Spring naar inhoud

- - - - -

onweer

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Jana_23
Jana_23
  • 3.352 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:08

Het begon hier net serieus te regenen en ook af en toe wat donder en bliksem. Onze vorige kat reageerde daar totaal niet op. Vedett is nog maar 12 weekjes, maar reageerd er echt fel op. Hij is er echt doodsbang van. Hij kruipt helemaal opgerolt in zijn mandje en zit zelfs wat te beven. Echt zonde! hoe ga je hier het best met om?

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:13

Je doet best alsof het onweer de normaalste zaak van de wereld is.
Als jij gaat reageren op zijn gedrag zul je dat alleen maar versterken :) .

Guest_Yarwen_*
Guest_Yarwen_*

#3 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:15

Veel dieren hebben schrik van onweer. Heb ook al gehoord dat je dit best negeert.  Gewoon doen alsof er niks aan de hand is.  Zeker niet gaan troosten want dan erken je het zogezegde 'gevaar'.

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#4 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:16

Ik heb altijd geleerd dat je net zo als anders moet doen. Als je je kitten aandacht gaat geven, zal dat voor haar alleen maar een bevestiging zijn dat het eng is. Dus net Arifiene zegt, gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Zelf ga ik hier altijd naar het onweer kijken voor het raam, ik merk dat de poezels dan toch wel geïnteresseerd raken en dan ook komen kijken.
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Jana_23
Jana_23
  • 3.352 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:35

Vedette zei:

Ik heb altijd geleerd dat je net zo als anders moet doen. Als je je kitten aandacht gaat geven, zal dat voor haar alleen maar een bevestiging zijn dat het eng is. Dus net Arifiene zegt, gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Zelf ga ik hier altijd naar het onweer kijken voor het raam, ik merk dat de poezels dan toch wel geïnteresseerd raken en dan ook komen kijken.

Ik dacht wel dat negeren het beste was! maar vind het toch zielig! :(
Maar het is het beste voor hem!
Bedankt voor de reacties! :)

Geplaatste afbeelding

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#6 Geplaatst 13 augustus 2010 - 13:39

Ik snap volledig dat je het zielig vindt! Ik vind het zelf altijd vreselijk als er iets met een van de poezels is (anst, pijn, etc.).... Het is ook gewoon ontzettend rot dat je het ze niet kan uitleggen... Hopelijk komt hij snel over zijn angst heen, wat dat aan gaat scheelt het denk ik ook wel dat je andere poezel niet bang voor het onweer is en jij zelf ook niet :)
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 augustus 2010 - 21:23

Je kan ook proberen om bij onweer je poezel af te leiden door te spelen of iets lekkers te geven zodat hij het onweer gaat koppelen aan iets aangenaam. TV of radio een beetje luider zetten kan ook helpen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 augustus 2010 - 21:27

Hier valt het allemaal nogal mee. Idd gewoon doen als anders is het beste

Bewerkt door veerlevs, 15 augustus 2010 - 21:28.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#9 Geplaatst 15 augustus 2010 - 21:32

doen als anders ofwel afleiden, niet gaan betuttelen, maar afleiden met een speetje ofzo (proberen toch, want ik kan me inbeelden dat zo'n doodsbang beestje niet direct zin heeft in een spelletje...)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:09

Zo normaal mogelijk doen denk ik

Jana_23
Jana_23
  • 3.352 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:04

crazy_catlady zei:

doen als anders ofwel afleiden, niet gaan betuttelen, maar afleiden met een speetje ofzo (proberen toch, want ik kan me inbeelden dat zo'n doodsbang beestje niet direct zin heeft in een spelletje...)

Ik probeerde hem af te leiden met zijn lievelings speeltje maar zelf dat werkte niet. Heb hem gewoon laten liggen en na een tijdje kwam hij zelf naar me toe. Gisteren heeft het hier terug heel fel geregend en beetje gedonderd en meneer reageerde er niet meer op :LOL:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:14

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag