Spring naar inhoud

- - - - -

Cat-whisperer gevraagd!

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
70 reacties op dit onderwerp
Guest_Daphne_blue_*
Guest_Daphne_blue_*

#1 Geplaatst 14 augustus 2010 - 13:49

Hallo iedereen,

Ik heb momenteel 1 BKH poes van 2 jaar en zij verveelt haar mateloos...Ik speel zo vaak mogelijk met haar als ik thuis ben, ze is dol op haar botsballetje :d .
Maar vanaf ik in de zetel zit, dan gaat ze vlak voor de zetel of ergens in een hoekje zitten naar me kijken, soms gedurende 15 minuten! Of ze begint aan de kastdeuren te krabben, om haar geen aandacht voor "slecht" gedrag te geven, gebruik ik de waterverstuiver om het haar af te leren, maar ze blijft volharden ;) .
Als ik dan ga slapen, dan bruist ze van de energie en begint ze in de slaapkamer de kastdeuren te bewerken (weer de verstuiver bovenhalen...), na een tijdje geeft ze dan toch op, maar vanaf de vroege ochtend vindt ze dat het tijd is dat ik opsta om haar aandacht te geven en dit toont ze door te miaauwen en op me komen te lopen....
Ik probeer dus zo vaak mogelijk thuis te zijn zodat ze niet te veel/te lang alleen hoeft te zijn. Als ik in't weekend naar mijn ouders ga, neem ik ze zelfs mee! Dat vindt ze weer super want daar kan ze vanalles nieuws ontdekken :goofy:

Daarom speel ik met het idee om er een 2e poes bij te nemen. Ik heb er al één opt oog: een heel lieve en aanhankelijke poes van 4,5 jaar die in een groep van 5-6 poezels leeft, dus die is territorium delen al gewoon :LOL: Maar mijn poes natuurlijk niet...en het zou voor haar zijn dat ik er een 2e bijzet, dus het is niet de bedoeling dat zij er gestresseerd van zou geraken met blazen, grommen en gevechten als gevolg...Ik zou er ook niet zo goed tegen kunnen om dit aan te zien en zou er willen tussenkomen, maar ik weet dat je dit best niet doet... :cry:

Mijn poes is pas op 1,5 jaar bij mij gekomen, ervoor leefde ze samen met haar moeder poes, hetgeen prima ging tot de mamapoes nieuwe kittens had en mijn  poes jaloers werd en ze begon te blazen en uithalen naar de kittens. Maar van zodra ze bij mij aankwam (waar geen andere poezels waren) was ze in de 7e hemel :LOL:

Wie kan de gedachten van mijn kat lezen? Wil ze wat gezelschap van een lieve ietswat ouders poes of niet? Met ons 2tjes gaat het prima en als ik kon zou ik altijd bij haar zijn, maar ik moet ook een leven kunnen leiden he...

Wie heeft ervaring met volwassen poezen samen te zetten en hoe het bij jullie is verlopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 augustus 2010 - 13:52

Omdat Anaïs  momenteel hetzelfde gedrag vertoond als jouw BKH, komt er in oktober een tweede BKH bij :) Dat is eigenlijk de beste oplossing, dan hebben ze elkaar om zich bezig te houden. Ik neem er een kittentje bij. Een oudere kat kan misschien 'de activiteit' van jouw BKH niet aan, mss eentje nemen die zo goed als dezelfde leeftijd heeft als de jouwe? :geluk:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#3 Geplaatst 14 augustus 2010 - 13:53

Hier hoef je geen gedachtenlezer voor te zijn, de poes verveelt zich stierlijk en heeft behoefte aan afleiding en gezelschap.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#4 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:20

jouw kat heeft echt behoefte aan een speelkameraadje!

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:28

Zou ook voor een tweede gaan, ik weet niet of er veel waarheid in zit, maar heb ergens (boekje over katten) gelezen dat je best een kat van het andere geslacht neemt, dan zouden er minder ruzies vallen (?). Ik ben echt geen deskundige en heb nog nooit een tweede erbij gehaald op latere leeftijd, maar op deze site zijn er voldoende die hier mss wel een antwoord op hebben?
Ander geslacht nemen? Of flauwekul?

Veel succes i.i.g.!!
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 14 augustus 2010 - 15:23

koop een pipoli, en andere spelletjes die uitdagend zijn
maak in huis uitdagen de plekjes
kop een electrisch laser speeltje
en veel aandacht en zn een maatje

succes

Guest_Daphne_blue_*
Guest_Daphne_blue_*

#7 Geplaatst 14 augustus 2010 - 23:02

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb pipolino even opgezocht want wist niet wat het was ;) Ik heb al iets dergelijks, een balletje waar eten uitvalt als mijn poes er met haar pootje tegen duwt, ze kent zeer goed de bedoeling ervan en is er dol op :LOL: ik heb ook de cat activity board en de cat senses tunnel met balletje in, maar daar ligt ze liever in te slapen (ik heb het in een cirkel opgesteld). Haar voorkeur gaat uiteindelijk uit naar de goede oude balletjes, momenteel de springbal die lekker gek int rond botst :d

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 augustus 2010 - 00:41

ik zou er zeker een bij zetten. Ik denk dat onze noppes ook zo zou worden als we niet zo veel aandacht en tijd voor haar hadden. Hier is bijna altijd wel iemand thuis en daar maakt ze veel gebruik van. Knuffelen tot ze niet meer kan. Moesten wij minder thuis zijn dan zouden wij er ook een poes bij doen.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 15 augustus 2010 - 00:45

Ik zou ook eerder een katje nemen van omtrent dezelfde leeftijd. Zo kunnen ze samen spelen. Of het een kater of kattin is maakt allemaal niet veel uit. Het is niet omdat het 2 poezen of 2 katers samen zijn dat ze meer ruzie gaan maken. Veel succes op je zoektocht. :geluk:

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 15 augustus 2010 - 07:07

catherine zei:

Ik zou ook eerder een katje nemen van omtrent dezelfde leeftijd. Zo kunnen ze samen spelen. Of het een kater of kattin is maakt allemaal niet veel uit. Het is niet omdat het 2 poezen of 2 katers samen zijn dat ze meer ruzie gaan maken. Veel succes op je zoektocht. :geluk:

ik zou er geen van dezelfde leeftijd bij zetten eerder gewoon een kon kitten, deze valt sneller in de smaak en kan tot snellere gewenning en daar door hopelijk ook gezelschap geven.

het kan ook zijn dat dit dus niet zo werkt.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#11 Geplaatst 15 augustus 2010 - 09:07

Ik ben zeker geen catwhisperer, maar een liefhebber van katten door de jaren heen ...
Een kat die alleen binnen zit (ik vermoed dat je BKH niet buiten loopt) kan zich inderdaad gaan vervelen. Haar territorium is eigenlijk iets te klein. Als je het terrein niet kan vergroten moet je zeker zorgen voor meer afleiding. Speeltjes, krabpalen, edm. Een tweede kat zou inderdaad een goede oplossing zijn. Kunnen ze elkaar amuseren en bezighouden en bekijken en... Maar wat voor iets ga er bij nemen ?
Jouw poes is pas op 1.5jaar naar jou toe gekomen. Na een stress situatie. De mama had ineens geen aandacht meer voor haar, omwille van nieuwe kittens. Ze is dan naar jou toe gekomen. Uiteraard is dat beestje in de zevende hemel. Want ze krijgt nu alle aandacht. Jij kan echter de 24h aandacht van de mama, wat ze gewoon was, niet vervangen. Je hebt nog andere dingen te doen. Welke poes neem je dan ? Een mama-kat die haar jongen geplaatst zijn, gesteriliseert is, zou voor haar niet slecht zijn. Moeilijk te vinden misschien. Het moet ook nog een beetje klikken tussen die twee ... Een kitten bijplaatsen ? Ook een oplossing want dan kan zij de aandacht geven die ze zelf wenst, en daardoor aandacht terug krijgen ... Een kat van ongeveer dezelfde leeftijd ? Zelfde geslacht of een katertje ? Zou kunnen ... maar
Een BKH kitten lijkt mij de makkelijkste te realiseren keuze. Het zal voor veel leven in huis zorgen en aandacht vragen van jullie allebei. Vervelen zal zij zich zeker niet meer. :heart: Veel succes. Laat je ons horen hoe het daar afloopt ? :heart:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 15 augustus 2010 - 09:31

sluit me aan bij de rest ,
je kat heeft een soortgenoot nodig!
veel succes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Daphne_blue_*
Guest_Daphne_blue_*

#13 Geplaatst 15 augustus 2010 - 15:13

YvVanRoyen zei:

Een mama-kat die haar jongen geplaatst zijn, gesteriliseert is, zou voor haar niet slecht zijn. Moeilijk te vinden misschien. Het moet ook nog een beetje klikken tussen die twee ...
Een BKH kitten lijkt mij de makkelijkste te realiseren keuze. Het zal voor veel leven in huis zorgen en aandacht vragen van jullie allebei. Vervelen zal zij zich zeker niet meer. :heart: Veel succes. Laat je ons horen hoe het daar afloopt ? :heart:

Grappig dat je dit opteert want ik ben dezemorgen een moeder-poes gaan bezoeken die net gesteriliseerd werd en waarvan de kittens geplaatst worden :LOL:
Zo'n poes zou normaal gezien idd niet zo gemakkelijk te vinden zijn, maar het geluk lacht me blijkbaar toe! :d
De ontmoeting is goed verlopen, de 4jarige Scottish Fold is van karakter even lief en aanhalig als mijn eigen BKH poes, ik denk dat ze het samen goed gaan vinden eens ze gewend zijn aan mekaar :heart:
Ik ga haar volgend weekend ophalen, heb dan vakantie en kan de 2 lieverds mijn volledige aandacht geven, wish me luck!!! :d

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#14 Geplaatst 15 augustus 2010 - 15:15

Dat is geweldig goed nieuws!! Dat komt dik in orde daar :dancer:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 15 augustus 2010 - 20:48

:geluk: :geluk: :geluk: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag