Spring naar inhoud

- - - - -

castraties.... vandaag is het zover

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#1 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:49

Het is bijna zover.

Na de castratie van Milky en Crunch, is het nu de beurt aan Tease en aan Tipi. Tease is 7 maanden, Tipi is 5 jaar. Tipi heeft 2 nestjes gehad en heeft daarna suprelorin gekregen. Voor ons allebei een rustperiode. In die periode hebben we besloten dat het wel goed was zo. Geen derde nestje, nergens voor nodig ;)
Maar aangezien ze toch die suprelorin had, vonden we dat we even konden wachten met de castratie tot dat ding was uitgewerkt. Het zat er al aan te komen, we merkten al dat het bijna uitgewerkt was.

Gebeld, afspraak gemaakt, aangegeven dat het zomaar kon dat ze krols zou worden deze week, maar dat we hoopten dat ze, zoals normaal altijd, nog even zou wachten. Normaal laat ze ons altijd een paar weken denken dat ze krols wordt, maar het zet dan niet door. Nu dus wel, zucht. Net als het niet uitkomt.
We hadden dit al besproken met de da en het zou geen probleem moeten zijn. Voor de zekerheid maandag nog maar een keer bellen met de melding dat ze nu toch echt krols is en of het dan toch gewoon door kan gaan. Ik vermoed van wel hoor.

De afspraak staat voor donderdag de 19e. Ik vind het nu al niet leuk :s

Bewerkt door ginnie, 19 augustus 2010 - 09:58.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:50

veel succes, komt allemaal wel goed :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:55

Wendy het komt allemaal wel goed hoor heel veel succes :geluk: :geluk: :geluk:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#4 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:56

Komt wel dik in orde maar begrijp dat je je zorgen maakt om je poezen! Ik heb nog eventjes uitstel ivm Lartae en Mirrin; Nydor neemt deel aan project ivm vroegcastratie in universiteit Gent en is al gecastreerd op zo  een 8 weekjes. Zal het ook moeilijk hebben als het zover is bij die twee. :cry:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:57

veel succes!!! komt goed!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#6 Geplaatst 14 augustus 2010 - 21:58

Vroeger toen mijn eerste poesje bij mij kwam wonen, is mij ooit door een da verteld dat poezen geholpen mochten worden als ze voor het eerst krols waren. Onwetend geloofde ik wat die da had gezegd en heb daardoor vaker poesjes tijdens de eerste krol laten castreren. Gelukkig heeft dat nooit problemen gegeven.

Om misverstanden te voorkomen.... Inmiddels weet ik al langer dat het de voorkeur verdiend te castreren als de poes niet krols is.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 14 augustus 2010 - 22:32

Weet je wat nu het stomme is? Bij een ander sta ik vooraan om te vertellen dat het allemaal wel goed komt, dat het snel gebeurd is en dat ze snel weer thuis zijn. Dat ze snel weer genezen zijn, niets aan de hand, het is beter.... jada jada jada

En toch

Als het om mijn eigen poesies gaat........

:8

ikwilnie (ze gaan toch) maar ikwilnie (en toch gaan ze! punt uit.... zo) pffff

Is het al vrijdag? :oops:

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 14 augustus 2010 - 22:41

Ah dat zeg je om mij een spiegel voor te houden :o

Als een van mijn schatten onder het mes moet ook voor zo'n routine ingreep zit ik ook aan mijn plafond en maak ik mezelf gek met alle gedachte aan wat mis zou kunnen gaan :misselijk:
Mijn verstand blijft me voorhouden dat het nodig is en het beste voor het diertje, maar mijn gevoel is het daar helemaal niet mee eens en wat voel ik vreselijk schuldig als het schatje in de transportkooi zit te jammeren omdat opgesloten zijn niet leuk is en autorijden in die kooi nog minder. Ik sta er wel op dat de diertjes in slaap worden gemaakt terwijl is ze in mijn armen heb en ga met het hart in de schoenen weg om tot ik het diertje geholpen en wakker zie in de zenuwen te zitten :oops:

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 14 augustus 2010 - 23:03

Sihirci zei:

Ah dat zeg je om mij een spiegel voor te houden :o

Als een van mijn schatten onder het mes moet ook voor zo'n routine ingreep zit ik ook aan mijn plafond en maak ik mezelf gek met alle gedachte aan wat mis zou kunnen gaan :misselijk:
Mijn verstand blijft me voorhouden dat het nodig is en het beste voor het diertje, maar mijn gevoel is het daar helemaal niet mee eens en wat voel ik vreselijk schuldig als het schatje in de transportkooi zit te jammeren omdat opgesloten zijn niet leuk is en autorijden in die kooi nog minder. Ik sta er wel op dat de diertjes in slaap worden gemaakt terwijl is ze in mijn armen heb en ga met het hart in de schoenen weg om tot ik het diertje geholpen en wakker zie in de zenuwen te zitten :oops:

Heel herkenbaar... die spiegel, daar deed ik het niet voor, maar wat je zegt komt ze heel erg bekend voor :oops:

En donderdag kan ik ze niet eens zelf wegbrengen :( Ik wilde het deze week laten gebeuren, maar dat kon niet meer. Volgende week dan maar. Alleen moet ik dan weer werken... ik ga met de trein naar werk en dan gaat Marc ze brengen. Hij krijgt een waslijst mee om te vertellen :oops: allemaal dingen die ze al weten, maar die gewoon nog een keer verteld moeten worden (vind ik) dus ga ik dat zes keer tegen marc zeggen tot hij me zat is. Want hij weet het allemaal ook al en gaat het ook op zeker zeggen. Maar toch!

En dan ga ik bellen zo rond de middag.

En dan ga ik bellen zo rond 2 uur.
En dan ga ik bellen als Marc ze ongeveer heeft gehaald en weer thuis zou moeten zijn (en dan ben ik uiteraard net te vroeg en spreek ik het antwoordapparaat in)
En dan moet ik nog een hele rit met de trein doen voor ik thuis ben :(

Maar daarna heb ik weekend en kan ik lekker bij mijn schatjes zijn!

.

.

.

.
.
.
.
.
Is het al vrijdag? O:)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 14 augustus 2010 - 23:06

Veel succes! :geluk:

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#11 Geplaatst 14 augustus 2010 - 23:07

:LOL: :LOL: :LOL: ZOu toch proberen een beetje te relaxen want is toch nog enkele daagjes en poezen merken dat best wel O:) . Allez ik probeer je wat moed in te praten maar denk dat ik binnen enkele maandjes er zelf idem voorsta :trance: !! Maar toch wens ik je een beetje een rustige week en een vlotte ingreep!! :thumb:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#12 Geplaatst 14 augustus 2010 - 23:15

ginnie zei:

Heel herkenbaar... die spiegel, daar deed ik het niet voor, maar wat je zegt komt ze heel erg bekend voor :oops:

En donderdag kan ik ze niet eens zelf wegbrengen :( Ik wilde het deze week laten gebeuren, maar dat kon niet meer. Volgende week dan maar. Alleen moet ik dan weer werken... ik ga met de trein naar werk en dan gaat Marc ze brengen. Hij krijgt een waslijst mee om te vertellen :oops: allemaal dingen die ze al weten, maar die gewoon nog een keer verteld moeten worden (vind ik) dus ga ik dat zes keer tegen marc zeggen tot hij me zat is. Want hij weet het allemaal ook al en gaat het ook op zeker zeggen. Maar toch!

En dan ga ik bellen zo rond de middag.

En dan ga ik bellen zo rond 2 uur.
En dan ga ik bellen als Marc ze ongeveer heeft gehaald en weer thuis zou moeten zijn (en dan ben ik uiteraard net te vroeg en spreek ik het antwoordapparaat in)
En dan moet ik nog een hele rit met de trein doen voor ik thuis ben :(

Maar daarna heb ik weekend en kan ik lekker bij mijn schatjes zijn!

.

.

.

.
.
.
.
.
Is het al vrijdag? O:)

Oh wat knap dat je het uit handen kunt geven! Doordat ik alleen woon moet ik  het zelf wel, maar al was er een partner dan denk ik nog dat die er niet aan zou mogen :oops: Ben eigenlijk best een controllefreek :o :oops: :o

Nog 6 nachtjes slapen en dan is het vrijdagen ben jij lekker bij je schatjes ;)

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 14 augustus 2010 - 23:26

kwestie van moeten. Moet werken. Moet met de trein want ik kan ze niet ophalen, ik werk tot half 6 en werk in Baarn, dus uurtje rijden.
Dus marc gaat ze halen, die werkt gewoon hier in deventer. Gaat dan wat eerder weg en haalt ze op.
En dan loop ik de hele dag met mijn ziel onder mijn arm rond hoor. vind het maar niks.

gelukkig vertrouw ik marc volledig, echt (en gelukkig maar ;) ) en ik vertrouw op onze da.
Maar ik zal maar wat blij zijn als ik te horen krijg over de telefoon: ze zijn weer wakker genoeg om opgehaald te mogen worden!
En dan ben ik nog veeeel blijer als ik weer thuis ben ;)

Nog 6 nachtjes? :trance: wat snel! AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#14 Geplaatst 14 augustus 2010 - 23:27

3elfje zei:

:LOL: :LOL: :LOL: ZOu toch proberen een beetje te relaxen want is toch nog enkele daagjes en poezen merken dat best wel O:) . Allez ik probeer je wat moed in te praten maar denk dat ik binnen enkele maandjes er zelf idem voorsta :trance: !! Maar toch wens ik je een beetje een rustige week en een vlotte ingreep!! :thumb:

Komt wel goed hoor ;) Morgen weer aan het werk en voor ik het weet is het dan alweer voorbij ;)
Bedankt

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 15 augustus 2010 - 19:39

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag