Spring naar inhoud

- - - - -

graag reactie?

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 augustus 2010 - 08:20

Hoe zouden jullie reageren?

Moby si sinds donderdag bij ons ( zie vorige topics) en ons minneke durft sinds gisteren niet meer eten en komt niet meer binnen.

ze is nooit buiten als het zonnetje er niet zit en het moet warm zijn bij minneke.

gisteren was het echt slecht weer en ze kon maar niet binnen blijven. Ik kon ze zelfs buiten niet verleiden met natvoer. Het beestje lag achteraan in de tuin te slapen. Als ze snachts buiten gaat dan moet het ook al een mooie zomernacht zijn en deze nacht heeft het water gegoten met bakken. als ze binnen wil worden we wakker van haar want dan weent ze aan het raam zodat we opstaan om haar binnen te laten.

Moby heeft enorm geweend deze nacht en minneke is niet binnengekomen. Ik ben tijdens de nacht een paar keer gn zien beneden of ze niet aan het raam zat. vanorgen om 6u ben ik opgestaan en in de regen ze gn zoeken. Ocharme kletsnat kwam ze van onder een struikje aan onze voordeur.

Ik heb het enorm moeilijk dat ons minneke zulke schrik heeft van de nieuwe poes.

Nu is ze binnen en zit de nieuwe poes boven. Minneke ligt nu op een bolletje te slapen op een barstoel wat ze anders nooit meer doet( behalve toen ze hier net was omdat ze haar veiliger voelt). Ik durf echt de glazen deur niet meer open doen zodat Moby ook beneden kan.

Vinden jullie dit te ver gn en ok dat Minneke ganse nacht in de regen verkiest dan lekker binnen te slapen op de zitbank of waar ze maar wil????
wat is jullie reactie???

Mijn mening is minneke gaat voor en dit kan ik niet laten gebeuren. ik heb schrik dat Minneke gaat wegblijven de volgende dagen?
Mijn gedacht is Moby terug te brengen naar Tessa hoe erg ook maar ik voel me echt rot en onfair tegenogen Minneke?
Ligt het aan ons, zijn we te soft en kunnen we er niet mee omgaan? Denken we dat het te erg is?
Ik zit zo met een dubbel gevoel! Geef ik veel te vlug op en geef ik Moby te weinig tijd? Maar daartegenover is het wel fair dat Minneke zo schrik heeft en buiten blijft en liever honger heeft dan lekker te eten?

Ik voel me echt slecht en schuldig tegenover Minneke en Moby!

Bewerkt door Minneke, 16 augustus 2010 - 08:35.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 16 augustus 2010 - 08:48

Minneke zei:

Hoe zouden jullie reageren?

Moby si sinds donderdag bij ons ( zie vorige topics) en ons minneke durft sinds gisteren niet meer eten en komt niet meer binnen.

ze is nooit buiten als het zonnetje er niet zit en het moet warm zijn bij minneke.

gisteren was het echt slecht weer en ze kon maar niet binnen blijven. Ik kon ze zelfs buiten niet verleiden met natvoer. Het beestje lag achteraan in de tuin te slapen. Als ze snachts buiten gaat dan moet het ook al een mooie zomernacht zijn en deze nacht heeft het water gegoten met bakken. als ze binnen wil worden we wakker van haar want dan weent ze aan het raam zodat we opstaan om haar binnen te laten.

Moby heeft enorm geweend deze nacht en minneke is niet binnengekomen. Ik ben tijdens de nacht een paar keer gn zien beneden of ze niet aan het raam zat. vanorgen om 6u ben ik opgestaan en in de regen ze gn zoeken. Ocharme kletsnat kwam ze van onder een struikje aan onze voordeur.

Ik heb het enorm moeilijk dat ons minneke zulke schrik heeft van de nieuwe poes.

Nu is ze binnen en zit de nieuwe poes boven. Minneke ligt nu op een bolletje te slapen op een barstoel wat ze anders nooit meer doet( behalve toen ze hier net was omdat ze haar veiliger voelt). Ik durf echt de glazen deur niet meer open doen zodat Moby ook beneden kan.

Vinden jullie dit te ver gn en ok dat Minneke ganse nacht in de regen verkiest dan lekker binnen te slapen op de zitbank of waar ze maar wil????
wat is jullie reactie???

Mijn mening is minneke gaat voor en dit kan ik niet laten gebeuren. ik heb schrik dat Minneke gaat wegblijven de volgende dagen?
Mijn gedacht is Moby terug te brengen naar Tessa hoe erg ook maar ik voel me echt rot en onfair tegenogen Minneke?
Ligt het aan ons, zijn we te soft en kunnen we er niet mee omgaan? Denken we dat het te erg is?
Ik zit zo met een dubbel gevoel! Geef ik veel te vlug op en geef ik Moby te weinig tijd? Maar daartegenover is het wel fair dat Minneke zo schrik heeft en buiten blijft en liever honger heeft dan lekker te eten?

Ik voel me echt slecht en schuldig tegenover Minneke en Moby!

IK WEET HET ECHT ALLEMAAL NIET MEER IK LOOP TE WENEN !! IK WEET ECHT NIET WAT IK MOET DOEN!!!!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 16 augustus 2010 - 09:37

Ik zou zien dan Minneke tijdelijk niet buiten kan, veel aandacht geven en de tijd geven om haar aan Moby te wennen, iedere kat is anders, de ene heeft meer tijd nodig dan de andere... ik weet het doet pijn als je haar zo triestig ziet maar normaal gezien komt dat wel in orde, veel succes :geluk: en geef de moed niet op! :hug:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 16 augustus 2010 - 09:45

Ok, eerst en vooral :hug: :hug: :hug: . Het komt wel in orde. Die twee moeten elkaar leren kennen en bij de een gaat dat al wat vlugger dan bij de ander he.
Wat belangrijk is: probeer zelf rustig te blijven, de katjes nemen jouw emoties over. Ik weet het, het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel zo :hug: .
En ik kan me heel goed voorstellen dat je er je slecht bij voelt, maar binnen een tijdje zijn die twee de grootste vriendjes en dan kan je terug genieten.

Ik zou Minneke ook even proberen binnen te houden (als dat lukt want ik weet bij ons dat dat een zware straf is voor gabriël). Geef haar binnen een plaatsje waar ze zich kan wegsteken en op haar gemakje naar het nieuwe katje kan kijken. Hier mocht Gabriël dan naar boven op onze kamer terwijl het nieuwe katje beneden moest blijven. Probeer met een doekje over de ene kat te wrijven, dan over de ander en zo heen en weer tot ze een beetje van elkaars geur overnemen.
Wat ik altijd deed als er een nieuw katje binnenkwam, was altijd eerst de kat begroeten en knuffelen die er het langste was en pas als laatste het nieuwkomertje.
Zorg voor nieuw speelgoed, extra eetkommen (en zet die nog niet te dicht bij elkaar). Verwen Minneke maar eens goed, geef haar extra knuffeltijd, ...

Neem eventueel contact op met Lies voor info over Bachbloesems en neem er zelf ook :hug: :hug: :hug:

En als het je teveel wordt, stort hier dan maar even je hart uit. We hebben het ook allemaal meegemaakt :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 16 augustus 2010 - 09:48

idem hier zou ook aanraden beiden poezels binnen te houden .. het duurt soms een tjdje voor ze aan elkaar gewoon worden maar ze worden steevast grote vrienden nadien.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 16 augustus 2010 - 09:54

Ja ik sluit mij bij de andere aan ,de katten moeten echt tijd krijgen om elkaar te leren kennen .En dat vraagt geduld en tijd en verwen Minneke maar goed .Heel veel succes gewenst.
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 16 augustus 2010 - 10:23

Ze hebben gewoon wat tijd nodig om aan elkaar te wennen.  Ik zou ze ook allebei gewoon binnenhouden.
Niet verdrietig zijn, dat komt allemaal dik in orde :heart: :d
Als het bij anderen lukt, lukt het bij jou ook hoor.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 16 augustus 2010 - 10:45

Bij ons heeft het echt 3 of 4 weken geduurd tegen dat Wannes nog maar kon verdragen dat Ward hier was komen wonen..

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 16 augustus 2010 - 10:46

Geef het wat tijd !
Een kat voelt zich niet zo snel thuis.
Zeker binnenhouden nu !!!

Als je op zeuren en jammeren van de katten ingaat geef je ze macht, dan zullen ze nog meer gaan zeuren.
Even doorbijten, het gejammer zal vanzelf ophouden.
En als ze honger heeft gaat ze zo weer eten.
Binnen twee weken zal je zeker beterschap zien.
Vooral niet toegeven aan hun eisen, jullie zijn de baas in huis en dat hoort zo te zijn.
Je doet ze echt niets tekort door hen iets te weigeren, ze zullen je er zeker niet minder graag om zien !!!
wat ik wel zou aanraden is om Moby gewoon met rust te laten en zijn hang te laten gaan. Geef Minneke ook niet teveel aandacht , want dat kan het erger maken, dan wordt ook haar angst en niet willen eten beloond. Als je katten gaat belonen om negatief gedrag dan blijft dit aanslepen.
Gewoon eventjes negeren en hun gang laten gaan, het komt vanzelf wel goed !! Dat is soms moeilijker voor het baasje als voor de katten zelf ;)

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 16 augustus 2010 - 11:45

Ik heb het heel moeilijk en ik weet dat ik door jullie allen negatief zal beoordeeld worden.

Ik had eerst jullie raad moeten volgen. Ik ben te hard in paniek geraakt vanmorgen en dacht dat het te ver aan het escaleren was. Wellicht ben ik een te zwak persoon en heb ik te weinig ervaring met poezels.

Ik heb met Tessa een gesprek gehad en Tessa komt de poes terug ophalen straks. Ik voel me nu rotslecht dat ik lees dat er bij jullie net zelfde scenario' s zich voordeden.
Aangezien mijn echtgenoot ook gisteren door de poes in aangevallen en hij snachts wakker is gehouden door de poes had hij het er moeilijk mee. doordat we om 6u zijn opgestaan voor het poezengedoe ( Minneke gn zoeken in de regen en Moby dat constant zat te wenen) was ik zo verdrietig en in paniek voor minneke.

Ik begrijp dat jullie in mij teleurgesteld zijn maar wil eerlijk blijven tegenover jullie omdat jullie me hebben willen helpen.
Ik kan nu niet meer terug omdat ik vanmorgen tegen echtgenoot had gezegd zo kan het niet verder, hij wil nu echt dat de poes weggaat zodat we terug onze band met minneke kunnen oppikken.

HET IS VERSCRIKKELIJK VOOR MOBY!!!  ik voel me keiverdrietig wat ik hem aandoen!!  IK VOEL ME ZO SCHULDIG. IK wou het echt proberen, vind het zo verschikkelijk voor alle asieldiertjes en zulke gevallen dat ik het nu zelf doe. tessa begrijpt me wel en gaat zeker voor Moby het nodige doen maar toch ...
IK HEB EVEN TIJD NODIG VOOR MEZELF WANT IK VOEL ME EEN HOOPJE ELLENDE!!
Ik had het nooit mogen doen want nu besef ik dat ik misschien toch te weinig afweet van poezels.
Ik kan de traantjes niet in toom houden ik voel me zo slecht dat ik het zo vlug heb opgegeven

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 16 augustus 2010 - 11:57

Als je het echt niet aankunt is het toch mischien beter zo ,voor Minneke en voor jullie zelf . Maak voor jezelf uit wat het beste is ,en ik begrijp best dat je voor je eigen poezel kiest en haar niet als een hoopje elende in de regen wil laten zitten dat zou ik ook niet doen .Ik wil je veel moed en sterkte toewensen :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Wenneke_*
Guest_Wenneke_*

#12 Geplaatst 16 augustus 2010 - 13:18

Hoi,

Ik snap je ergens wel maar ik vind dat je meer geduld had moeten hebben.
Je weet toch als je een volwassen poezel in huis neemt dat het soms weken kan duren voor de poezels overeen komen. Je moet er heel wat tijd en geduld in hebben.
En ook soms slaaploze nachten, ik zou soms ook wel gek worden maar je moet denken dit blijft niet duren. En voor je het weet zijn ze vriendjes...

Ik wou de kater een hele warme thuis aanbieden, ik heb zelf een kitten dus dat ging niet zoveel problemen geven en ik heb veel tijd en geduld.
Maar Tessa heeft voor jullie geopteerd. Ondertussen heb ik mijn zoektocht verder gezet omdat je zo gelukkig was met de kater.

Ik heb ondertussen een ander katertje gereserveerd en mag er deze week achter gaan.

Als ik het had geweten ....
Ik vind dit zo erg voor de kater, wat gaat er nu met hem gebeuren,
weer een nieuwe thuis zoeken? Ik hoop dat het ditmaal dan is bij iemand die geen poezels heeft want het beestje moet een permanent huisje krijgen.

Bewerkt door Wenneke, 16 augustus 2010 - 13:19.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 16 augustus 2010 - 13:52

Spijtig dit te lezen, maar inderdaad als het je zelf boven het hoofd groeit...
Ik was daarstraks mijn ervaring aan het typen, maar moest het onderbreken. Wilde het nu typen.
In juni zijn er 2 kittens bij ons komen wonen (Kiara en Xanti). De eerste 2 maanden waren verschrikkelijk. De kittens hadden het zeker naar hun zin en Kiara bloeide meer en meer open. Maar mijn 2 grote moesten er niets van weten en zeker Tijger niet! Hij heeft 2 maanden (!!) lang bijna niet binnengeweest. Enkel om te eten en dat was het. Binnenhouden ging niet, want dan brak hij het kot af. Hij ging zich na een paar dagen richten tegen zijn broer (Sloeber). Hij gaf de kleintjes en zijn broer meppen, kwam niet meer knuffelen,... Buiten kon hij stilaan aan het idee wennen dat ze bleven. Vaak heb ik buiten met Tijger gezeten. Na een tijdje kwam hij buiten terug af (als de kittens niet in het zicht waren). Een paar keer heb ik hem boven doen laten slapen (kittens beneden) en zo heeft hij ze stilaan beter leren aanvaarden.
Het zijn nog geen dikke vrienden, maar hij doet er niets meer naar (ook geen gegrom) en ze kunnen al in zijn buurt komen.
Geloof me! Dit heeft me zeer pijn gedaan, mijn Tijger zo te zien!! Ik heb ook Feliway gebruikt en Bachbloesems. Toch heeft het 2 maanden geduurt. Maar nu aanvaard hij ze en de kittens hem. Ben echt blij!!

Ik heb ze allevier evenveel aandacht gegeven toen. Tijger verkoos toen ook slapen in de veranda (staat wel een mandje, dekentje, eten, ....) ipv slapen bij mij op het bed zoals eerst. Sloeber en Tijger gingen op plaatsen liggen waar ze eerst nooit lagen,.... Nu liggen ze terug op hun vertrouwde plaatsjes.

Ergens, als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik dat jullie het te snel op gegeven hebben. Na een paar dagen kunnen ze niet aan elkaar gewend zijn! Het is tenslotte een indringer he. Minneke moest nog leren dat die 'indringer' niet een echte indringer is, maar een nieuw vriendje/huisgenootje.

Nu slapen ze allevier terug binnen. De grootste liggen terug op 'hun' plaatsjes, ze komen terug lekker knuffelen. Gisterenavond lagen ze nog met 3 op mij in de zetel (Tijger verkoos wel zijn plekje voor de stoof). Tijger wordt terug meer en meer ' de oude Tijger'.
En zelfs Kiara, die een zeer bange en schuchtere was, komt zeer veel knuffels vragen. Zij heeft, gek genoeg, nooit bang gehad van Tijger :) .

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 16 augustus 2010 - 13:56.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 16 augustus 2010 - 14:22

Ik begrijp jullie reactie volkomen en heb te vlug in paniek geslagen. IK maak me te vlug zorgen over minneke en ben te zwak als ik jullie reactie zo lees. Ik had echt schrik dat Minneke niet meer zou willen binnen blijven en een andere thuis zou zoeken. En dat is ook de vrees van mijn echtgenoot.

Blijkbaar geef ik mss te veel toe aan minneke.  
Ik moet toegeven ik heb er ook wel problemen mee dat gans mijn boveverdieping op een paar dagen tijd enorm ruikt naar zijn urine en ontlasting. Ik heb iedere dag de bak moeten volledig verversen en de ramen bijna ganse dag volledig open moeten zetten. dit is mss wel een flauw argument en is dit door de stress die hij nog heeft, maar kreeg ook al enorme schrik dat de geur niet zou minderen en eerlijk gezegd daar ben ik wel bechaamd in dat er iemand bij me langs komt en het hier ruikt naar de urine en ontlasting.

Minneke gaat ook soms binnen nog op de bak maar daar ruik ik niets van. Is de geur van urine nu ook al sterker dan een katin dat weet ik nu ook niet.  Maar moby zijn kattebak enkel proper maken heeft gn zin de geur zit volledig erin doordrongen, ik moet volledig de korrels vervangen en bak uitwasse, iedere dag.

Had het enkel de geur geeest dan had ik zeker en vast de Da ingeschakeld.  want enkel daarvoor had ik hem zeker niet terug weggedaan.

Maar het feit van minneke en de geur , mijn echgenoot aanvallen en dat hij enorme weent gaf me vanmorgen de moed even niet meer.

Ik heb net zijn bak voor de 2de maal proper gemaakt en terug is het onhoudbaar boven van de geur.  En eigenlijk is hij zo rustig als het maar zijn kan, ik denk ook dat hij naar ons uithaalt van frustratie omdat Minneke hem gn aandacht wil geven.

Ik begrijp jullie en daarom dat ik me slecht voel en me nu verwijt dat ik gn tijd heb genomen. Maar voor mijn echtgenoot moet hij weg en Tessa komt hem sowieso straks halen.
Het ging zo goed eerste dagen en vanaf gisteren is alles omgeslaan. wellicht heb ik toen te vlug willen gn en had ik Moby na een tijdje terug op de gang moeten zetten om minneke na een tijdje terug haar tijd en plaats terug te geven.

Ik heb heel veel respect voor jullie echt waar want zou een droom geweest zijn 2 poezels die elkaar graag hebben. Ik heb het denk ik volledig onderschat en te weinig raad gevraagd. Ik had al wel beetje gelezen op intenet en had ze 2 dagen uit elkaar gehouden omdat Moby toch zo heel rustig bleef te zijn na 2 dagen. Ik heb sinds gisteren een te grote sprong willen maken; ik heb nu ook spijt en denk had ik vanmorgen zo maar niet in paniek geslaan en gewoon op jullie ervaring verder gegaan en gewacht op de antwoorden van mijn vragen.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 16 augustus 2010 - 14:35

Ik snap wel hoe je je voelt hoor! Je leeft je natuurlijk ook erg in (als vis helemaal ;) ) in hoe je trouwe, al daar wonende kat, zich voelt in eigen huis.
Ik heb dit ook best wel met Eve. Als ik zou merken dat zij er aan onderdoor zou gaan dat Alfie hier was, en dan bedoel ik niet een beetje blazen, maar zoals jij zei in de regen buiten zitten.... mijn hart zou ook breken hoor!!!!
Ik was al op deze site voor mijn tweede hier in huis kwam om me in te lezen, dus ik was voorbereid dat het erg kan lijken in het begin, maar het gerust goed kan komen.
Als ik die gerustellende gedachte niet gehad had, was ik ook in paniek geraakt.
Ik snap dat je je heel naar voelt en je beseft maar al te goed zelf nu, dat het misschien ook anders had gekund, maar in dit geval, vind ik dat je niet moedwillig een gemene beslissing genomen hebt. Het was onwetendheid, emotie en paniek en dit is een les geweest.
Volgende keer ademhalen, en rustig tot op de bodem uitzoeken.

:hug:
Geplaatste afbeelding