Spring naar inhoud

- - - - -

prijs dekkater?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 19 augustus 2010 - 14:54

chriske zei:

Ja ken iemand die van dilbeek naar NL is gereden en bij hem 500€ heeft betaald , en dan nog dekking met condities.

Dekking met condities is meer de regel dan de uitzondering.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#17 Geplaatst 19 augustus 2010 - 16:01

Randa zei:

Dekking met condities is meer de regel dan de uitzondering.

Voor die prijs hangt het serieus af WAT de condities zijn ...

Google maar eens op tutte ...

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 19 augustus 2010 - 19:43

oh oh oh? salababies?

Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#19 Geplaatst 19 augustus 2010 - 20:03

Ik betaalde 5 jaar geleden voor een Maine Coon buitendekking al 500 euro. Je kan ook een prijs per kitten bedingen. Dat heb ik ook eens gedaan. 150 euro voor de dekking en het eerste kitten en dan 50 euro per gezond geboren kitten erbij. Ik vind dat soms beter dan een herdekking te moeten vragen als er maar 1 kitten geboren word. Dat loopt nl niet altijd vlot.
Heb eens een buitendekking gedaan voor 500 euro met de garantie als er maar 1 of 2 kittens geboren werden ik een nieuwe herdekking kreeg. Ik had maar 2 kittens maar van de herdekking is niks gekomen omdat ik inmiddels zelf een potente kater had.Dat waren dus 2 dure kittens op die manier.
Dus daarom die suggestie van 150 euro per dekking en kitten  1 en voor elk volgend kitten 50 euro erbij. Je moet dan wel zeker zijn dat die persoon na de geboorte de prijs nog betalen gaat.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#20 Geplaatst 19 augustus 2010 - 21:47

ja, op zich vind ik dat ook wel een goeie, 150 voor dekking +1 kitten en 50 voor elk kitten erbij en ze is mijn nicht, geen vreemde, dus bijbetalen na de geboorte zal ze wel doen, daar ken ik haar goed genoeg voor...
ik kan ook gelijk 300 vragen, uitgaand van een gemiddelde van 4 kittens.
nouja, ik denk er even over, maar heb nu een klein beetje een idee! bednakt allemaal!

Guest_astrid_*
Guest_astrid_*

#21 Geplaatst 19 augustus 2010 - 22:00

Het hangt er echt nogal vanaf, ik heb zelf 350 euro betaald.
En dan als het 1 kitten zou worden kreeg ik een herdekking, bij 2 kittens hoefde ik maar de helft te betalen en vanaf 3 kittens dus 350 euro en na de geboorte hoefde ik pas te betalen.
Zelf zal ik dat ook aanhuoden als die van mij groot genoeg is.
Maar dan wel alleen bij bevriende catteries.

Maar er zijn dus idd hele grote verschillen. ;)

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 20 augustus 2010 - 16:38

frv zei:

Voor die prijs hangt het serieus af WAT de condities zijn ...

Google maar eens op tutte ...

Ken ik, heb in het verleden ook Siamezen en Oosters korthaar gefokt, ik ken zijn voorwaarden.  Maar sommige voorwaarden bij de Aby's gaan nog veel en veel verder.  Ik heb voorwaarden in handen gehad tot 3 en 4 de generatie !
met boete clausules waar echt niet goed van wordt.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 20 augustus 2010 - 17:59

Wou dat mensen bij de brits korthaar toch ook meer op type lette :x :x

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 20 augustus 2010 - 18:10

Nahs zei:

Wou dat mensen bij de brits korthaar toch ook meer op type lette :x :x

Dat heeft bij mij ook voorang!

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#25 Geplaatst 20 augustus 2010 - 21:37

Helemaal met eens , type kies je in beraad voor je eigen poes , tjoetjoe is erg getypeerd , dus zal ik zeker geen platsmoeltje nemen!!!

Bij sia dan weer de oorstand en profiel , spannend soms :catwalk2

Chriske

borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#26 Geplaatst 15 september 2010 - 20:49

ik betaalde ook €250 voor dekking, met als er maar 1 kitten was ik terug mocht gaan en dus was het zo, eerste kitten was in stuitligging en dood geboren (doordat ik en/of dierenarts te laat was) 2de dekking is gebeurd gratis... en nu heeft ze 2 kittens.. moet erbij zeggen dat ze niet zo vriendelijk waren toen ik terug ging, niet aan telefoon om afspraak te maken en niet als ik ging...

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#27 Geplaatst 15 oktober 2010 - 14:56

Je kan best wel 300 euro vragen voor je kater zijn "diensten" maar dan hoop ik dat hij getest is op Felv, fiv, hcm en pkd.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 16 oktober 2010 - 15:05

Randa zei:

Ken ik, heb in het verleden ook Siamezen en Oosters korthaar gefokt, ik ken zijn voorwaarden. Maar sommige voorwaarden bij de Aby's gaan nog veel en veel verder. Ik heb voorwaarden in handen gehad tot 3 en 4 de generatie !
met boete clausules waar echt niet goed van wordt.

Ik hoor de laatste tijd ook steeds meer van dit soort verhalen, dat vind ik persoonlijk echt te ver gaan. Nog niet zo lang geleden hoorde ik over een fokker waar je 3000 euro voor een poes betaalt en dan er nauwelijks iets mee mag. :trance:

Ik ben absoluut voor bepaalde restricties, en bij de Somali mogen ze van mij best wat kritischer zijn, maar je kunt ook te ver gaan.

Bewerkt door Ester, 16 oktober 2010 - 15:05.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 25 oktober 2010 - 14:57

Ik ben ook voor restricties, maar het moet wel menselijk blijven.  Ik heb op dit moment enkele contacten in Canada, en de restricties vind ik wel meevallen. oa 3 generaties geen export naar Canada of Amerika en nog enkele andere restricties, geen Somalie en haar lijnen niet in Tica (dit laatste begrijp ik niet geheel maar dit zal wel aan mij liggen).  

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#30 Geplaatst 03 februari 2011 - 20:09

voor een selkirk betaal je al snel 4 à500euro voor een dekking...