Spring naar inhoud

- - - - -

Woedend!!

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 15 augustus 2010 - 09:03

Dat snap ik ook niet hoor. Zo'n mensen behandelen dieren als speelgoed. Is het kapot? Helemaal niet erg, want dan gaan we toch gewoon om een nieuwe... :evil: .
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 15 augustus 2010 - 09:06

Ik begrijp je woede zeer zeker!!! Eergisteren mijn schoonzus op bezoek. Ze hebben huisdieren, maar bij haar schoonouders (die een scheet van hun wonen). Reden, zij haat dieren en haar man en kinderen niet.
Nu hebben ze sinds kort een nieuwe poes, nog een jonkske (van juni).
Ze woont op de boerderij van haar schoonouders. Er zit daar ook een hond. Nu vertelt mijn neefje eerst, daarna zij, dat het het poesje gebeten is door de hond. Het heeft een gat in haar lijfje.
Ze zei tegen me: 'Gij waart er al lang mee naar de veearts geweest zeker!'. Zo op een toon van: zijt gij zot dat ik dat doe!
Het diertje was stilletjes tussen de aardappelplanten gaan zitten. Te wachten op haar dood waarschijnlijk! :censored: :censored:
Ik kon ontploffen! En wat zeiden ze daarna (haar man).
Dat er binnenkort doodleuk 2 nieuwe poesjes komen van iemand die ze kwijt moet.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Dus ik begrijp je woede zeer zeker!!!!!

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#18 Geplaatst 15 augustus 2010 - 09:13

:evil: :evil: :evil: Grrrrrrrr!!!!!!!!

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#19 Geplaatst 15 augustus 2010 - 09:18

amai niet eens de moeite nemen om te zien voor een oppas voor de katten.
je kan wel denken dat je genoeg eten hebt na gelaten voor de katten maar je weet nooit dat er andere katten van komen eten.
ik zou het niet kunnen op die manier.
als we hier een weekend weg gaan zorg ik er altijd toch voor dat ofwel 1 van de oudste kids thuis blijft ofwel dat vrienden die hier in de buurt wonen dagelijks een aantal uren bij de dieren doorbrengen. maar buiten laten nee dat nooit.

zijn mensen die ze ook zo eens een week moesten buiten zetten met zogezegd voldoende eten.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 15 augustus 2010 - 09:26

:misselijk: :evil: :evil: :evil: :misselijk:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 15 augustus 2010 - 10:09

Niet te  geloven!  Wat doe je daar tegen? :evil:

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#22 Geplaatst 15 augustus 2010 - 10:21

Het krioelt van zo een mensen,heel bizar vind ik dat.Als je er niet om geeft,oké,maar haal ze niet in huis.Haal je ze in huis,behandel ze dan als een familielid.Dat zijn gewoon mensen zonder empathie,kunnen zich niet inleven in een ander zijn gevoelswereld en zo een mensen hoef ik ook niet als vriend.Ik vind het griezelig dat mensen een gewonde kat laten lopen :censored: Ze hoeven niet zo te doen als wij,met onze katten die alle luxe hebben,maar als je de basisbehoeften al niet voorziet(eten,drinken,medische zorg en vooral LIEFDE)dan verdien je :zweep:

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 15 augustus 2010 - 10:22

YvVanRoyen zei:

Nogmaals een voorbeeld van hoe het niet hoort ! Je mag op reis, maar zorg voor opvang voor je katten, of iemand die ter plaatse komt om de dieren te verzorgen. Dat dieren weg zijn kan zo vele redenen hebben. Een kat die er niet is, kan gebeuren. Maar drie ??? Die moeten dan toch bijna opgehaald zijn door dierenbescherming. Of weggenomen door die buur. Alle drie vergiftigd ? Onwaarschijnlijk !Trouwens als je weet dat een buur gif legt, laat je die beestjes toch niet meer buiten. Wij hebben in de buurt een trieste figuur die met gif speelt. Die vlees met gif in over de muur smijt om katten en honden te doden. Die schiet met .22 (onze Max zaliger is zo met twee kogels in zijn bil naar huis gekomen) Helaas heeft de politie ondanks serieus onderzoek, die persoon niet kunnen vatten. Gebrek aan bewijs.
Onze katten blijven sindsdien binnen. We gaan wel een uitloopren bouwen. En duimen dat er daar niets in gebeurt ...
Als je een dier mist = bevragen bij politie en dierenbescherming en andere opvangcentra. Flyers in brievenbussen en aan de vensters. Buren bevragen. Niet loslaten voor je meer weet ! :heart: ps hééééééééééééééél terecht boos en verontwaardigd ! Helaas kan iedereen zo maar een kat of een ander huisdier kopen. De bekwaamheid om er voor te zorgen kan helaas niet gecontroleerd worden. Jammer. Dit soort "baasjes" verdienen geen huisdieren :censored:

Volledig mee akkoord!!! :twisted:

Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 15 augustus 2010 - 10:29

Ik denk helaas dat zeker 50% van de eigenaars van poes(en) er niet zoveel om geven als wij mensen hier op ks. Hoe vaak hoor je mensen niet zeggen "'t is maar een kat hé". Ze nemen een poesje omdat hun kinderen erom zagen of gewoon omdat het wel leuk lijkt, tot het iets breekt of vuil maakt en dan vliegt het buiten. Triest want dat zijn ook de beestjes die in de asielen terecht komen...

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#25 Geplaatst 15 augustus 2010 - 10:35

Ben nog meer te weten gekomen. De 3 katten waren 1 moeder met haar 2 kittens waarvan de andere 2 kittens al gestorven waren door vergiftiging. :r :r

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 15 augustus 2010 - 10:48

Ben nog meer te weten gekomen. De 3 katten waren 1 moeder met haar 2 kittens waarvan de andere 2 kittens al gestorven waren door vergiftiging. :r :r

Hier word ik woendend om he! Snif snif, die arme kittens!
Inderdaad, vele bezien hun katten niet zoals wij hier op het forum. Mijn schoonzus bekijkt me dan ook altijd maar scheef aan als het gaat over mijn poezen. Zo vindt ze het zeer vies dat ze bijna overal mogen komen.
Lig ik niet van wakker. Mijn leven en mijn poezen.
Maar ik vind inderdaad ook dat als je een kat in huis neemt, je de basisbehoeften moet voorzien!!!
Maar inderdaad denken zei ook van... Ach, 't is maar een kat.

:evil: :evil: Gelukkig is niet heel mijn schoonfamilie zo! MIjn ander schoonzus had een katje gevonden (prutske was afgezet blijkbaar en wandelde tot bij aan voordeur). Oorspronkelijk mocht ze het niet houden. Mijn schoonzus wilde voor het poesje verhuizen :heart: . Ze wilde haar niet meer kwijt! Gelukkig mag ze het nu houden.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#27 Geplaatst 15 augustus 2010 - 10:49

GRRR zulke mensen zou ik graag afschieten :twisted: :twisted: :twisted:

Helaas zal dierenbescherming weinig tot niets doen zolang eten en drinken worden geboden. Die draak van het gewonde poesje zou wel aangepakt kunnen worden omdat ze niet de nodige medische zorg aan het diertje geeft.

Al weer enige jaartjes terug waren mensen van de hoek gewoon met vakantie terwijl de katjes waaronder een nestje gewoon buiten verbleven en op straat liepen, in een woonwijk aan een drukke doorgaande weg. Een kennis zou om de twee dagen eten en water voor de diertjes in het open schuurtje geven maar niemand had er rekening mee gehouden dat er meer katten in de buurt zijn en dat die mee aten en er dus een uur na plaatsen niets meer stond. De diertjes kregen van een andere buuf en mij eten.

Die zomer heb ik de dierenbescherming plat gebeld maar die hadden geen tijd en het waren *maar katten* :evil: :evil: :evil:

Bewerkt door Sihirci, 15 augustus 2010 - 10:50.

Guest_Tamou_*
Guest_Tamou_*

#28 Geplaatst 15 augustus 2010 - 10:54

wat erg.... :evil: :(

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 15 augustus 2010 - 13:09

Maar allez zeg! Dat zo'n mensen katten (of andere dieren) mogen houden he :censored:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 15 augustus 2010 - 13:14

Jeezes :trance: :r :r :r :r