Spring naar inhoud

- - - - -

wormpjes in de kattenmand

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_fieke_59_*
Guest_fieke_59_*

#16 Geplaatst 16 augustus 2010 - 13:36

Bio Kill is mij aangeraden door mijn schoonmoeder die een kattery heeft. zij gebruikt dit.

Frontline pipetjes heb ik ook al gehad, toen ik nog thuis woonde, voor mijn kat daar, maar dit werkte helemaal niet. Deze kat had vlooien, frontline gebruikt om de zoveel tijd een pipetje, maar de vlooien bleven...

Heb de katten ondertussen al beetje kunnen inwrijven. Ze liggen allemaal rustig te slapen, heb ze ook eens gekamd met een vlooienkam, maar die wormpjes vind ik niet terug....

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 16 augustus 2010 - 13:42

Frontline helpt inderdaad niet altijd. Stronghold pipetjes zijn heel goed preventief tegen de vlooien (en ook als ze er hebben). Gabriêl krijgt hier om de 6 maanden een Profender spot-on pipetje tegen ontworming.
En anders neem je eens contact op met je da om te vragen wat je mag geven als ontworming? Bestaat ook in pilletjes.

Bewerkt door Joloka, 16 augustus 2010 - 13:43.

Geplaatste afbeelding

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#18 Geplaatst 16 augustus 2010 - 13:45

Misschien toch iets dat ze van buiten meebinnen hebben gebracht ?  Waren het er veel? Vind je ze niet terug onder afbeeldingen of zo als je googled?Zou misschien kunnen helpen om aard van het beestje te herkenen.

Guest_fieke_59_*
Guest_fieke_59_*

#19 Geplaatst 16 augustus 2010 - 14:13

Het was enkel in hun mand, waar ze soms in slapen. Vond het er toch vrij veel. Hun maand staat in de zetel, maar heb de zetel ook afgezocht en daar vond ik er geen.

Ze lijken op de kattenhaakworm, maar dit zou in hun uitwerpselen zitten. En in de kattenbak en uitwerpselen heb ik dit niet gezien.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 16 augustus 2010 - 15:26

Hebben ze een diertje meegenomen in het kort?
Vorige week kwamen ze hier ook binnen met een merel. Die wordt natuurlijk dadelijk meegenomen naar hun mand, op de mat,... Die bleek vol vlooien te zitten. Wij in paniek natuurlijk.
Misschien inderdaad iets meegenomen van buiten.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 16 augustus 2010 - 18:13

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_fieke_59_*
Guest_fieke_59_*

#22 Geplaatst 16 augustus 2010 - 19:13

Nee geen dieren gevangen voor zover ik gezien heb.
Het laatste wat ze gevangen hebben was een rat, maar dit is ook alweer een dikke 2 maand geleden...

ze hebben nu ondertussen ook niet meer in de mand gelegen, dus wachten tot morgen, normaal slaapt er minstens 1 kat in de mand dus... hopelijk was het enkel iets van buiten...