Spring naar inhoud

- - - - -

Opgepast: Didi Pension Te Herent

• Log in om te reageren
50 reacties op dit onderwerp
cara en grisou
cara en grisou
  • 26 berichten

#1 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:08

Mensen, langs deze weg wil ik iedereen waarschuwen om zeker in dit, pas opgestarte, dierenpension hun lievelingen niet onder te brengen. Wij hadden gedacht dat onze 2 poezen hier goed terecht zouden komen tijdens onze 10-daagse reis maar niets was minder waar. Om zeker te zijn gingen we eerst kijken en de uitbater was vriendelijk, professionele afhandeling van allerlei papieren, voorschot betalen, niks was teveel gevraagd, alles zou gebeuren zoals de eigenaar van de dieren het wenst, veeeeeeel beloftes. De voormiddag voor ons vertrek brengen wij onze 2 poezen naar ginds en merken dat de uitbater enorm gestresseerd rondloopt (pas 18 dagen open op dat moment). De echtgenote vertelt ons trouwens dat haar man het geheel heeft onderschat. Tot onze verbazing zitten er kleine honden in rennen, naast de rennen van de poezen. Omdat onze katten geen honden gewoon zijn vragen wij ze onder te brengen in een ren, ver van de honden gelegen. Geen probleem, alles wat in die ren staat van een ander dier wordt eruit gegooid en onze 2 katten hun gerief wordt erin gezet. Op dat moment komt een dame haar kat ophalen en het duurt 15' eer het mandje van de kat wordt teruggevonden (orde ?).  We mochten wel niet vertrekken voor we de volledig som van 10 dagen hadden betaald, we moesten zomaar ons beesten eens niet meer komen ophalen !!  Daags nadien passeert mijn vader eens en blijkt dat onze Pers achter de chauffageketel verstopt zit, of hij al had gegeten kon hij niet zeggen. Dinsdag passeert onze dochter daar en ... de pers zit nog steeds achter de ketel verstopt, het oogje helemaal toe geëtterd (terwijl ik zalf had meegegeven en hij beloofd had dit dagelijks te verzorgen), ook had hij nog steeds niet gegeten !!!  Onze dochter wijst hem hierop en vraagt naar de zalf. Weerom een 15' wachten vooraleer hij deze terugvindt !!! Onze Britse korthaar die speciale dieetvoeding krijgt voor de blaasstenen (en die voeding had ik ook meegegeven) moest gewoon mee eten van de gewone droge voeding van de andere dieren !!! Onze dochter had helemaal geen vertrouwen meer in de zaak en net op dat moment bellen wij vanuit het buitenland. Zij vertelt het hele verhaal en wij oordelen dat het beter is de katten naar huis te brengen, ook al zitten ze daar de hele dag alleen, beter dan zo'n behandeling in het pension. Bij onze thuiskomst bellen wij de uitbater op en vragen wij heel beleefd om een tegemoetkoming zodat hij er iets aan over houdt en wij niet al onze centjes waren verloren. Hij wou hier niet op ingaan want dat was niet volgens de afspraken. Ik herinner hem aan zijn afspraken (medicatie, eten, ...) en dan belooft hij 50 euro terug te storten maar hij roept dat hij ons nooit meer wil zien en nooit meer iets met ons wenst te maken te hebben. Dit is nu ong. 1 maand geleden. Intussen heb ik al verschillende keren gebeld om te vragen wanneer hij dit stort want dat hij het o.i. puur voor de centen doet en zeker niet uit liefde en respect voor de dieren.  Telkens gooit hij de telefoon toe (klantvriendelijk ?).  Ik vrees dat ik nooit ons 50 euro ga terugkrijgen maar ik hoop van harte dat zijn zaak snel zal sluiten omdat hij de dieren niet behandelt hoe ze het verdienen. Daarom vraag ik dit aub door te vertellen zodat onze lieve beestjes dit niet hoeven mee te maken.

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#2 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:13

:censored: :censored: :censored: :censored: :censored:
Niet te geloven dit :o
Hoe is het nu met de poezels??

cara en grisou
cara en grisou
  • 26 berichten

#3 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:15

onze 2 poezen stellen het heel goed nu, ze waren blij thuis te zijn. Ik heb wel gemerkt dat ik dit onder 'maine coon' heb ondergebracht en het in feite daar niet thuishoort. Iemand een idee waar dit dient gepost te worden en hoe ik dit moet doen ?  Al bij al een heel slechte ervaring geweest en ik hoop dat die persoon zijn zaak verplicht wordt zijn zaak te sluiten.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.024 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:33

cara en grisou zei:

onze 2 poezen stellen het heel goed nu, ze waren blij thuis te zijn. Ik heb wel gemerkt dat ik dit onder 'maine coon' heb ondergebracht en het in feite daar niet thuishoort. Iemand een idee waar dit dient gepost te worden en hoe ik dit moet doen ? Al bij al een heel slechte ervaring geweest en ik hoop dat die persoon zijn zaak verplicht wordt zijn zaak te sluiten.

Iemand van de modjes zal het wel verplaatsen.

Wat een verhaal seg.

Gelukkig stellen de poezen het goed nu.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.024 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:39

Ben eens naar de site gaan kijken. Ziet er allemaal goed uit.

Ik vang ook voor de vakantie van de baasjes, coons op die bij mij geboren zijn. Blijkbaar ben ik veel te goedkoop en hier mogen ze dan door heel het appartement rond lopen, krijgen ze 2 maal per dag natvoer en een hele dag droogvoer.

cara en grisou
cara en grisou
  • 26 berichten

#6 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:41

om je een idee te geven: 140 euro betaald voor 10 dagen voor 2 katten en dan zelf eten meegegeven (dat uiteindelijk niet werd gegeven zoals was afgesproken).

San
San
  • 198 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:43

Erg hé.. Dan denk je: ik doe de poezen op hotel, dan ben ik gerust... maar ben je uiteindelijk nog ongeruster. Wij hebben iets gelijkaardigs meegemaakt een maand geleden maar in een ander pension. Het was daar zo druk dat ze geen aparte kamer meer had voor Toulouse dus moest zij in de ren met de andere poezen waar zij echt heel veel schrik van had. Het was gelukkig maar vier dagen maar ze heeft zich daar vier dagen verstopt en vier dagen niet gegeten van schrik (het was ook het gewone huismenu dat ze zou krijgen waar ik nog nooit van gehoord had en niet RC en Hills zoals thuis).. :( Alhoewel de vrouw bij de kennismaking had gezegd dat ze een aparte kamer zou krijgen en als ze aanvoelde dat ze in de gezamelijke ren wou dat ze dat dan ook gaan doen, daar had i op zich geen probleem mee omdat ik niet wist hoe ze zou reageren op andere poezen. Wij hebben daar uiteindelijk niks van durven zeggen maar we hebben vier dagen ongerust rondgelopen. :( Het wordt natuurlijk wel erger als ze nog medicatie moeten hebben zoals bij jullie..  Ik vind dit echt jammer want ik denk niet dat ik Toulouse nog op kattenpension laat gaan, ik laat ze nog liever alleen thuis zitten en dat er elke dag iemand naar komt kijken.

cara en grisou
cara en grisou
  • 26 berichten

#8 Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:51

Wel San, wij gaan in de toekomst hetzelfde doen, katten thuis laten en iemand vragen (en nog liever  daaraan betalen) om de dieren te verzorgen. Volgens mij neemt de uitbater teveel dieren aan ; er zat trouwens een kat bovenop de boiler toen wij onze poezen achter lieten, bij ophaling door onze dochter zat het beestje nog bovenop de boiler. Dit betekent volgens mij toch dat het niet alleen aan onze poezen kan liggen. Volgens mij ziet de uitbater liever euro's dan katten en honden.

Bewerkt door cara en grisou, 14 augustus 2010 - 14:58.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#9 Geplaatst 14 augustus 2010 - 15:00

Oooow... ik zou furieus geweest zijn :x Een van de redenen waarom wij niet vaak op reis gaan en waarom als we op reis gaan hier een fulltime babysit komt en we ze niet naar een of ander pension brengen. Hebben er al veel te veel slechte ervaringen over gehoord.  (en zelf meegemaakt met onze honden)

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#10 Geplaatst 14 augustus 2010 - 15:00

:o :o :o

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 14 augustus 2010 - 15:02

cara en grisou zei:

om je een idee te geven: 140 euro betaald voor 10 dagen voor 2 katten en dan zelf eten meegegeven (dat uiteindelijk niet werd gegeven zoals was afgesproken).

Voor dat geld en die "service" kan je inderdaad beter je beestjes thuis laten en bv je dochter 's morgens en 's avonds even laten langskomen. Uiteindelijk hebben je vader en je dochter er nu ook "werk" aan gehad om te gaan controleren in het pension hoe het met de dieren was.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 14 augustus 2010 - 15:06

Jeezes. ik was er daarstraks nog over aan het denken voor wnr we op reis gaan hoe we het gaan doen, pension of niet. Maar tegenwoordig hoor ik veel te veel van die verhalen en no way dat men schat (binnenkort schatten) daar naar toe gaan! [-(
Gelukkig passeerde jullie dochter en je vader er! Ben blij dat het nu goed gaat met de katten

cara en grisou
cara en grisou
  • 26 berichten

#13 Geplaatst 14 augustus 2010 - 15:06

Vroeger namen mijn ouders de zorg op zich maar dit is door medische omstandigheden onmogelijk geworden. Om zo weinig mogelijk mensen tot last te zijn hebben wij een pension ingeschakeld maar, zoals je zelf zegt, zijn uiteindelijk mijn vader en onze dochter nog diegenen die ervoor gezorgd hebben en is de uitbater diegene die de centjes heeft gekregen voor niks te doen. Ik ben blij dat ze gaan kijken zijn en hebben ingegrepen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#14 Geplaatst 14 augustus 2010 - 15:11

Magic Coonie zei:

Ben eens naar de site gaan kijken. Ziet er allemaal goed uit.

Ik vang ook voor de vakantie van de baasjes, coons op die bij mij geboren zijn. Blijkbaar ben ik veel te goedkoop en hier mogen ze dan door heel het appartement rond lopen, krijgen ze 2 maal per dag natvoer en een hele dag droogvoer.

Als ze echt niet anders kunnen dan naar een pension sturen dan mogen onze kittens ook bij ons komen logeren. Bij ons zouden ze dan wel niet tussen mijn eigen katten mogen rondlopen. Dat zou hier te veel stress geven en ook qua besmettelijke ziektes enz lijkt me dat geen goed idee.

Maar opvangen kan niet altijd (nu hebben we bv kittens dus dan gaat het al zeker niet). De kittenkopers die al op reis zijn gegaan sinds hun Smitten Kittentje bij hen woont hebben gelukkig altijd een inwonende babysit of een babysit die paar keer per dag aan huis kwam kunnen regelen (in alle gevallen waren dat de ouders)

lizke
lizke
  • 5.523 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 14 augustus 2010 - 15:15

Héél erg. Ik zou ook razend zijn! :evil:

Maar ik wil toch ook even zeggen dat het ook anders kan hoor... Ons wollemie gaat in september voor de derde keer op hotel en wordt daar heel goed in de watten gelegd. Ik denk dat Lies dit wel kan beamen. Dus nu niet alle pensions over dezelfde kam scheren he! Goed, dat is een andere discussie natuurlijk...

In ieder geval, heel erg voor jullie en de poezels, gelukkig gaat het beter met ze!