Spring naar inhoud

- - - - -

ervaringen met het plaatsen van een kitten bij een 12 jaar oude poes

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
amazone480
amazone480
  • 332 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 13 augustus 2010 - 22:54

Hoi,

Zoals je bij mijn voorstel berichte hebt kunnen lezen, heb ik een pers die sinds 12 jaar alleen is komen te staan. Ik vind dit zo zielig voor haar omdat ze nooit alleen is geweest.
Op zich gaat het goed, ze is nog steeds speels (als ik met haar speel dan) en is onwijs aanhankelijk, wel meer dan anders, maar nu hoeft ze de aandacht niet meer te delen en dat vind ze heerlijk. Al mijn katten waren erg jaloers. Als ze aandacht van mij kregen of zochten was de andere er ook als de kippen bij. Het mannetje dat nu ingeslapen is was wel wat dominanter dan daisy die nu nog over is. Die ging bv gewoon boven op haar zitten als hij vond dat hij meer aandacht verdiende. Ze mocht bv niet op zijn krabpaal komen maar ze lagen wel soms samen in het mandje (zo lief) en waste elkaar ook vaak. Daisy is dus erg sociaal maar doet ook een stapjen terug om geen ruzie te maken.

Ok to the point. Omdat ik het erg zielig vind dat ze nu alleen is zit ik te denken om gezelschap voor haar te nemen. Maar ja haar leeftijd is denk ik niet makkelijk. Volgens de dierenarts is een kitten het ideaals omdat de rang dan al bepaald is maar ja wat dan een poes of een katertje? Mijn voorkeur gaat uit naar een kater maar wat vinden/ denken jullie?

groetjes
Simone

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 13 augustus 2010 - 22:58

Simone,
Onze Musti is ook 12 en heeft er sinds 3 maanden een nieuw vriendje bij.  Onze James.
Musti is een HTK en James een maine coon.  Na 1,5 was hij al groter dan Musti, maar vanaf dat ze een weekje samen waren, gaat het heel goed.  Alles heeft zijn tijd nodig, maar vooral niks forceren.
Musti is en blijft de baas en James wordt regelmatig  gewezen op zijn plaats binnen de hierarchie.
Voor ons is dit een succes, maar dat weet je nooit van tevoren en je hebt wel wat geduld nodig natuurlijk.
Veel succes :heart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 augustus 2010 - 21:09

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:11

:geluk: :geluk: :geluk:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#5 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:20

één of meerdere kittens kan zonder probleem. Wij hebben net 3 kittens bij.  Onze ouwe kater 10 jaar, krijgt nu ineens interesse in speelgoed, begint blijkbaar aan een soort 2de of 3de jeugd ... best grappig hem zo bezig te zien. Het eerste kontakt was best grappig. Dan gaat hij snuffelen om te weten wat daar in huis is gekomen. Wordt het hem dan toch een beetje teveel, zoekt hij een rustig plaatsje om te slapen. .. :heart: