Spring naar inhoud

- - - - -

Nog een hobby !

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 17 augustus 2010 - 08:43

Waauw echt mooi! Het is allemaal super, maar enkele zijn echt SUPER!!
Knap dat je dit zelf kunt!
Ik moet er niet aan beginnen, zo'n prulwerk :LOL:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#32 Geplaatst 17 augustus 2010 - 09:09

Prachtig zeg, verkoop jij deze ook of hou je dat allemaal zelf??
Geplaatste afbeelding

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#33 Geplaatst 17 augustus 2010 - 09:15

@ Brithany : Is echt gewoon hobby voor mezelf als ik eens wat tijd heb, en als kadootjes voor familie en/of vrienden. O:)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#34 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:32

3elfje zei:

@ Elfonia: dat is trouwens eentje van de makkies hoor ;)

de andere zijn ook super mooi, maar deze valt me op door het rode kleurtje :)

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#35 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:34

geef je geen online-workshop? :engel:

van zowel de beeldjes als van de kettingen?

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#36 Geplaatst 17 augustus 2010 - 21:14

@ Elfonia: is misschien  nog een ideetje :catscratchhead Maar zal toch eventjes moeten wachten, sinds daarnet is hier 9 een feit en heb dus eventjes mijn bezigheid O:) .

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#37 Geplaatst 19 augustus 2010 - 17:44

Even een tussendoortje!! Lekker zacht knuffelmatje gemaakt! :heart:

Bijgevoegde thumbnails

• P1030154.JPG

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#38 Geplaatst 19 augustus 2010 - 18:28

ik zou ook graag eens een beeldje maken :oops:

waar haal je ergens klei en hoeveel kost dat?

Werk je vanuit 1 stuk klei of kleef je ze tegen elkaar?

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 19 augustus 2010 - 19:46

mmmmmm ziet er lekker zacht uit :love3:

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#40 Geplaatst 19 augustus 2010 - 21:40

@ Elfonia : Het hangt ervan af wat je wil maken natuurlijk en hoe groot. Als je iets klein in fimo wil maken , neem je verschillende kleurtjes van fimo, je kan met goed kneden nieuwe kleuren krijgen en ik neem ook altijd een pakje verzachter mee, want soms kan de fimo wel wat droog, hard of klonterig zijn (meestal al wat oudere of sommihge kleuren zijn ook harder). Denk dat zo een pakje rond 1,5€ zoiets kost. Als je grotere dingen maakt zoals die liggende elf is het iets heel anders want dan moet ook grotere pakken en/of varianten op fimo nemen. Dan werk je ook eerst met een geraamte wat je maakt. Dat is al een heel ander paar mouwen.
Voor de kleine dingetjes gewoon elk stukje kneden, kleuren,bewerken,... en de klei kleeft gewoon tegen elkaar. Eventueel wel dingen zoals armen,... ondersteunen als je het bakt.
Wil je nog iets groter maken met echte klei die moet drogen of zo , dan begin je met  blok en die moet je uiteindelijk deels uithollen,..... Maar ik denk niet dat dat je bedoeling is om te beginnen?  De fimo vind je in hobbyzaken en knutselwinkels.
@ Sisi : Is inderdaad superzacht, net een schapevelletje :heart:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 19 augustus 2010 - 21:55

3elfje zei:

@ Elfonia : Het hangt ervan af wat je wil maken natuurlijk en hoe groot. Als je iets klein in fimo wil maken , neem je verschillende kleurtjes van fimo, je kan met goed kneden nieuwe kleuren krijgen en ik neem ook altijd een pakje verzachter mee, want soms kan de fimo wel wat droog, hard of klonterig zijn (meestal al wat oudere of sommihge kleuren zijn ook harder). Denk dat zo een pakje rond 1,5€ zoiets kost. Als je grotere dingen maakt zoals die liggende elf is het iets heel anders want dan moet ook grotere pakken en/of varianten op fimo nemen. Dan werk je ook eerst met een geraamte wat je maakt. Dat is al een heel ander paar mouwen.
Voor de kleine dingetjes gewoon elk stukje kneden, kleuren,bewerken,... en de klei kleeft gewoon tegen elkaar. Eventueel wel dingen zoals armen,... ondersteunen als je het bakt.
Wil je nog iets groter maken met echte klei die moet drogen of zo , dan begin je met blok en die moet je uiteindelijk deels uithollen,..... Maar ik denk niet dat dat je bedoeling is om te beginnen? De fimo vind je in hobbyzaken en knutselwinkels.
@ Sisi : Is inderdaad superzacht, net een schapevelletje :heart:

op hoeveel graden wordt fimolei gebakken ik weet de gewone klei zit je algauw op 1300C .. is wel heel prachtig werk dat je maakt zowel de juwelen al de elfjes en trollen.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#42 Geplaatst 19 augustus 2010 - 21:57

ik zou graag poesjes en beertjes kunnen maken :oops:
met ev. gewonen zelfdrogende klei en dan beschilderen met verf en lak :)

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#43 Geplaatst 19 augustus 2010 - 22:01

@ Miranda : Fimo kan in de gewone oven op zo een 120 à 130°c. Echte klei moet idd op zeer hoge temperaturen en moet je dus een speciale oven hebben. Je kan soms, als je iemand in de buurt weet of waar ze cursussen geven met zo een oven, vragen of je je stuk mag meebakken, maar dat is dan weer wachten tot ze hun oven vol hebben meestal.
Bedankt voor het compliment hoor :oops:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#44 Geplaatst 19 augustus 2010 - 22:12

Leuke dingen, die juwelen zijn super! :LOL:

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#45 Geplaatst 19 augustus 2010 - 22:17

@ Elfonia: van die zelfdrogende klei kan je ook gewoon in hobbywinkels kopen, zijn meestal pakjes van 500 gr of groter. Ook daar weer verschillende keuze. Van DAS gewone zelfdrogende klei in wit of huidskleur Das pronto en Artista ,..... Die laatste twee is superzacht om mee te werken, blijft ook langer zacht tijdens het kneden. Maar eens gedroogd is het ook  zo licht ook als een veertje. Vind dit persoonlijk minder geschikt voor beeldjes die moeten staan. Voordeel van fimo is dan wel dat het soepel blijft zolang je wil modeleren, terwijl andere klei als je met kleien dingetjes werkt soms vlug droogt en afvalt, wat natuurlijk minder leuk is. :(