Spring naar inhoud

- - - - -

Ester's katten NRV-topic - update pagina 25 *schokkend*

• Log in om te reageren
374 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 08 november 2009 - 18:35

Ja, ze eten alles op als ik ze de kans geef. Minstrel en Sam eten ongeveer even veel en mogen niet alles opeten. Zucchero eet wel alles op. ;)

Kawan is hier sinds gistermiddag en heeft net een kippennekje op, het ging erin als koek!

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 10 november 2009 - 13:45

:LOL: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#78 Geplaatst 10 november 2009 - 14:01

Hij vond het blijkbaar erg lekker! :)
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 13 november 2009 - 20:11

Vandaag kregen de heren konijn, wat ze echt heerlijk vinden! Gebroederlijk kunnen ze hier samen op een kleedje eten, of althans, meestal dan. Minstrel koos vandaag eieren voor zijn geld en ging maar veilig op de deurmat zitten eten. Je eten zou je maar afgepakt worden. ;) (ondertussen is het zelf een vieze dief maargoed dat terzijde :mrgreen: )

Geplaatste afbeelding

Oh, en Kawan? Kawan is al net zo'n "monster" als al onze andere katten. :ha

Binnenkort zal ik eens een filmpje maken van hoe "voedertijd" hier uitziet. Alsof ze nooit wat te eten krijgen, zo kunnen ze allemaal kicken op hun eten, echt niet normaal meer. Je kunt het soms buiten horen!

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#80 Geplaatst 13 november 2009 - 20:40

:) :) :) :love3:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#81 Geplaatst 14 november 2009 - 10:36

Wij zouden graag is proberen om onze poezen eendagskuikens te geven als extra'tje of muisjes (dode). Het is misschien hier ergens in één van de topics al wel verteld maar dit kan ik niet terug vinden. Waar kunnen we daar voor terecht, weet iemand een adres regio Turnhout? :d

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#82 Geplaatst 14 november 2009 - 11:23

Geweldig! Hier worden ze ook gek als het etenstijd is..net alsof ze totaal uitgehongerd zijn! :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#83 Geplaatst 14 november 2009 - 14:48

:LOL: :LOL: , leuke foto en filmpje

Fleterna zei:

Wij zouden graag is proberen om onze poezen eendagskuikens te geven als extra'tje of muisjes (dode). Het is misschien hier ergens in één van de topics al wel verteld maar dit kan ik niet terug vinden. Waar kunnen we daar voor terecht, weet iemand een adres regio Turnhout? :d

In Grobbendonk kan je er vinden ;) , maar ik geloof dat je ze in een nogal grote hoeveelheid moet kopen.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 14 november 2009 - 15:13

Nog nooit problemen gehad met stukjes bot die ergens blijven steken?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#85 Geplaatst 14 november 2009 - 15:25

veerlevs zei:

Nog nooit problemen gehad met stukjes bot die ergens blijven steken?

Als de botten rauw zijn splinteren ze niet hoor ;) , enkel gekookte botjes splinteren en kunnen dus gevaarlijk zijn.
Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#86 Geplaatst 15 november 2009 - 09:56

Ik heb een plaats gevonden hoor waar ik eendagskuikens kan bestellen, zelfs maar 5 minuutjes bij ons vandaan. Ik heb dus 1kg eendagskuikens besteld, is om te proberen. Het is gewoon de bedoeling als extra'tje voor de poezen, ik ben is benieuwd, einde volgende week zou ze de bestelling binnen hebben. ;)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#87 Geplaatst 15 november 2009 - 11:06

Ik heb hier bij ons bij de slager eens gevraagd of ze aan kippennekken konden geraken maar jammer genoeg enkel in grote hoeveelheden nl 10 kg ofzo dus ja..da's wel wat te veel... :)

Waar zou ik het nog kunnen vragen?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#88 Geplaatst 15 november 2009 - 15:09

Poe, er zijn veel dingen die je kunt voeren! Hieronder wat voorbeelden. Als je iets met bot erin wilt geven, en je katten zijn dat niet gewend, zou ik ze wel even platslaan.

* hart
* Kipfilet
* Kalkoenfilet
* Patrijsspiervlees
* Paardensnijlingen
* Runderlappen
* Hertenvlees
* Struisvogelvlees
* Lam/geitensnippers (zorg dat er geen/weinig vet aanzit, het kan een zware geur hebben voor een kat, en daarom kan deze het weigeren te eten)
* Kippenpoot/bout
* Kippennekken
* Kipkarkas
* Parelhoenkarkas/botten
* Patrijskarkas/botten
* Eendennekken
* Eendenvleugels
* Eendkarkas
* Kalkoennekken (kan te hard zijn! Maar ideaal voor het kluiven!)
* Konijnenpoot/bout
* Konijnenkoppen
* Konijnkarkas
* Haaskarkas
* Hele kwartel

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#89 Geplaatst 15 november 2009 - 17:28

Zucchero, Minstrel en Kawan eten (tot nu toe) echt alles wat ik hen voorschotel. Sam eet geen hele prooidieren met haar, daar kijkt hij niet eens naar om. Prooien met veren eet hij wel. Sinds kort wil hij ook geen runderhart meer hebben, verder eet hij gelukkig wel alles.
Kawan is bij Naomi (de fokster) onder andere ook op hele prooidieren afgespeend en daar ben ik zeer blij mee want ik heb geen enkele moeite hoeven doen om hem dat hier ook te laten eten. Muizen, ratten, kuikens, kwartels, gerbils hij eet het allemaal.

Geen foto's deze keer van vannochtend, helaas allemaal mislukt. Wel twee filmpjes deze keer. Vannochtend kregen de heren allemaal een eendennek. Etenstijd is hier duidelijk het moment van de dag, twee keer zelfs.

Uiteindelijk eet iedereen in pais en vree op hetzelfde kleedje:

Kawan heeft met zijn melktandjes een hele eendennek (niet platgeslagen) weggevroten. Hij was niet eens als laatste klaar. Ja, van Kawan kan ik wel zeggen, dat hij een geboren rauw-eter is. Vanavond krijgen ze allemaal een klein stukje kangoeroevlees omdat ze dat nog nooit gehad hebben. Morgen staan er muizen op het menu!

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#90 Geplaatst 15 november 2009 - 17:54

:thumb: :thumb: :thumb: