Spring naar inhoud

- - - - -

net katertje gevonden in het bos

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#1 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:18

We waren net lekker met de hond en de kindjes aan het wandelen in het bos vlakbij en daar liep een zwart wit langharig katertje, ik schat hem een maand of 8 oud. Helemaal vervilte vacht, smerig, onder de diaree (dat ook gewoon uit zijn kontje kwam lopen toen we hem oppakten) en geiriteerde oogjes.
Mijn man is snel naar huis gegaan en heeft een vervoersbox gehaald om hem te vangen. Dit hebben we gedaan en meegenomen. Ik wilde hem alleen niet mee in huis nemen, met mijn eigen katten is me dat toch een veel te groot risico. We hebben dus het asiel in Lommel (unco Jerry) gebeld en mijn man is hem nu wegbrengen. Ik hoop dat hij nog te redden is, t arme ventje.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:23

oei, asiel was niet zo'n goed idee denk ik, je had hem beter naar hier gebracht naar de poezenopvang in mol, of ik was hem wel komen halen, in ieder geval lief dat je voor het schatje zorgt, toch erg dat die beestjes zo gedumpt worden hè, hopelijk haalt die het en een dikke knuffel voor jou hoor!! :hug: :hug:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:24

Dan zit de pruts op een goede plaats :thumb: Hebben jullie heel goed gedaan.
Na het weekend kan je altijd eens een mailtje sturen om te horen hoe het katje het maakt. Dan zullen ze er al een beter zicht op hebben.

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#4 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:24

tijgertje75 zei:

oei, asiel was niet zo'n goed idee denk ik, je had hem beter naar hier gebracht naar de poezenopvang in mol, of ik was hem wel komen halen, in ieder geval lief dat je voor het schatje zorgt, toch erg dat die beestjes zo gedumpt worden hè, hopelijk haalt die het en een dikke knuffel voor jou hoor!! :hug: :hug:

unco Jerry is anders een heel goed asiel hoor..

Bovendien was de dierenarts daar aanwezig op dit moment dus kon hij gelijk bekeken worden. Als ik eerlijk ben heb ik weinig hoop voor hem, hij was er echt slecht aan toe.

Bewerkt door Zazu, 13 augustus 2010 - 16:25.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#5 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:24

tijgertje75 zei:

Unco Jerry is het nieuwe noodasiel in Lommel. Zij doen schitterend werk.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#6 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:25

tijgertje75 zei:

Dus jij wil je opvangertjes blootstellen aan de Parvo (kattenziekte) die dit diertje heel waarschijnlijk heeft?

wea
wea
  • 6.052 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:26

dacht toch ook dat Lommel wel goed was.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:26

Lies zei:

Unco Jerry is het nieuwe noodasiel in Lommel. Zij doen schitterend werk.

ah, dat wist ik niet, ik heb al een aantal heel slechte dingen gehoord over een asiel in lommel, maar dat zal dan een ander zijn den kik  (hoop ik),
goed dat er wel nog goede asiels zijn :)

wea
wea
  • 6.052 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:27

er zijn 2 asielen in lommel: een goed en een laat ons mild zeggen: een minder goed

Bewerkt door wea, 13 augustus 2010 - 16:28.

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#10 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:27

Sihirci zei:

Dus jij wil je opvangertjes blootstellen aan de Parvo (kattenziekte) die dit diertje heel waarschijnlijk heeft?

Inderdaad, wat dat betreft denk ik dat UJ de beste plek is, die hebben tenminste quarantaine ruimte.

wat kan ik het best doen met het vervoersmandje? Is uitsoppen met Dettol en bleek voldoende of zal ik hem gewoon weggooien?

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#11 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:28

wea zei:

er zijn 2 asielen in lommel: een goed en een laat ons mild zeggen: minder goed

Is dat andere asiel nog open dan? Ik dacht dat dat weg ging?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:29

:thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:29

Zazu zei:

Inderdaad, wat dat betreft denk ik dat UJ de beste plek is, die hebben tenminste quarantaine ruimte.

wat kan ik het best doen met het vervoersmandje? Is uitsoppen met Dettol en bleek voldoende of zal ik hem gewoon weggooien?

Uitsoppen met bleek, goed naspoelen en als het ff kan buiten laten staan om nog een aantal malen uit te soppen en na te spoelen.

Pas op met Dettol, dat is giftig voor katten.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:30

heb net even gegoogeld, dit is idd het goede asiel, :oops: , blij dat je het katje daarheen hebt gebracht, een mens mag zich al eens vergissen hè

ik denk dat gewoon uitwassen met javel al voldoende is, en goed laten drogen in het zonnetje

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#15 Geplaatst 13 augustus 2010 - 16:30

Sihirci zei:

Uitsoppen met bleek, goed naspoelen en als het ff kan buiten laten staan om nog een aantal malen uit te soppen en na te spoelen.

Pas op met Dettol, dat is giftig voor katten.

Dat van Dettol is nieuw voor me, ik gebruik dat al jaren om de vloer te dweilen, de kattenbakken uit te soppen en het speelgoed van de kinderen schoon te maken. Ze verkopen het zelfs in de dierenwinkels..
Ik heb hier in 10 jaar nog nooit wat mee aan de hand gehad.