Spring naar inhoud

- - - - -

graag reactie?

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#46 Geplaatst 16 augustus 2010 - 19:58

Sihirci zei:

Dat willen we toch ook ;)

Was ff heel erg emo toen ik las dat er een tweede kans is :cry:

Ja, ik ook.
Eigenlijk was ik best kwaad dat hij alweer zou moeten verhuizen :louche:
Maar ja paniek is altijd mogelijk.
Dit moet en zal goed komen, dat verdienen Moby en Minneke en vooral hun baasje !!!!! Super dat dit gezin het aandurft en de tijdelijke last en moeite wil aanvaarden.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#47 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:02

feroesti zei:

Ja, ik ook.
Eigenlijk was ik best kwaad dat hij alweer zou moeten verhuizen :louche:
Maar ja paniek is altijd mogelijk.
Dit moet en zal goed komen, dat verdienen Moby en Minneke en vooral hun baasje !!!!! Super dat dit gezin het aandurft en de tijdelijke last en moeite wil aanvaarden.

Hier ook, ik was best pist-off en zooooo blij dat Moby er nog is en een nieuwe kans krijgt :d Heb mijn foon nummer ff pb gegeven voor als er iets zou zijn... Dat ventje verdiend alle kansen die er zijn :d

Guest_Tessa_*
Guest_Tessa_*

#48 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:32

Hallo Dames,
Heb hier ook heel den topic gelezen en tis best een bewogen dag geweest.
Ik begrijp Minneke heel goed. Zou idem reageren hoe ze nu gedaan heeft. Maar beslissen op je eentje is een hartverscheurende beslissing in deze situatie. We hebben met elkaar nog eens gepraat en hebben met Moby gespeeld hoe hij bij ons deed en denk echt wel dat hij een uitdager is.Als je zijn pootjes probeert de aaien klopt hij met zijn poot terwijl zijn staart van hier naar daar wiebelt.Dit is toch niet uit kwaadheid maar uit speelsheid denk ik ? Vind het gewoon SUPER van Minneke dat Moby nog een kans krijgt en ben haar HEEEEEEEEEL dankbaar. Maar begrijp ook dat ze inzit met Minneke. Denk ook wel dat katten niet meteen de beste vriendjes zijn. Bij mijn vriendin wordt er al een jaar aan een stuk gevochten met de nieuweling.Hij is de ergste. Ze moet ook altijd zien dat ze beiden niet samen zet als ze niet meteen in de buurt is maar wegdoen doet ze hem daarvoor niet. De situatie moet natuurlijk houdbaar zijn want het kan ook uit de hand lopen. Maar tgaat er soms heftig aan toe :d
Ik vind het al heel positief dat Moby niet reageert op het feit dat minneke blaast als ze hem opmerkt. Ze laat denk ik zo aan hem zien , weg tis hier van mij.

We hebben het erover gehad en Moby is terug welkom. Hij wordt niet aan zijn lot overgelaten dat kunnen we niet. Alleen de warmte van een huis kunnen we hem niet geven hij moet in de loods voorlopig verder tot als er mssn een nieuwe thuis kan zijn zoals bij Minneke. Voor minder gaat hij bij ons niet meer weg.

Nogmaals Minneke heel erg bedankt voor de tweede kans die je hem en ons geeft. En is er iets laat maar weten :d

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#49 Geplaatst 16 augustus 2010 - 21:00

Wij hebben geen andere poes,maar de eerste dagen was ik hier ook in paniek :roll: T'was hier ook van;"als hij zo blijft uithalen en blazen,zal het hier plezant zijn!"en we hadden schrik voor de dochtertjes.Wij bekijken alles ook meer uit menselijk aspect,maar het blijven natuurlijk dieren.Dat je lieve Minneke een nacht in de regen zit lijkt voor ons verschrikkelijk,maar voor hen is alles anders natuurlijk.

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#50 Geplaatst 16 augustus 2010 - 22:21

sandra25 zei:

Wij bekijken alles ook meer uit menselijk aspect,maar het blijven natuurlijk dieren.Dat je lieve Minneke een nacht in de regen zit lijkt voor ons verschrikkelijk,maar voor hen is alles anders natuurlijk.
dat is idd zo, denk dat wij soms te snel inzitten met ons diertjes, die kunnen echt wel meer hebben dan wij denken. Zo te horen staat Minneke haar mannetje wel tegen de 'indringer'. :)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 17 augustus 2010 - 08:25

Minneke wat fijn te horen dat Moby een tweede kans krijgt bij jullie .Hopelijk komt alles goed en natuurlijk zal het aandacht en geduld vragen .Ik heb ook een kater en kattin en hier wordt ook al eens gevochten ,mijn kater is zowat de baas in huis .Ik hoop dat alles goed mag verlopen ,is Moby gecasteerd weet je dat .En kattenzand gebruik ik van pet plus met babypoeder en heb geen geur van de kattenbakken .Veel succes !!! :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 17 augustus 2010 - 08:38

Ivm de kattenbakken. In het begin hadden de kittens hier ook een aparte 'kittenkattenbak'. Dit om hun boodschap 'rustig' te kunnen laten doen. Maar al vrij snel gingen ze in de grote bak (overdekt + deurtje) neuzen. Eens ik merkte dat ze hierop gingen heb ik deze kittenkattenbak weggenomen.
Ze aten hier eerst ook apart. Kiara at trouwens ook niet met haar zus, te angstig. Maar ik zette de bakjes ook stilaan dichter en dichter. En nu durven ze zelfs uit elkanders bakje te gaan eten. Niet dat dit nodig is :louche: . Maar als hun bakje sneller op is, durven de kleintjes wel eens bij de oudjes mee te gaan eten.
In het begin kregen ze een geweldige tik van Tijger, maar nu laat hij het toe 8) .
Dus het komt allemaal goed!!!

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#53 Geplaatst 17 augustus 2010 - 09:00

Hopelijk een rustiger nachtje gehad :) (Zeker beter dan wij, lees maar op klaagtopic). Ivm kattenbakken, zou ik ook enigzins proberen om er dus twee te gebruiken. Ze zouden misschien een ander plekje gaan kiezen in huis om niet op dezelfde bak te moeten gaan. Eet en drinkbakjes ook eerst op een veilige afstand van elkaar plaatsen, heb het hier met Melme echt eerst in een andere plaats moeten zetten anders wou die niet eten :( en idd steeds dichter bij elkaar . Nu staat zij er meestal als eerste bij en terwijl ik de bakjes klaarmaak is ze al tegen mijn been aan het wrijven.
Deze morgen nam ik blijkbaar te plots een doosje weg uit haar buurt en meteen een tik van haar poot :paw Dus ik tegen haar: wel Melme wat was dat , niet met mij hé! Wat doet ze dan?? Bekijkt mij heel berouwvol en komt ze heel zachtjes een pootje geven , miauw en wil ze een kusje geven :heart: Ja en dan smelt je gewoon en weet ik weer waar ik al die moeite voor gedaan heb :thumb: Veel succes vandaag!

Bewerkt door 3elfje, 17 augustus 2010 - 09:01.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 17 augustus 2010 - 10:26

Goedemorgen allemaal, nogmaals bedankt allemaal voor jullie begrip ( begrijp ook dat jullie een beetje boos waren.)
en ook Tessa voor je begrip!!

Gisteren avond was minneke heel relaxed ik denk zelfs groggy van de feliway ;) )
ze heeft gans de avond op mijn schoot komen slapen.
we waren eigenlijk van zin Moby eens beneden te steken en minnke bij ons op het bovenverdiep. Maar aangezien ze lekker lag te soezen toen we naar bed gingen is Moby maar meegegaan.

we hebben nu gedacht mss moeten we het raam niet laten openstaan dat hij de buitengeluiden niet hoort en de lamellen dicht doen dat hij niet zo kan buiten zien. En ja hij heeft gn kik meer gegeven. Vanmorgen om 5U 30 is hij beginnen jameren ( en hij kan het heel luid hihi). Moest even een plasje doen en ben hem een beetje droogvoer gn geven maar heb er niet tergen gezegd of hem ook gn aai gegeven. Hij heeft nog even verder gejammerd ma tviel nog mee.

Toen we opstonden dacht ik en nu die stinkende kattenbak zeker?! Er was een plasje in gedaan en eigenlijk rook het niet echt fel nu. Heb het er uit gedaan en het raam even open gezet ter verfrissing.  Maar het was eerder uit verfrissing niet voor de geur dat nu het raam open kon.

Daardoor was ik wel al veel beter gezind.

Het zonnetje schijnt vandaag en minneke is al 2 keer een half uurtje buiten geweest. Maar dit keer aarzeld ze veel minder om terug binnen te komen zelfs net toen hij in de living stond en naar haar keek dat ze binnen kwam langs de schuifraam.

ze is beginnen eten, had het even bij me op tafel gezet. hij sprong ook op tafel om te komen eten. Maar ik heb gevonden dat hij niet uit metalen kommetjes wil eten denk de spiegeling. Nu geef ik ons minneke altijd da kommetje zodat hij van haar korreltje blijft. Toen hij er naar toe ging gromde ze. ze zaten nu op een meter van elkaar op tafel :) )

Minneke is aan het raam gn liggen int zonnetje en ze ligt met haar oogjes zelfs toe. Moby ligt de andere kant van de keuken op een aanrecht te slapen . zal es fot trekken en meesturen.

Denk dat de feliway echt hier wonderen aan het verrichten is nu het raam boven niet constant open moet staan.
de rust is hier echt teruggekeerd!!  Ik denk wel als ze beiden goed wakker ze nog eens uit elkaar zetten; heb liever dat ze ervaart dat het een leuk gevoel is dan dat ze haar mss straks terug druk gaat maken als ze uitgeslapen zijn.

als de schoonma belt en ze slapen nog moet ik het risico nemen hen bij elkaar te laten liggen.  Maar denk wel hij is hier nu sinds donderdagavond en nog gn van beiden uitgehaald dat ze niet elcht in elkaar gn vliegen. ruzie zal er wel eens zijn denk dat dit bij alle katten is maar Minneke wil gewoon gerust gelaten worden en hij is heel rustige kater dus...

als ze bij elkaar zijn zet ik minneke haar kattebak wel even weg want anders wil ze er zelf niet meer opgaan. Zijn kattebak staat boven en hij kan er altijd aan.
Minneke gaat niet zoveel op de bak ze is nu ook al 2 keer buitengeweest vandaag.

IK MAG NATUURLIJK NU NIET TE ENTHOUSIAST ZIJN!  het gaat wel prima nu maar moet in achterhoofd houden als er iets is dat ik jullie raad moet vragen en niet teveel mag paniekeren.

Bijgevoegde thumbnails

• 008.JPG

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 17 augustus 2010 - 10:35

Geweldig nieuws!!!
Hier regent het al de hele dag. Ik ben opgestaan in een miezerig donker weertje :evil: .

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#56 Geplaatst 17 augustus 2010 - 10:40

:thumb: :thumb: Goed nieuws zeg!! Ben blij voor jullie!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#57 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:17

:thumb: :thumb: :thumb:
Dat is goed nieuws!

Ik ben blij te zien dat het zoveel beter verloopt na een zware dag gisteren :oops:
Zo te zien gaat het kennismakingsproces goed vooruit :d
Ze zien er beiden rustig uit op de foto ;)

Probeer ze zoveel mogelijk vrij te laten zonder de een of de ander boven of beneden te steken, het zal allemaal wel in zijn plooi vallen :duim:

En niet meer in paniek slaan, dat is nergens goed voor, als er iets niet lukt, is hier altijd wel iemand aanwezig die kan helpen!
:hug: :hug: :hug:

Bewerkt door haemoglobine, 17 augustus 2010 - 11:18.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#58 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:28

Super !!!!!!!

Wel nooit eten geven als ze daarvoor jammeren, zeker niet zo vroeg in de morgen. Dat kan een gewoonte worden en dan blijven ze jammeren tot ze hun zin krijgen. Eten is belonen en negatief gedrag beloon je nooit.

Zorg ervoor dat ze 's avonds een vol kommetje hebben, zodat ze 's morgens geen eten nodig hebben tot jij opstaat.
Nachtelijke voedingen oké, maar daarvoor nooit opstaan.
Katten zijn heel erg slim en kunnen al snel u ritme gaan bepalen als je daaraan toegeeft.

Verder gaat het super. Een terugval hoef je niet te verwachten als je hen gewoon laat doen. Niets forceren en zelf ter aller tijde rustig blijven.
De kattenbak die zo rook lag waarschijnlijk ook aan de zeer geconcentreerde urine door weinig te drinken of te eten van de stress. Dan ruikt het natuurlijk sneller naar ammoniak. Als hij goed eet en drinkt zou dat voorbij moeten gaan.

Binnen een paar dagen zullen ze helemaal aan mekaar gewoon zijn. Eigenlijk vind ik het nu al supersnel gaan. Meestal gaat er toch 2 weken over voor er weer rust in huis is. Dit gaat dus mega goed !!!

Bewerkt door feroesti, 17 augustus 2010 - 11:28.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:49

Volgens mij scheen het zonnetje ook speciaal lokaal bij jullie ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#60 Geplaatst 17 augustus 2010 - 12:43

Dat gaat toch al goed vind ik,vooral omdat het de eerste dagen