Spring naar inhoud

- - - - -

Moby valt aan!!

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 augustus 2010 - 19:48

Hoy,
Vandaag lagen mijn echtgenoot en ik tv te kijken op de zitbank en Moby kwam voor mijn echtgenoot liggen op de grond en toen sprong hij zonder reden naar mijn echtgenoot.

Mijn echtgenoot kon nog net op tijd er een kussen voorhouden.
Wij weten natuurlijk niet waarom Moby aan zijn lot is overgelaten??
vanmiddag kwamen ook mijn schoonouders even langs bij hem en hij beet onmiddelijk in mijn schoonvader zijn hand zonder reden.

Wij hebben de feliway ook dus dit zou hem ook moeten helpen. Tot hier toe.

tot gisteren deed hij dit niet en ik begin er zelfs een beetje schrik van te krijgen. Ik draag ook een bril om TV te kijken en als ik mijn bril op heb dan heb ik ook de indruk dat hij me zou bijten  dus doe ik mijn bril altijd af als ik hem aai of hij in de buurt is.

Hoop echt dat dit de komende dagen niet gaat escaleren en dat hij vals blijkt te zijn.

Voorlopig haalt hij niet uit naar ons kattineke, die bromt nog steeds als hij in de buurt komt maar ze begint sinds vandaag terug wel goed te eten. Gisteren konden we haar zelfs met gn natvoer verleiden maar vandaag is dat wel beter.

begin zelfs schrik te krijgen na het voorval met mijn echtgenoot dat hij me ook gaat aanvallen zonder reden, we hebben hem nog niet veel geaaid na het voorval omdat hij nu wel al ganse namiddag en avond slaapt.

Mss is hij gestrest omdat ons kattineke deze middag ook wel tamelijk schrik en gestrest was.

we zullen de komende dagen afwachten en hopelijk valt dit niet meer voor.
alles ging zo perfect en we waren zo gelukkig( buiten zijn stinkie winkie stoelgang :) ander topic

Bewerkt door Minneke, 15 augustus 2010 - 19:50.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#2 Geplaatst 15 augustus 2010 - 19:53

Leuk lijkt me dit niet,maar Snow de eerste dagen was ook veel "stouter".Echt aanvallen deed hij niet,maar wel blazen en uithalen.Nu ik hem al langer heb,begrijp ik dat dit uit angst en wantrouwen was,en nu is dit helemaal over.Ik denk en hoop dat dit van zeer voorbijgaande aard was.Ik was ook een beetje bang van hem in het begin,wat ik nu wel grappig vind,aangezien hij zo een lieve knuffelbeer is.Misschien hem niet aanhalen of naar hem toekomen,maar wachten tot hij dit zelf doet.Denk dat dit gaat beteren.Veel succes toegewenst.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#3 Geplaatst 15 augustus 2010 - 19:56

Vergeten te vermelden;Snow was 6 a 7 jaar oud en zat al negen maanden in het asiel voor hij bij ons kwam.Je weet nooit met zo een poezel wat hij meegemaakt heeft,dus laat hem enkele dagen op zijn effen komen,zoals ze bij ons zeggen en het zal al veel beteren.Je verhaal lijkt op het onze,en geen énkel probleem meer,heeft trouwens maar 3 dagen geduurd ofzo :d

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 15 augustus 2010 - 20:00

Je weet natuurlijk niet wat Moby allemaal in zijn leven heeft meegemaakt. En hij zal wel wat bang zijn ook, al laat  hij dat mss niet zien. Eerst werd hij opgevangen in een werkplaats en nu in een nieuw gezin met nog een andere poes.
Dit allemaal moet hij ook een plaatsje geven in zijn hoofd.
Wees op je hoede, en laat hem naar je toe komen om te fletsen.  Beloon ook zijn goed gedrag met een kattensnoepje.
Alles heeft tijd nodig. :rub:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 15 augustus 2010 - 20:02

Heeft Moby doorgebeten in de hand van je schoonvader?

Dit zou een ongewenste manier van aandacht vragen kunnen zijn, hij kan ook veel te vroeg bij moeder en nestjes zijn weggehaald waardoor hij niet *normaal* als kat heeft leren spelen.
Ik heb hier eens een kat te logeren gehad toen zijn vrouwtje in het ziekenhuis lag en die had een vriendin die vaker tijdens vakanties oppaste verschillende malen zomaar uit het niets aangevallen tijdens het schoonmaken van de kattenbak. Toen de kat dit ook bij mij probeerde was ik gewaarschuwd en heb hem meteen een optater gegeven, de overige vijf weken dat het diertje hier was heeft hij geen poging tot aanvallen meer gedaan.

Met zoiets is het altijd raden waarom een kat zoiets doet en zoeken naar een manier om dit ongewenste gedrag te stoppen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 augustus 2010 - 20:43

Je kan ook altijd wat rescue druppeltjes in het drinkwater doen, daar worden ze ook wat rustiger van. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#7 Geplaatst 15 augustus 2010 - 21:08

Anders speciaal brokken halen (denk alleen bij DA) Het is speciaal voer om bij speciale stressituaties te geven, en daar worden ze echt calm van. Hier zijn ze er allemaal dol op. Heb dat meegekregen toen we onze melme gehaald hadden, heel scrikachtige poes die heel veel heeft meegemaakt. Is echt wel een succes. Dat samen met rescuedruppels mss. Het voer is van royal canin : feline calm staat wel vetrinary diet op daarmee dat ik denk dat het allen via die weg te krijgen is. Voor de rest beestje echt zijn tijd geven. Veel succes!

Bewerkt door 3elfje, 15 augustus 2010 - 21:08.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:19

:geluk: :geluk:

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 16 augustus 2010 - 07:50

Hoy,

Vanmorgen heeft hij nu mij gebeten. Het is niet echt tot bloeden maar het doet toch wel pijn want hij heeft grote tanden :) )

hij vroeg om aandacht en toen ik hem aan mijn hand liet ruiken en ik wachtte mocht ik hem aaien. Nog gn drie aaien en hij greep naar mijn hand.

Mijn echtgenoot en ik denken dat hij gefrustreerd raakt dat hij buiten wil. bij Tessa zat hij buiten en nu binnen, mss zat hij bij zijn baasjes ook wel buiten.

Toen Minneke buiten is gegaan gisteravond toen is hij aan alle ramen en deuren gn zoeken en zitten wenen. Hij heeft ganse nacht geweend.
Ons minneke die is ganse nacht niet durven binnen komen en heb ze vanmorgen moeten binnenroepen.

Naar haar doet hij dan niets en toch is ze doodsbang van hem. ze durft zelfs sinds gisteren niet meer te eten.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 16 augustus 2010 - 08:19

Mijn kater Atilla durft ook lichtjes in onze hand bijten als je hem streelt,maar dat is om te spelen.Kun je niet aan eeen leibandje met hem buiten gaan is maar een voorstel .Wel spijtig dat hij zo reageert en dat Minneke bang is . :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#11 Geplaatst 16 augustus 2010 - 08:25

Wat erg voor je, herken het zo van toen we Melme hadden gehaald ;) Yv is zelfs op een moment naar het spoed moeten gaan O:) Hier gaat geen enkele kat meer naar buiten want de buurt hier is veeeeel te gevaarlijk Onze pluche was vroeger echt de schrik van de buurt :twisted: Alle honden en katten gingen wel uit de weg voor hem! Hij heeft het ook moeten leren en is nu de grootste salonkat die je je kan indenken :dancer: Melme wou in het begin ook steeds vluchten en enorm paniekerig, steeds klauwen en bijten , je was bang als je langs haar door moest gaan elke beweging was er teveel aan voor haar We zijn nu 4 maand verder en ok met engelengeduld moet ik wel zeggen is het al een hele andere poes Ze heeft nog een weg af te leggen maar dat beestje moet ongelooflijk veel hebben meegemaakt :( Sinds we die kleine kittens hier in huis hebben maakt ze echter echt bokkesprongen vooruit!! Durft erbij te komen, gaat eens snuffelen aan de kleintjes, wil zelfs al eens proberen te spelen Nooit geen klauwen meer alleen af en toe eens een poot En als je in haar buurt momenteel met iets bezig bent komt ze zelfs tegen je praten, aandacht vragen wanneer ze heel zachtjes haar pootje op je legt, kopjes geven, ...
Je ziet het kan allemaal wel veranderen maar vraagt wat tijd Wie weet wat moby al heeft doorstaan, konden ze het maar vertellen :d Zou zeker proberen voor beide poezen wat te geven om te Kalmeren, rescue druppels, voer, feliway,... alles samen helpt wel hoor :thumb: Hoop dat de rust vlug mag weerkeren bij jullie want ik weet dat je hem juist een rustig plekje wou geven :loveshower: :loveshower: Veel succes

Bewerkt door 3elfje, 16 augustus 2010 - 08:27.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#12 Geplaatst 16 augustus 2010 - 08:32

Laat hem zeker niet buiten, want veel kans dat hij dan weer weg is.

Het bijten is eigenlijk een uiting van liefde en spelen.
Toen wij ons Myrthe terug gingen gaan halen deed ze dit ook. Ze heeft het erg lang volgehouden. Ik vrees dat dit aangeleerd gedrag is...
Als kinderen met een kitten spelen (soms ook volwassen kinderen) hebben ze de neiging om de kat over de buik te wrijven waardoor ze haar nagels en tanden gebruikt. Dat heten ze spelen met het kitten, maar eigenlijk is het uitdagen... Als ze kitten zijn is dat niet zo erg en doet het ook geen pijn. Maar zo leren ze de kat dat aaien gelijk staat aan bijten...
Het is zeer moeilijk om dit om te keren.
Toch is het ons gelukt met Myrthe.
Geef je niet gewonnen en trek nooit je hand weg. Houdt je gewoon muisstil op dat moment, dan ben je niet meer interessant.
Als hij dit toch doet neem je hem op en zet je hem van u af en daarna compleet negeren. Lastig, maar het werkt wel.
Toon dat je de baas bent en dat je niet bang bent.
Negatief gedrag negeren, positief gedarg belonen. Komt hij om aandacht vragen en hij bijt, krijgt hij noppes  aandacht meer tot hij zich gedraagd.
Als hij de baas blijft zal je dit nooit kunnen afleren...
U bent het baasje en u hebt het voor het zeggen. Janken negeren, ook dat zal vanzelf over gaan. toegeven is hem weer laten winnen en dan
jankt hij tot hij zijn zin krijgt.
Het is heropvoeden, maar dat moet lukken !!!
Even doorzetten en wees niet bang van hem, er gebeuren weinig grote ongelukken als katten bijten. Een schram of wondje hier en daar horen er wel eens bij...

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 16 augustus 2010 - 15:23

kan het zijn dat hij uithaalt omdat hij voelt dat we schrik van hem krijgen en hem ineens niet vertrouwen??

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 augustus 2010 - 15:32

Ben je zeker dat hij niet gewoon wilt spelen? Mijn katjes kunnen soms ook bijten tijdens het spelen...

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#15 Geplaatst 16 augustus 2010 - 19:37

Mijn Quibje speelt ook met zijn grote tanden in mijn vingers, handen, tenen. Ik blijf dan zeggen,: Zachtjes, voorzichtig ik heb een mensenhuidje en dan krijg ik likjes en kopstoten die ook vaak erg hard aankomen.
Als Calixa mijn aandacht *eist* dan bijt ze in de elleboog en Ceylan zet haar tandjes graag in mijn knië als zij iets wil. Aiisha bijt in mijn kuiten als ik met eten bezig ben en als ze *lekkers* wil.

Allemaal vragen om aandacht en knuffels die ze speciaal voor mij reserveren :love4: :love4: :love4: