op geknabbeld maar dat was het dan ook.
Vanavond opnieuw een kippenvleugel, maar in de blender gedaan (ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw!!!!), maar dat moesten ze niet.

Morgen krijgen ze kwarteltjes (in reclame in de carrefour :ha ), ben eens benieuwd. Ze kluiven wel wat, maar eten hun buikje niet rond. Nuja, het kluiven is ook al goed voor de tandjes, niet???

Ik heb ook nog rundsvlees met bot aan meegebracht, dat is voor zondag.

Nog tips en tricks???

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 05 september 2009 - 11:13

Feniks zei:

Ik heb een kippenvleugeltje platgeslagen, maar ik vind dat er in dat bot toch wel heel erg scherpe splinters zitten. Kan dat écht geen kwaad?

Als je zo'n vleugel nog eng vindt, kun je beginnen met kippennekjes. Die bestaan voornamelijk uit kraakbeen en zijn dus heel erg zacht. ;)
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 05 september 2009 - 11:21

kitten zei:

hier zijn ze zo zot niet van de botmix , thor heeft nu al elke dag een vleugel in zn kas geslagen maar voor mila is dat ook wel te hard , zij doet het met haar kuikens en kwartels
konijnenruggen en ribben lusten ze beide
maar nu ester , hoeveel vleugels per week moet je dan geven ?
of hoe berekenen je dat dan
daar ga ik in de mist , van de botmix is het maar wegen , maar hoeveel % bot zit dan in een vleugel of rug of kwartel ?
muizen willen ze niet eten , maar ik heb ergens gelezen dat ze geen witte eten en ik heb witte muizen ,
toen ik ze gaf , vlogen ze er beide naar toe en eens ze daar waren , roken ze eraan en weg waren ze

Ik weet niet wat je precies allemaal voert maar elke dag bot geven (als ze dat bot ook opeten) is dan wel teveel van het goede. 30-35% rauwe vleesbotten zijn voldoende (een vleesbot is een bot die ongeveer voor 50% uit bot bestaat en 50% uit spiervlees).
Een (kippen)vleugel bestaat ongeveer uit 1/3 bot en 2/3 vlees. Je moet het zelf een beetje inschatten, maar als de botten ongeveer 50-50 zijn dan zit je prima.
Er schijnen inderdaad katten en fretten te zijn die geen witte muizen willen maar wat daar de oorzaak van is, is nog niet echt bekend.

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 05 september 2009 - 11:25

Jess zei:

Ok, het lamskoteletje ging er goed in. Voor Onslow dan toch, Lily trok haar neus ervoor op. Het bot heeft hij laten liggen.
Dan heb ik ze een kippenvleugeltje gegeven. Dat had ik met een bijl in twee gehakt. Lily pakte het af, ging grommen als een tijger (is dat een goed teken????), zo schattig!!! Dan hebben ze er wat op geknabbeld maar dat was het dan ook.
Vanavond opnieuw een kippenvleugel, maar in de blender gedaan (ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw!!!!), maar dat moesten ze niet.

Morgen krijgen ze kwarteltjes (in reclame in de carrefour :ha ), ben eens benieuwd. Ze kluiven wel wat, maar eten hun buikje niet rond. Nuja, het kluiven is ook al goed voor de tandjes, niet???

Ik heb ook nog rundsvlees met bot aan meegebracht, dat is voor zondag.

Nog tips en tricks???

Nou ik vind het allemaal wel heel positief klinken hoor! De meeste katten moeten wennen aan het kluiven op botten, dus de meeste mensen beginnen ook met vlees zonder bot. Je zou eens kunnen proberen om kippennekjes te kopen: die zijn zacht en bestaan voornamelijk uit kraakbeen. Je kunt die nekjes dan nog even platslaan en vaak gaat het bij de meeste katten dan wel goed.

Het kluiven is zeker heel goed voor de tanden! Ik ben benieuwd wat ze met de kwartels doen.

Runderbotten zijn trouwens ongeschikt om te voeren, ook voor honden (te hard en nauwelijks verteerbaar), maar ze kunnen wel het vlees eraf knagen, het bot zullen ze toch niet wegkrijgen. ;)
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#60 Geplaatst 05 september 2009 - 15:24

Ester zei:

Ik weet niet wat je precies allemaal voert maar elke dag bot geven (als ze dat bot ook opeten) is dan wel teveel van het goede. 30-35% rauwe vleesbotten zijn voldoende (een vleesbot is een bot die ongeveer voor 50% uit bot bestaat en 50% uit spiervlees).
Een (kippen)vleugel bestaat ongeveer uit 1/3 bot en 2/3 vlees. Je moet het zelf een beetje inschatten, maar als de botten ongeveer 50-50 zijn dan zit je prima.
Er schijnen inderdaad katten en fretten te zijn die geen witte muizen willen maar wat daar de oorzaak van is, is nog niet echt bekend.

voorlopig eten ze een mix van vlees( lam , haas en kip ) , organen , ingewanden en dan de botmix en dan 's avonds een kuikentje
en reeds een week elke dag een kippevleugeltje , mila eet het niet zo graag , maar thor eet het volledig op met bot en al
soms laat ik dan een hoopje van 100gr vlees zitten in de vriezer en geef ik dan een kwartel in de plaats