Spring naar inhoud

- - - - -

Kittens gevonden in tuin!

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Guest_CharLiekes_*
Guest_CharLiekes_*

#1 Geplaatst 13 augustus 2010 - 12:33

4 dagen geleden heb ik in de tuin van mijn grootmoeder (wel beschut voor de regen, maar NIET tegen de koude 'snachts) 4 kittens gevonden. (mijn grootmoeder woont naast mij) de moeder was te zien, dus dat was geen probleem. nu waren ik en mijn moeder in de buurt gaan rondhoren om te vragen of ze misschien een witte kat hadden met zwarte plekjes, omdat er zo eentje in onze tuin kittens had liggen :)
maar ze was dus van niemand (of de buren wilden het gewoon niet toegeven omdat ze niets van de kittens moeten weten..)
nu ben ik al vier dagen kattenbrokken en water erbij gaan zetten, en de eerste twee dagen zag ik de moeder nog, en waren de brokken tegen de avond op. maar nu heb ik de moeder niet meer gezien, en ze heeft ook niet meer gegeten..
ik heb de kittens niet aangeraakt, en ze leven ook nog.

ik zou bij de dierenarts melk enzo kunnen halen, maar ik ben dus niet zeker dat de moeder echt weg is, en wil de kittens niet aanraken of verplaatsen als de moeder eventueel nog zou terugkomen. de kittens zijn sowieso niet ouder dan anderhalve week, dus ze zijn echt nog heel klein. ik ben ook wel bezorgd voor de koude 'snachts..
wat kan ik het best doen?

wea
wea
  • 6.093 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 13 augustus 2010 - 12:41

hoe lang is de moeder al weg?

mss toch nog een beetje aankijken of de moeder terugkomt. als er eten staat, denk ik dat ze wel zal terugkomen.

Guest_CharLiekes_*
Guest_CharLiekes_*

#3 Geplaatst 13 augustus 2010 - 12:44

ik heb ze al 2 dagen niet meer gezien, en ze heeft ook het eten niet meer aangeraakt..
maar het kan zijn dat ze ergens anders eten krijgt natuurlijk, omdat ze misschien wel van iemand is, dat weet ik dus niet..

wea
wea
  • 6.093 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 13 augustus 2010 - 12:47

hoe zien de kittens eruit? zijn ze nog erg levendig? Als die moeder al 2 dagen weg is, zouden ze er toch niet zo bijster goed meer zijn denk ik.

waarom denk je dat ze anderhalve week zijn? aan uiterlijk of omdat ze daar voordien niet waren.

Guest_CharLiekes_*
Guest_CharLiekes_*

#5 Geplaatst 13 augustus 2010 - 12:52

omdat ze hun oogjes nog niet open hebben..

ik heb een foto op de pc staan van 4 dagen geleden, maar ik weet niet hoe ik hem moet uploaden..

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#6 Geplaatst 13 augustus 2010 - 12:56

succes met de kittens

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#7 Geplaatst 13 augustus 2010 - 12:58

CharLiekes zei:

omdat ze hun oogjes nog niet open hebben..

ik heb een foto op de pc staan van 4 dagen geleden, maar ik weet niet hoe ik hem moet uploaden..

Je kan de foto uploaden door oftewel een fotoalbum aan te maken en zo upteloaden of als je een reactie plaatst op meer opties klikken,
en dan bij overige opties beheer bijlage kiezen, en dan wijst het zichzelf wel uit :d :d :d
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_CharLiekes_*
Guest_CharLiekes_*

#8 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:01

foto

Bijgevoegde thumbnails

• poesjes.jpg

Guest_CharLiekes_*
Guest_CharLiekes_*

#9 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:01

Cilia zei:

Je kan de foto uploaden door oftewel een fotoalbum aan te maken en zo upteloaden of als je een reactie plaatst op meer opties klikken,
en dan bij overige opties beheer bijlage kiezen, en dan wijst het zichzelf wel uit :d :d :d

dank je!

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#10 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:06

Graag gedaan ;)
Om ze tegen de kou te beschermen zou ik een (dicht) mandje in de tuin zetten zodat de kittens daar in kunnen kruipen als ze willen :)
Dit is een vb van het soort mandje dat ik bedoel:
Kattenbedden en kattenkussens goedkoop bij zooplus: Trixie kattenhol Leila
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:19

Zet eens sterk ruikend natvoer en zie of ze daar op afkomt.
Zolang de kleintjes niet piepen komt de moeder nog bij hen normaalgezien.

Meer tips: Cat Shelter Limburg: opvangcentrum voor katten in Limburg
Cat shelter heeft enorm veel ervaring met het flessen van kleintjes ook, dus moest het zover komen kun je er ook terecht voor tips daaromtrent.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#12 Geplaatst 13 augustus 2010 - 14:08

Toen ik een moederloos kitten opving vorig jaar, las ik volgende tip,
strooi een brede kring zand rond de kittens, als daar na 24 u geen kattenpootjes in staan dan is de moeder niet teruggekomen.
Als er andere katten bijkunnen, tja, dan ben je natuurlijk niet echt zeker, maar als de kittens een tijdje niet gevoed worden door de moeder, zal je dat al snel merken denk ik omdat ze dan onrustig zijn en beginnen te piepen.

Guest_CharLiekes_*
Guest_CharLiekes_*

#13 Geplaatst 13 augustus 2010 - 14:16

oké, bedankt allemaal!

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 13 augustus 2010 - 15:29

Mika zei:

Toen ik een moederloos kitten opving vorig jaar, las ik volgende tip,
strooi een brede kring zand rond de kittens, als daar na 24 u geen kattenpootjes in staan dan is de moeder niet teruggekomen.
Als er andere katten bijkunnen, tja, dan ben je natuurlijk niet echt zeker, maar als de kittens een tijdje niet gevoed worden door de moeder, zal je dat al snel merken denk ik omdat ze dan onrustig zijn en beginnen te piepen.

Das een goeie tip!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#15 Geplaatst 13 augustus 2010 - 15:56

Kan je ze niet in een kartonnen doos met een dekentje of een dweil leggen. Het is toch triestig te zien dat ze zo in de steentjes en schors liggen.
Mama poes zal wel bij hen gaan liggen hoor in de doos. Hou het goed in het oog want zo'n kleine schatjes gaan snel achteruit als ze niet kunnen eten bij mama.