Spring naar inhoud

- - - - -

Wat doen de poezies overdag?

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:02

Bo en San zitten nu al drie weken overdag alleen. En ik kan me soms zo schuldig voelen, mijn arme zielige mannen! Als we thuis zijn om 17u45 dan duw ik de voordeur open en dan ligt Bo'tje tegen de deur. :8 Na enkele dagen dacht ik dat hij gewoon wist om welk uur we thuis kwamen, dat hij stiekem overdag wel aan het spelen was of in zijn mandje lag en gewoon tegen half zes aan de deur ging liggen. Maar nu was ik vrijdag een uurtje vroeger thuis en lag hij wéér aan de deur. :8 Ik verdenk hem er nu van dat hij de godganse dag aan de voordeur ligt.

Zondag heb ik dan maar al hun speelgoed boven gehaald. Nu ligt de hele living vol met tentjes, mandjes, tunnels, playcubes, speelgoedjes, rails met balletjes in etc. Deze ochtend nog eens mooi alles recht gezet, goed onthouden waar ik alles gezet had en de hele dag hoopte ik dat ze zich aan het uitleven waren in hun speelpark. Vandaag, 17u45, duw ik de deur open, met Bo'tje opnieuw tegen de deur, Santos in zijn krabpaal, en al het speelgoed nog netjes op dezelfde plaats als waarin ik het achtergelaten had.

Mijn vriend denkt dat ze er 's ochtends een stort van maken en het tegen de namiddag gewoon weer allemaal recht trekken :ha . Maar ik denk dan weer dat Boris vergaat van verdriet en eenzaamheid, en dat Santos het lekker rustig vindt en de hele dag doorslaapt :ha .

Wat doen jullie poezies overdag? Zondag is het Bo zijn verjaardag en ik zou hem graag iets kopen waar hij overdag iets aan heeft. O:)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:10

Als ik een hele dag ga werken en er is niemand thuis? Dan slapen de katjes de hele dag: het eten is niet aangeraakt, het speelgoed ook bijna niet...
En dan moeten ze plots alle vijf naar de kattenbak...

ps ik leg ook altijd 's morgens een heleboel speelgoed klaar, maar dat helpt dus niet he

Geplaatste afbeelding

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#3 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:14

onze twix is nu een 6 maand jong en ik weet als we er niet zijn dat hij wel eet.
het spelen weet ik zo niet.
als ik thuis kom tref ik hem geregeld aan voor het raam net of hij op ons zit te wachten.

sherida
sherida
  • 91 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:15

Mijn katjes hebben de gang en hun eigen kamer tot hun beschikking als wij aan het werk zijn :) . Ik heb het vermoeden dat Tijger de hele dag lekker ligt te pitten op zijn favoriete plekje: onderin de kledingkast tussen mijn schoenen en tassen :) Binkey vermaakt zich wel met de speeltjes die her en der verstopt liggen in hun kamer en doet af en toe een dutje op "zijn" koffer (het was mijn koffer maar hij heeft em afgepakt :( ). Ik heb niet het idee dat de mannen zich vervelen als wij er zijn dus.
Ik zorg er wel voor dat Binkey elke dag andere speeltjes kan ontdekken in de kattenkamer,anders wordt het zo saai he :d .
O wat leuk een verjaardag! Wat ga je voor Bo kopen? Alvast gefeliciteerd!

Bewerkt door sherida, 16 augustus 2010 - 20:16.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:15

Ik ben meestal elke dag thuis en al gaan we weg voor de dag en we komen terug dan zit er geen kat aan de deur behalve MIrco ons hondje. Ze komen wel afgelopen als we de deur open doen. En ze gaan ook aan het raam kijken. Maar echt treuren voor de deur doen ze niet.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:17

Waar ik plots aan denk: toen ik nog bij mijn ouders woonde, had ik daar ook een poezel. En steeds een kwartier voor ik thuiskwam, stond de poezel aan de oprit op mij te wachten. En ik had heel onregelmatige uren dus niemand wist op voorhand hoe laat ik juist thuis zou komen (was in de tijd voor de gsm O:) ), behalve de kat :thumb:

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:21

Katten horen je ook van ver thuis komen hoor! De mijne slapen ook meestal als wij niet thuis zijn. Soms vind ik eens plukken haren terug en dan weet ik dat ze een race gehouden hebben in het huis. Ik weet al als ik met mijn auto in de straat rijd om mij te parkeren dat er twee poezelsnoetjes voor het venster zitten te kijken. Koen is vroeger thuis dan ik en als hij thuis komt, liggen ze gewoon op hun krabpaal te slapen en komen eens goeiendag zeggen wanneer het hen uitkomt. Als ik thuis kom, zitten ze voor het venster en tegen dat ik aan de deur ben, zitten ze in de gang naar de deur te staren. Dit vooral omdat ze weten dat ze van mij een portie natvoer krijgen na mijn begroeting :d .
Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#8 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:21

Je zou een camera moeten zetten, om eracher te komen wat de poezels doen als er niemand thuis is :twisted: :twisted: :twisted:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:26

Maar Lynn toch :hug: Ze hebben elkaar hoor. Anaïs slaapt hier ook heel de dag door, ook wanneer ik thuis kom dan ligt ze altijd op haar krabpaal of ergens op een kast te dutten. En 's avonds wordt ze actief. Zijn ze nu 's avonds niet actiever dan voor je ging werken? Voor hen zal het wrs ook wel een aanpassing zijn dat je plots gaat werken, maar ze zullen er wel aan wennen hoor. :hug:

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:29

de mijne hebben een hekel aan speelgoed en als ik ga werken liggen ze hele dag te slapen.. indy ons kleinste muis die ligt wel voor het raam te kijken .. ze weten mijn thuiskomst uur of horen de auto dan zijn ze beiden weer actief.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#11 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:29

Hier net hetzelfde. Slapen dat die kunnen !!!
's Avonds zijn ze ineens springlevend en leven ze zich lekker uit.
Ook de kittens worden 's avonds een pak heviger, al spelen die ook wel overdag.
En ik ben dus wel alle dagen thuis !!
Maar hen uit hun slaap trekken lukt me echt niet. En spelen overdag, daar komen ze het bed niet voor uit.

Soms ben ik jaloers, als ik op een druilerige dag (als vandaag) moet opstaan om beneden in de kinderopvang te werken, dan draaien ze zich nog eens om. Ze kijken me eens aan en vallen daarna weer in een diepe slaap. Zucht....en ik maar toveren en springen om alles rond te krijgen. En om alles netjes te houden. Maar trekken ze zich dat aan ? Neen, ze rollen zich op en dromen lekker verder. Om even later na een kattenbakbezoek, de kattenbakvulling nog eens flink van hun poten te zwieren. :ha En als dat nog niet genoeg is spelen ze nog eens een spelletje "pak me dan" met mekaar en de haren vliegen in het rond (zeker in het rui-seizoen)

Soms wou ik dat ik één van hen was. De hele dag slapen (ook de halve nacht), eten voorgeschoteld krijgen, af en toe wat spelen (als ik daar echt zin in heb) en 's avonds heel lang opblijven. Als dat geen leven is !!!

Ik vrees dat je aan je zoektocht voor materiaal voor bezigheidstherapie al snel een hekel zal krijgen. Geen enkel speelgoedje zal geschikt zijn. Een lekker bedje, donsdeken, of warme leuke mat aan de voordeur lijkt me beter... :ha :ha Haal dat leuke speelgoed maar 's avonds uit, dat vinden ze leuker en zeker als je dan zelf ook nog meespeelt.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:32

Lynn, je moet je echt niet schuldig voelen hoor. Amon en Nona zitten overdag gemiddeld ook van 8 tot 16u30 alleen. En nu zijn ze het 2 maanden gewoon dat ik heel vaak thuis ben :love3: maar als ik in sept. terug begin te werken is het voor hun ook weer aanpassen. Maar je moet maar denken : ze hebben elkaar, hopen speelgoed :ha eten en drinken. Wat kan je nog meer doen? En als ik nu een ganse dag thuis ben dan zie ik het ook hoor... Ze slapen bijna de hele dag. 's Ochtends en 's avonds zijn ze het actiefste. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor :oops: :hug: Amon zit ook altijd aan de deur als ik thuis kom :) die hoort dat als ik mijn sleutels neem denk ik. Komt wel goed met de lieverds!!!

Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:42

Ik ben er ook heel de dag voor Lily. Als we eens een hele dag zijn weggeweest, merk ik ook dat er minder gegeten is en dan is ze 's avonds super actief. Als we thuis zijn, heeft ze 's avonds ook wel haar actiefste moment van de dag, maar als we weg zijn geweest is dit eens zo erg, dan moet ze inhalen van heel de dag. Precies of madam is alleen stout als wij thuis zijn?!
En als we thuiskomen, zit ze altijd klaar boven aan de trap.
Ik denk dus dat als we er niet zijn onze poezies vooral slapen en nog eens slapen ;) Bo'tje zal ook wel op andere plaatsen liggen waarschijnlijk en vanaf het moment dat hij ook maar iets hoort dat gelijkt op het geluid als jij thuiskomt, zal hij snel voor de deur gaan liggen.
Als we alle 2 thuis zijn en de buren komen in de gang (horen we nogal redelijk hard), gaat Lily ookal klaar zitten aan de trap hoor :lachen:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:50

Ik werk parttime en als ik thuis ben slapen de poezen veel, met af en toe een zot halfuurke.
Ik vermoed dat dit hetzelfde is als ik ga werken

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#15 Geplaatst 16 augustus 2010 - 20:51

Hier is altijd iemand thuis , dus we kunnen hen goed in het oog houden , s'morgens vlug hun ontbijt (nat voer) opgeslorkt , ff op den bak en terug dodo .

Dit zeker tot de middag , soms komen ze zelfs ni eten , tot een uur of 4-5 ,   dan  begint het observeren , wanneer beginnen die nu is aan het eten (lol)

Echt beginnen te spelen , wa ruzie maken ,rond crossen  is rond 7h en da kan uitlopen tot een uur of 9 .

Dus je zie een kat slaapt enorm veel hoor.

Chriske :catwalk2