Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#61 Geplaatst 08 september 2009 - 14:09

hallo hallo

hier eten ze ondertussen alle vier enkel nog rauw, moet sommige dingen wel in de mixer doen , andere dan weer niet, maar het voornaamste is dat ze alles eten. behalve de muizen... ik weet niet goed wat daar de oorzaak is, maar moet zeggen ik vind het zelf ook wel heel erg stinken hoor, ik ga volgende keer nog eens proberen om ze niet gemixt te geven...
mijn DA zei ook dat haar poezen geen witten muizen willen, zou kunnen komen omdat die in het wild normaal niet voorkomen ( maar ik wist niet dat poezen echt kleur zagen?)
in elk geval , hier is de overschakkeling dus geslaagd, hun vacht tip top in orde, stoelgang : veel minder en veel minder stinken en ook niet meer plat, tandvlees : rode boordjes helemaal verdwenen...
alleen ons demi... ze eet nochtans evenveel als de andere, maar ze komt niks bij ( DA zegt dat ze gewoon een mager kat zal blijven, er zijn geen andere oorzaken gevonden) en ze heeft nu terug erg veel last van braakballen... jakkes echt dikke worstjes haar met veel maagsap zeker 1 keer per dag.... iemand enig idee wat ik hier kan tegen doen?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#62 Geplaatst 08 september 2009 - 19:49

Helemaal super om te lezen joh!

Voor wat betreft die muizen: Ik heb ooit ergens gelezen dat witte muizen een bepaalde geur hebben, maar ik heb hierover nog nooit bewijs gelezen. Overigens is het natuurlijk wel heel typisch, want ook fretten laten de witte muizen het vaakste liggen.
Over de haarballen heb ik in dit topic al eens geschreven:
http://www.kattensit...52-vraagje.html

Of het aan de kleur ligt denk ik niet, want veel eten wel witte ratten en gerbils?

Bewerkt door Ester, 08 september 2009 - 19:50.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#63 Geplaatst 08 september 2009 - 20:27

nikkia zei:

hallo hallo

hier eten ze ondertussen alle vier enkel nog rauw, moet sommige dingen wel in de mixer doen , andere dan weer niet, maar het voornaamste is dat ze alles eten. behalve de muizen... ik weet niet goed wat daar de oorzaak is, maar moet zeggen ik vind het zelf ook wel heel erg stinken hoor, ik ga volgende keer nog eens proberen om ze niet gemixt te geven...
mijn DA zei ook dat haar poezen geen witten muizen willen, zou kunnen komen omdat die in het wild normaal niet voorkomen ( maar ik wist niet dat poezen echt kleur zagen?)
in elk geval , hier is de overschakkeling dus geslaagd, hun vacht tip top in orde, stoelgang : veel minder en veel minder stinken en ook niet meer plat, tandvlees : rode boordjes helemaal verdwenen...
alleen ons demi... ze eet nochtans evenveel als de andere, maar ze komt niks bij ( DA zegt dat ze gewoon een mager kat zal blijven, er zijn geen andere oorzaken gevonden) en ze heeft nu terug erg veel last van braakballen... jakkes echt dikke worstjes haar met veel maagsap zeker 1 keer per dag.... iemand enig idee wat ik hier kan tegen doen?

onze thor had in het begin ook veel braakballen kan ik het niet noemen , eerder echt worsten , maar dat is spontaan gestopt
witte muizen gaan er hier ook niet in , volgende week zou ik gekleurde hebben , eerst zien en dan geloven dat ze dat ook gaan lusten
kuikens zijn hier alvast hun favoriet

Guest_nikkia_*
Guest_nikkia_*

#64 Geplaatst 10 september 2009 - 08:51

kuikens gaan hier ook goed, maar : ik moet er wel de poten afdoen, de vleugels afdoen en het vel eraf doen of ze goed in stukken snijden... man man man wat een moeilijke poezels heb ik toch he... :)
hier zijn het bij demi ook echt worsten hoor die braak dingen...

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#65 Geplaatst 01 november 2009 - 18:47

Vandaag kregen de 3 heren een konijnenkop met de ribbenkast eraan. Konijn is één van de favorieten hier, ze vinden het allemaal zo vreselijk lekker! Minstrel had duidelijk geen zin om op de foto te gaan dus een andere keer weer foto's van hem.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#66 Geplaatst 01 november 2009 - 19:00

fantastisch!!!!
zover krijg ik ze hier dus niet :evil:
utah en mayro eten wel rauw maar de rest haalt zijn neus op. Allee ook utah en mayro als ze grote stukken krijgen, ze weten precies niet wat ermee aanvangen....... :o
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#67 Geplaatst 01 november 2009 - 19:02

met grote stukken moet ik ook niet afkomen. Alles moet hier in stukjes gedaan worden, anders blijft het liggen.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#68 Geplaatst 01 november 2009 - 19:05

ik kan het filmpje niet zien??
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#69 Geplaatst 02 november 2009 - 17:03

Jammer dat ik ze zo'n heel prooidier niet kan geven.
Ik geef ze naast Carnibest en Bibi de gemalen prooidieren van All Animal. Dat zijn hele prooidieren grof gemalen met vacht en al, je ziet ook duidelijk de haartjes van de vacht er in zitten. Ze hebben konijn, kip, kwartel, eend en haring. Verder krijgen ze kuikens, haaskarkasjes, kippen- en eendennekjes, levertjes, maagjes, runderhart, kipfilet etc.

Twee foto's van All Animal Konijn. Er ligt alleen niet zoveel meer op het bord. :lachen:

allanimalkonijn.jpg
mjamslurp.jpg

Bewerkt door DenizMehtap, 02 november 2009 - 17:04.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#70 Geplaatst 02 november 2009 - 17:08

waar kun je die all animal krijgen? :engel:

ontopic: wat een prachtige foto's weer ester! een filmpje van sam ook de volgende keer? :engel:

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 02 november 2009 - 17:23

Ellenita zei:

ik kan het filmpje niet zien??

Doet hij het nu wel? Gisteren had ik het filmpje al geplaatst maar toen was het filmpje nog niet helemaal verwerkt door youtube.

@ DenizMehtap: Wat leuk dat ze het bij jou ook lekker vinden! Die van mij eten het ook graag (als wij weg zijn krijgen ze dit o.a van de oppas) maar sommige katten vinden de meegemalen organen/darmen blijkbaar vies.

@ Aldhissla: speciaal voor jou! ;) Ook van gisteren:

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 03 november 2009 - 11:12

Wat een leuk filmpje van je mooie Sam
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#73 Geplaatst 03 november 2009 - 11:48

:dancer: mooie sam!! :loveshower:

Geplaatste afbeelding

Guest_Duvessa_*
Guest_Duvessa_*

#74 Geplaatst 04 november 2009 - 21:25

Amai seg :LOL:

Daar hoef ik voor de dames en de heer niet mee af te komen.
Dan bekijken ze mij raar :louche: Leeft dat misschien nog ofzo :catscratchhead

Kip - rund en zalmblokjes aan er gemakkelijker in. Natuurlijk fijn gesneden.

Petrol is de moeilijkste , die tikt er eens tegen met zijn poot (het moest nog maar eens leven), ruikt (da's toch geen brok eh) , draait zich om en gaat aan zijn brokken zitten.

Mazout daarintegen, moet ik uit de buurt houden, want ze zou mijne kipfilet onder mijne neus weghalen :)

Plouche en Mieke zijn ouder (lees: nog meer humeurschommelingen dan de jongeren) en wat ze vandaag eten, moeten ze overmogen misschien helemaal niet meer :louche:

De honden wat vers voeren is makkelijker, die zijn niet zo kieskeurig :p

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 06 november 2009 - 13:36

:LOL: :LOL: , ik vind dat jou poezen altijd zo smakelijk kunnen eten, je ziet ze gewoon genieten :heart: . Eten ze zo'n kop met borstkas volledig op, het lijkt me zoveel
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag