Spring naar inhoud

- - - - -

Reageert de kat op catnip?

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Auryn
Auryn
  • 1.217 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 18 augustus 2010 - 09:49

Heb gisteren een zakje catnip gekocht en in een zelfgemaakt muisje gestopt.

Ik heb Angel nog nooit zo met een speeltje zien spelen, als ze hen niet ligt te knuffelen of in bijten dan vliegt het heel de kamer door. Voor Angel een geslaagde aankoop dus :d

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 18 augustus 2010 - 12:39

Kijk maar eens op You Tube op 'cat kong kickeroo'. Dan zie je mooie voorbeelden :)

Mijn Alfie en Eve hebben er niet zoveel mee. Alfie helemaal niets, maar dat kan aan de leeftijd liggen (5 maanden). Eve (9 jr) snuffelt en geeft wat kopjes en likt eventjes, maar wordt niet echt wild ervan en laat het gauw weer links liggen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#18 Geplaatst 18 augustus 2010 - 16:59

Zita wordt er ook niet wild van

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 19 augustus 2010 - 09:26

Weinig reactie op kattenkruid hier ,maar wel valeriaan dan wordt ons Babet zot rollebollen en draaien en keren doe soms een druppeltje op de kattepaal vanonder .Dan is ze niet te houden . :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 19 augustus 2010 - 22:02

Vroeger reageerden ze er niet op... Nu nog hangt het af van welk merk de catnip is...
De nip van Kong heeft wel zijn effecten :) Ze gaan vooral liggen krioelen op de grond...gelukkig (and I repeat: GELUKKIG) worden ze er niet nog wilder van dan normaal :)

Geplaatste afbeelding

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#21 Geplaatst 13 september 2010 - 15:06

dat is toch dat kattenkruid?
ik heb overlaatst een doosje gekocht en loeba werd gek!!
hij speelde voor het eerst met zijn tunnel!! terwijl hij er nooit indurfde..
dus lang leve het kattenkruid :LOL: :LOL:

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#22 Geplaatst 13 september 2010 - 15:16

Hier ook verschillende reactie's bij ons bende.
Ik heb catnip in een speeltje (een soort zakje) en puur kruid dat ik ook ergens in doe.

Farrah die wordt er heel knuffelachtig van en het lijkt erop alsof ze er ook wat 'hitsig' van wordt. Die rolt er mee over de grond en likt het.... :ha

Pinky wordt er echt heel erg wild van, die trekt het bijna kapot en loopt er het hele huis mee rond. :onzeker:

Casper die speelt er efkens kalm mee en erna liet ie het voor wat het is, de lamzak. :LOL: :LOL:

En Spike word er ook tamelijk wild van, hij trekt eraan, loopt er mee weg en je moet niet denken om het af te pakken. :LOL: :onzeker:

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#23 Geplaatst 13 september 2010 - 15:22

Hier reageren ze niet op de catnip spray/ of kruid. Beetje teleurstellend. :cry:
Die valeriaan wil ik wel eens proberen.
Waar kan je dat vinden??? (omgeving tongeren) :catnoknow

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#24 Geplaatst 13 september 2010 - 16:44

DAmbiorix zei:

Hier reageren ze niet op de catnip spray/ of kruid. Beetje teleurstellend. :cry:

heb het al gevonden :d heb op 3 speeltjes 1 drupje gedaan, voorlopig reageren ze volledig niet, meer drupjes zit er toch niet in, want euhm....die geur.... :misselijk: :misselijk: :misselijk:

Guest_Caet_*
Guest_Caet_*

#25 Geplaatst 17 september 2010 - 22:01

Is er hier geen enkele kat die die geur echt haat? Mijn Ragdoll (nu 7 maand) loopt zelfs echt weg als iets ruikt naar catnip...
Of misschien is het omdat het geen verse is (gedroogde of uit een flesje, vooral het flesje vind ze echt keihard stinken). De andere reageren er ook niet op, maar die zijn nog jong.

Auryn
Auryn
  • 1.217 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 17 september 2010 - 22:32

DAmbiorix zei:

Mijn ma heeft valeriaan pilletjes gekocht in de Delhaize, werkt blijkbaar rustgevend en helpt beter te slapen.

Ik heb 1 pilletje kapot gestampt en in water opgelost en daarna een wierrook stokje aangestoken, wat een stank :misselijk:

Geplaatste afbeelding

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein