Spring naar inhoud

- - - - -

Sterilisatie

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Guest_Tamou_*
Guest_Tamou_*

#1 Geplaatst 15 augustus 2010 - 11:53

Morgen is de grote dag voor Kootje.
Omdat het mijn eerste kat EVER is is de stress er wel lichtjes in.

Kan ik haar het beste in een bench plaatsen van de honden terwijl ze nog niet goed wakker is zodat ze zich niet kan bezeren door ergens op te willen springen en af te donderen?

Ik kan er woensdag niet onderuit om weg te gaan(sollicitatiegesprek), kan je een kat dan al alleen laten zonder angst dat ze wat doet aan de wond?

Moet ze best een kap op vanaf dag 1? kan ik haar vertrouwen met de kap allen, dat ze zich niet in een benarde situatie zet als ik er niet ben?

10 dagen later gaan we dan terug voor de draadjes en extra entingen en dan mag juffrouw als alles mooi genezen is, iets later, eindelijk van het buitenleven genieten (al gaat het mij dan ook weer stress geven als ik haar niet zie :trance: , maar ja, ze verdienen hun vrijheid toch, ze wilt echt graag)
Hoop dat ze altijd veilig terug thuis zal komen men meissie :heart:

hoop vragen vandaag :)

Guest_Tamou_*
Guest_Tamou_*

#2 Geplaatst 15 augustus 2010 - 18:01

niemand?

Guest_Milo&Feline_*
Guest_Milo&Feline_*

#3 Geplaatst 15 augustus 2010 - 18:09

Ik denk dat het wel veilig is als je ze in een hondenren legt en ervoor zorgt dat ze niet aan haar wonde kan likken of knabbelen (met een kap of door de wonde te verbinden).
Je moet inderdaad wel zien dat ze niet halverdoofd ergens afdonderd, want dat heb ik voorgehad toen Milo gecastreerd werd.
Uiteindelijk zal ze wel vooral slapen denk ik, dus ik zou me niet teveel zorgen maken.

Guest_Tamou_*
Guest_Tamou_*

#4 Geplaatst 15 augustus 2010 - 18:10

oke, dank je :)

zal wel laten weten hoe het gaat als het gebeurt is, en natuurlijk veel vertroetelen

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#5 Geplaatst 15 augustus 2010 - 18:23

De operatie is maandag, en woensdag is je gesprek, dan gaat het al veel beter met Kootje hoor.
Het is mss niet nodig om een kapje aan te doen, ik heb hen nooit een kap aangedaan na een sterelisatie. Ik zou afwachten en zien hoe ze reageert op haar draadjes.
Ze gaat er aan likken gaan dat wel maar als ze de draadjes er niet uit trekt hoeft dat kapje niet.
En de bench is mss ook niet nodig hoor, hier sprongen en kropen ze al overal terug op de dag erna.
Je kan beste afwachten hoe het dinsdag gaat en hoe ze woensdag voormiddag is en dan zien of je die kap en bench wel nodig hebt. Veel succes morgen. :geluk:

Guest_Tamou_*
Guest_Tamou_*

#6 Geplaatst 15 augustus 2010 - 18:42

oke :d

ze heeft boven een kamer voor haarzelf die enkel gevuld is met enkele krabpalen, kattenbak en beetje speelgoed dus ik kan haar ook in die afgesloten ruimte zetten als ik wegga. ze kan zich daar nergens vastzetten en voelt zichzelf ook heel goed in die ruimte.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 15 augustus 2010 - 19:01

:geluk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 15 augustus 2010 - 19:11

Hier hebbenze ook nooit een kapje op gehad. Als ze niet aan hun draadjes gaan trekken hoef je haar die extra stress niet aan te doen. Enkel de eerste dag als ze nog lichtjes dronken zijn van hun vedoving hou je best in de gaten dat ze niet te hoog gaan klimmen, maar eenmaal ze goed wakker zijn kan idt niet zoveel kwaad meer. Ook pas eten geven als ze goed wakker is hé. :geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 15 augustus 2010 - 19:20

Bij ons Summertje was da echt ni te doen. Die draaide van links naar rechts. Ind best wa in 't oog houden met het springen want ze voelen zich wel raar maar denken dat ze alles nog kunnen. We hebben haar toen de hele tijd moeten in de gaten houden want ze was daar stoten aant doen hoor :LOL: . Na een tijdje leggen ze zich rustig neer en na een goeie dut was bij Summer 't grootste deel al uitgewerkt ;) .

Guest_Tamou_*
Guest_Tamou_*

#10 Geplaatst 15 augustus 2010 - 20:47

zo te lezen kan ik best de camera in de buurt houden :LOL:

neenee :) haar veiligheid boven alles :oops:

Bewerkt door Tamou, 15 augustus 2010 - 20:47.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 16 augustus 2010 - 00:46

Hier is ze thuis terug gewoon los gegaan en mog zelf doen wat ze wilde en ze ging heerlijk in de zetel liggen, uiteraard hield ik haar wel in de gaten dat ze niet ging springen..

Geen kap op gedaan ook hier , en dat uurje kan ze best wel alleen zijn hoor woensdag , hoe ga je het anders met de nacht doen, dan is ze toch ook alleen :d :d

Veel sterkte morgen en woensdag succes..

Geplaatste afbeelding

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#12 Geplaatst 16 augustus 2010 - 08:53

het is een beetje afhankelijk van kat tot kat. Pebbles heeft er enorm van afgezien, kon een week nergens opspringen :(

Miep, Loes en Ayla sprongen een uur na thuis komst al 1m50 hoog op de vensterbank.

Een kap heb ik nooit gebruikt, ze likken er aan, dat mag, als ze er in beginnen bijten is het niet ok!

Guest_Tamou_*
Guest_Tamou_*

#13 Geplaatst 16 augustus 2010 - 12:29

ze is bij de d.a.

k mag ze tussen 17 en 19 terug gaan ophalen
mij kennende sta ik aan haar deur stipt om 16:50 8)
tis aan de overkant van de straat dus das makkelijk :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 augustus 2010 - 18:24

En hoe is het ondertussen met haar ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Tamou_*
Guest_Tamou_*

#15 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:08

het was zooooo druk bij de d.a.
ben om 17 gelijk gegaan maar de wachtzaal zat bomvol
ben een stuk of 5 keer heen en weer gegaan en telkens weer zoveel volk :o

de laatste keer was tegen 19 uur dus ben dan maar blijven zitten wachten.

ze waggelt nog lichtjes en wilde gelijk de trappen op naar haar kamertje dus (al baal ik ervan) heb ik ze terug in de bench geleid en naar boven gedragen.

Nu zit ze daar in een krabpaal te soezen.
ik ga regelmatig even gaan loeren maar gun haar maar de rust, vanaf het te donker is ga ik ze met rust laten want wil ze ook niet altijd van eht licht laten verschieten. zal ze morgenochtend naar beneden laten komen.

Ik zal wachten met eten geven tot morgen ook dan.

ze ziet er op zich best goed uit :)