Spring naar inhoud

- - - - -

prijs dekkater?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#1 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:24

laatst kreeg ik de vraag van iemand die ook een noorse boskattten cattery heeft of haar poes een keer bij mijn Hummer mocht logeren, om gedekt te worden natuurlijk.

ik heb hier geen ervaring mee, wel gelezen over het hoe en het wat maar heb geen idee wat een redelijke vergoeding is voor het laten dekken.
ik dacht 200-300 euro maar kwam ook grotere bedragen tegen op internet.

wie kan me dat vertellen?

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:44

Ik betaal altijd 250€

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#3 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:54

Ik denk dat dit ook wel per ras verschilt. Ik heb bij de Noren prijzen gehoord van 500-800 euro in NL. Sommigen doen ook een vast bedrag en dan daar bovenop nog een bedrag voor ieder kitten dat geboren wordt. Dus bijv. 200 euro vast en dan nog voor ieder geboren kitten 100 euro extra. Meer kittens = dus meer dekgeld.
Ook bij Turkse Angora's hoor ik hoge prijzen voor dekkingen, terwijl dit bij de perzen weer een stuk lager ligt (rond de 300 euro).

Ik zou gaan voor een bedrag waar jij je prettig bij voelt. Persoonlijk zou ik het, als ik met mijn poes zou komen, prettig vinden wanneer er een vast bedrag afgesproken is, met iig één-kittengarantie (1 kitten geboren = gratis terug komen op dekking).

Een tip van algemene aard: maak duidelijke afspraken over de dekkingsvoorwaarden. Wat als er maar één kitten geboren wordt? Wat als alle kittens in de eerste week sterven? Etc. Leg dit ook op papier vast om ellende te voorkomen.
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#4 Geplaatst 15 augustus 2010 - 23:10