Spring naar inhoud

- - - - -

Gizmo ziekies

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Guest_itsme68_*
Guest_itsme68_*

#1 Geplaatst 16 augustus 2010 - 14:30

Gizmo mag graag buiten zijn en afgelopen week was ze zo ineens 2 dagen niet thuisgekomen,dus afgelopen vrijdag de 13e ben ik haar gaan zoeken en lag ze mooi 2 huizen verder bij de buren onder een tafeltje,ik pak haar op en zie gelijk dat er iets is met haar,meegenomen naar huis en eten geven dat ze niet wilde,zelfs geen vleesjes
Heb het even een dag aangekeken,maar ze wilde maar geen eten,dus de dierenarts gebeld,die haar heeft onderzocht en bleek dat ze vocht in de longen had,in de voorste luchtwegen,antibiotica gekregen met 2 grote spuiten met vocht
Thuisgekomen gelijk apart gezet,om tot rust te komen.
Nuj knapt ze beetje bij beetje wat op en eet ook alweer vleesjes,maar is nog erg sloom en mager,heeft nog moeite met kauwen,knarst ook met haar tanden en houdt dr kopje scheef als ze eet, en slikken doet haar nog zeer,en heeft nog een raar geluid in dr keel.
In het begin last van stuiptrekkingen met dr koppie
Moet dr een dikke week binnen houden,en morgen weer bellen hoe het dan gaat met haar
Spinnen doet ze dan wel als ik bij dr kom,maar het miauwen dus niet
Wie heeft hier ervaring mee en hoelang kan het duren voordat Gizmo helemaal is opgeknapt en weer de oude is?

Bewerkt door itsme68, 16 augustus 2010 - 14:31.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 augustus 2010 - 18:16

veel beterschap :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:29

Veel beterschap!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:37

Mijn Filou heeft zo een dikke week niet willen eten. Hij had een keel en mondontsteking en kon amper slikken en zeker al niet miauwen.
We hebben hem moeten dwangvoederen en ab geven. Het duurt altijd enkele dagen vooral eer de ab goed aanslaat. Hij mocht dan ook niet buiten gaan. Als je ziet dat het niet goed beterd laat dan de da terug komen het kan zijn dat het erger is geworden in de keel of mond. Naar ik begrepen heb is de da zaterdag bij je geweest, dus zou het echt beter moeten gaan dinsdag. Zie vooral dat ze goed drinkt. En anders met een spuitje bijgeven. Veel beterschap voor je schatje. :hug:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:39

Veel beterschap :hug:

Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.328 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 16 augustus 2010 - 22:51

Owh wat vervelend zeg! Ze zal wel goed ziek zjn geweest. Mijn zogende kat die was 4 augustus ziek geworden, overgegeven en diarree enzow...maja het hele weekend was het goed gegaan, dus zocht er verder weinig achter...ze at ook gewoon goed. Totdat ze afgelopen woensdagnacht 6 keer had overgegeven en ook niet meer wilden eten en drinken(vooral het niet eten is erg uitzonderlijk voor mijn kat, normaal eet ze alles wat los en vast zit :d ). Maar ze had waarschijnlijk iets van een maag/darminfectie, dus ook antibiotica gekrege..en ik kon diezelfde dag meteen verschil merke...ze begon vrij snel te eten daarna (ook weer brokjes, dat at ze al een week niet). Maar ze is wel 2 a 3 dagen erg duf geweest!!

Ik hoop dat je katje snel weer opknapt!! Anders tog nog maar een keertje langs de DA gaan.

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#7 Geplaatst 16 augustus 2010 - 22:54

Oooh, wat zielig. Gelukkig dat je ze gevonden hebt. Geef haar veel beterschapsknuffels.

Guest_itsme68_*
Guest_itsme68_*

#8 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:46

Met Gizmo is het nog steeds hetzelfde als de dagen ervoor,eet dan wel vleesjes, dat ze feitelijk naar binnen schrokt en dan begint te kokhalzen ,maar  heeft nog steeds moeite met brokjes eten en last van dr keel nog
Gizmo mag dus ook niet naar buiten en apart gehouden worden