Spring naar inhoud

- - - - -

Fip onderzoek. Wie helpt mee?

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#31 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:56

Mika zei:

Count me in, Hanne !!

:hug:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#32 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:59

Vosse zei:

Ik heb spijtig genoeg maar weinig info over Zwartje zijn verleden... Ik weet dat zijn moeder overleden is aan ouderdom maar voor de rest...

Jammer he. Want Zwartje is toch al van behoorlijke leeftijd en als zijn moeder aan ouderdom is gestorven... maar ja denk dat het sowieso gemakkelijker is om verwante katten van katten die gestorven zijn aan fip te vinden dan katten uit lijnen waar er nooit wat is voorgevallen. Is gewoon ook heel moeilijk om te weten of er werkelijk nooit wat is voorgevallen. Maar goed... laten we hopen dat ze al wel iets kunnen met de swabs van al de katten waar ergens bij verwanten wat is mis gelopen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 17 augustus 2010 - 21:00

Vandaag een lang gesprek gehad met de dierenarts. Hij heeft dus alles bewaard en werkt maar al te graag mee.
Hij zal samen met mij alles doornemen en al het nodige opsturen.
Ook hij is van mening dat het overleden nestje van Nala zeer veel kan bijdragen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#34 Geplaatst 17 augustus 2010 - 21:01

lenalena170 zei:

Mijn Engels is niet zo goed dus misschien dat iemand het weet.

Van mijn kleine Timo die in januari is gestorven aan fip heb ik de testresultaten/bloedonderzoeken/róntgenfoto's hier liggen zouden ze daar iets mee kunnen doen?
Timo was wel pas 4 maanden toen hij stierf, mijn kleine lieve knuffel :love2:

Eventueel indien je de eigenaars van een of meerdere van zijn verwanten zover kan krijgen om een wattenstaafje met DNA op te sturen? Maar dan moeten zij willen meewerken natuurlijk... ik weet niet of je met de fokker nog goed contact hebt?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#35 Geplaatst 17 augustus 2010 - 21:02

kailo zei:

Ook wij hebben na overleg en na het lezen besloten om swabs af te nemen van onze katten en nemen contact om mee te werken aan dit onderzoek. Ook bevriende cattery's zullen we gaan vragen of ze mee willen werken aan dit onderzoek, hoe meer des te beter en des te meer vergelijkingsmateriaal lijkt me.

Super! En fijn dat je ook andere catteries gaat vragen om mee te werken! Is enkel goed als deze boodschap veel mensen bereikt he!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#36 Geplaatst 17 augustus 2010 - 21:02

feroesti zei:

Vandaag een lang gesprek gehad met de dierenarts. Hij heeft dus alles bewaard en werkt maar al te graag mee.
Hij zal samen met mij alles doornemen en al het nodige opsturen.
Ook hij is van mening dat het overleden nestje van Nala zeer veel kan bijdragen.

:duim:

Guest_kailo_*
Guest_kailo_*

#37 Geplaatst 17 augustus 2010 - 21:23

Smitten Kitten zei:

Super! En fijn dat je ook andere catteries gaat vragen om mee te werken! Is enkel goed als deze boodschap veel mensen bereikt he!

Dat was ons idee ook. Alle beetjes helpen lijkt me en als katteneigenaar hoef je er niet veel voor te doen dan een swabje af te nemen van je poezen. Zijn ook geen grote kosten aan verbonden. FIP is een hele nare ziekte en te weinig over bekend vind dat ook niet meer als gewoon dat je daar als cattery aan mee werkt of je nu fip mee gemaakt hebt of niet. Vind dat je alles aan moet pakken wat binnen je macht ligt om mee te werken aan onderzoeken hierover.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#38 Geplaatst 01 september 2010 - 20:01

Upje!

Guest_sara_sphynxlover_*
Guest_sara_sphynxlover_*

#39 Geplaatst 24 januari 2011 - 18:37

Spijtig dat ik dit bericht nu pas zie :-( inderdaad een super initiatief! Ik hou het in de toekomst zeker in het achterhoofd!!