Spring naar inhoud

- - - - -

prijs dekkater?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#1 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:24

laatst kreeg ik de vraag van iemand die ook een noorse boskattten cattery heeft of haar poes een keer bij mijn Hummer mocht logeren, om gedekt te worden natuurlijk.

ik heb hier geen ervaring mee, wel gelezen over het hoe en het wat maar heb geen idee wat een redelijke vergoeding is voor het laten dekken.
ik dacht 200-300 euro maar kwam ook grotere bedragen tegen op internet.

wie kan me dat vertellen?

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:44

Ik betaal altijd 250€

Vedette
Vedette
  • 785 berichten

#3 Geplaatst 15 augustus 2010 - 22:54

Ik denk dat dit ook wel per ras verschilt. Ik heb bij de Noren prijzen gehoord van 500-800 euro in NL. Sommigen doen ook een vast bedrag en dan daar bovenop nog een bedrag voor ieder kitten dat geboren wordt. Dus bijv. 200 euro vast en dan nog voor ieder geboren kitten 100 euro extra. Meer kittens = dus meer dekgeld.
Ook bij Turkse Angora's hoor ik hoge prijzen voor dekkingen, terwijl dit bij de perzen weer een stuk lager ligt (rond de 300 euro).

Ik zou gaan voor een bedrag waar jij je prettig bij voelt. Persoonlijk zou ik het, als ik met mijn poes zou komen, prettig vinden wanneer er een vast bedrag afgesproken is, met iig één-kittengarantie (1 kitten geboren = gratis terug komen op dekking).

Een tip van algemene aard: maak duidelijke afspraken over de dekkingsvoorwaarden. Wat als er maar één kitten geboren wordt? Wat als alle kittens in de eerste week sterven? Etc. Leg dit ook op papier vast om ellende te voorkomen.
www.cattery-momak.comPerzen & Exotics

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#4 Geplaatst 15 augustus 2010 - 23:10

Het is een nicht van mij, dus ik wel het wel redelijk houden, maar Hummer geeft prachtige kittens weet ik inmiddels dus ik vind dat ik best een vergoeding mag vragen en daar zal ze zeker ook mee akkoord gaan maar ik had echt geen enkel benul van wat normaal is.

maar ik ga eens wat op een rijtje zetten, bedankt voor de tips!
ik kan haar ook eens vragen wat ze zelf in gedachten had...

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 16 augustus 2010 - 01:30

Het hangt idd van ras tot ras af, misschien eens bij een andere fokker die een noorse boskat dekkater heeft informeren ?
Bij de somali is het meestal 350 - 400 (maar heb ook van hogere prijzen gehoord ;) )

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 16 augustus 2010 - 09:25

Voor Brits korthaar heb ik voor de eerste keer 250 euro en tweede keer 380 euro betaald en voor Siamees beide 380 euro, veel succes!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 16 augustus 2010 - 10:44

Hangt erg af van het ras zeker..

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 16 augustus 2010 - 13:14

Voor de oosters korthaar heb ik 400€ betaald. met de garantie als er slechts 1 of 2 kittens waren een gratis herdekking, vandaar dat ook het 2de nestje van Loesje er gekomen is.
Bij de Abessijnen ligt de prijs tussen de 400 en 500€ daar wordt doorgaans geen garantie gegeven op kleine nestjes omdat aby's heel dikwijls een klein nestje hebben.
Kostprijs van een dekkater is afhankelijk van voornamelijk het ras.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#9 Geplaatst 16 augustus 2010 - 15:34

Voor een brit is dat gewoonlijk
250-300€ , soms 350 special kleur.

Sia is duur kan tot 500€ gaan , dat hangt van de lijn af , vb koosje van tutte ligt in de hogere prijsklasse.

Soms is het beter duurder te betalen , kater in orde (testen)  ,  mooie nakomelingen , bij een sia of otk zou ik zeker naar type kijken.

Chriske :catwalk2

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 16 augustus 2010 - 15:38

Solotje zei:

Voor Brits korthaar heb ik voor de eerste keer 250 euro en tweede keer 380 euro betaald en voor Siamees beide 380 euro, veel succes!

Voor Siamees beide? Is Sala twee keer gedekt?

Geplaatste afbeelding

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#11 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:20

chriske zei:

Voor een brit is dat gewoonlijk
250-300€ , soms 350 special kleur.

Sia is duur kan tot 500€ gaan , dat hangt van de lijn af , vb koosje van tutte ligt in de hogere prijsklasse.

Soms is het beter duurder te betalen , kater in orde (testen) , mooie nakomelingen , bij een sia of otk zou ik zeker naar type kijken.

Chriske :catwalk2

in de hogere prijsklasse ? Tutte ? hilarisch ...

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#12 Geplaatst 18 augustus 2010 - 23:12

frv zei:

in de hogere prijsklasse ? Tutte ? hilarisch ...

Ja ken iemand die van dilbeek naar NL is gereden en bij hem 500€ heeft betaald , en dan nog dekking met condities.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 18 augustus 2010 - 23:25

Joloka zei:

Voor Siamees beide? Is Sala twee keer gedekt?

Nee, die moet nog komen. ;)

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#14 Geplaatst 19 augustus 2010 - 00:17

chriske zei:

Ja ken iemand die van dilbeek naar NL is gereden en bij hem 500€ heeft betaald , en dan nog dekking met condities.

Sjah ...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 19 augustus 2010 - 08:19

Solotje zei:

Nee, die moet nog komen. ;)

:jump: :dancer: