Spring naar inhoud

- - - - -

Wat doen de poezies overdag?

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#31 Geplaatst 17 augustus 2010 - 09:36

Hier hetzelfde, als we weg zijn gaan ze allemaal slapen, als Dave thuis is is alles rustig maar als ik thuis kom dan veranderen ze in kleine gangstertjes, ik maak ze dan zelf ook zo zot :lachen: maar ik heb niet liever, er moet leven in huis zijn.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#32 Geplaatst 17 augustus 2010 - 09:40

En trouwens... mijn broer logeert soms bij ons en toen hij hier eens logeerde in een periode wanneer ik fulltime aan het werk was vertelde hij dat de katten van zodra ze hoorden dat ik thuis kwam (blijkbaar merken die dat aan de manier waarop ik de deur open doen en in de gang stap) allemaal wakker werden en voor de deur gingen zitten. Bij mijn vriend of wanneer de bovenbuur thuis kwam deden ze dat niet :LOL: Lief he :love3:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 17 augustus 2010 - 10:05

Misschien een leuk mandje aan je deur leggen??

Ik ben overdag altijd thuis, en echt, ze slapen meer dan wat anders!!
Maya, die een echt papa's kindje is, crosst al naar de deur die op de garage uitkomt wanneer de papa nog maar onze straat inrijdt!! Hoe die dat hoort, dat is me een raadsel, want hij heeft echt een stille motor!! Hij moet dus altijd die deur voorzichtig opendoen, of Maya krijgt ze op haar bevallige neusje :lachen:

Wanneer wij aan zee zijn, en onze kinderen naar school of naar het werk (alleen Maya & Inka zijn dan thuis), dan slapen ze de godganse dag tot e iemand horen thuis komen. Dan zijn ze ineens klaarwakker en doen alsof ze uitgehongerd zijn.......... ! De deugnieten!!

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#34 Geplaatst 17 augustus 2010 - 10:06

Je moet je daar niet schuldig over voelen. Ik heb dat ook lange tijd gehad hoor. Maar ik merk dat het zo gaat: ik sta 's morgens tegen 6u20 beneden, Zulma komt vragen/zagen achter haar Viyo. Zulma drinkt. Zulma eet. Zulma heeft een zot moment: tunnel in, tunnel uit, play cube, speelgoedjes die eraan moeten geloven, in de zetel racen, ... tegen 7u40 vertrek ik dan, dan doet ze nog ff zottekes en dan kan ze eindelijk aan haar uitgebreid schoonheidsslaapje beginnen tot het personeel terug thuis is.
Ik merk toch ook wel vaak aan de stand van de speelgoedjes (of de bijeengeplooide play cube) dat ze ook wat gespeeld heeft...
Wij zijn allemaal crazy catladies :)

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 17 augustus 2010 - 10:17

Onze poezels gaan in hun speel/slaapkamer als wij echt een hele dag weg zijn. Ik denk ook wel dat ze meestal in slaap liggen want ze zijn bijzonder actief 's avonds :d .
's Morgens staan ze om ter eerst aan de deur om de trap af te racen en zielig naar hun eetbakje te zitten kijken. Dan ravotten ze de drie kwartier dat ik er ben en dan wachten ze even tot mijn vriend beneden is om die ook zot te maken ;)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 17 augustus 2010 - 10:57

Trouwens O:) ... Heeft Boris niet liever iets om te eten voor zijn verjaardag? :twisted: :ha

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:01

Ik ben er vrij zeker van dat onze katten overdag heel erg veel slapen, als ik binnenkom liggen ze vaak nog op exact hetzelfde plekje als 's ochtends en liggen ze te rekken en te geeuwen en zie ik dat ze ook niet veel gegeten hebben. Als ik dan thuiskom, willen ze aandacht (knuffels!!!! en durf ze dan maar eens niet te geven! :o ) en beginnen ze ook te eten.

Ik zou dus een nieuw mandje kopen :x

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:24

Als wij niet thuis zijn wordt er hier ook vooral geslapen hoor. Ik moet meestal zelfs niets uit de kattenbak scheppen, zelfs daarvoor zijn ze niet van hun plekje geweest. Soms ligt de kattenkamer wel op zijn kop, maar dit is dan meestal omdat ze in hun zotte bui waren op het moment dat ik moet vertrekken naar het werk, dan spelen ze nog even verder op hun kamer, maar verder ben ik zeker dat ze vooral slapen. Als ik thuis kom, zitten ze voor de raam te wachten ofwel liggen ze nog lekker te soezen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 17 augustus 2010 - 12:07

Ohja en nog vergeten bij zeggen wat ze doen als we thuiskomen.
Wel als het mooi weer is en ze mogen even op het terras dan staat Yumi al luid te miauwen vanop het 2e :ha en dan sprint ze naar de deur (doet ze als Simon thuis is en ik niet).

Als ze niet buiten op het terras mogen (99% van de tijd :ha ) dan denk ik dat ze het geluid van de auto herkennen, want ze zitten allemaal voor de deur te wachten, het is soms even op letten waar je stapt dan :)
Dat is als we allebei zijn weggeweest, als Simon bv alleen is weggeweest en terug thuiskomt dan zitten er ongeveer 2 aan de deur. Tenzij ik meega, dan wel weer allemaal :)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:14

@Karolientje: haarplukken vind ik altijd en overal wel terug, maar daar hoeven ze zelf niet actief voor te zijn. Enkel eens tot aan het eten of de kattenbak stappen is voldoende om een haarstorm te veroorzaken doorheen het hele appartement. :louche: En ik maar hopen dat de rui wel over zou gaan in de zomer. Niet dus!

@ Smitten Kitten: Daar staan enkele leuke dingetjes bij om mijn wishlist aan te vullen :mrgreen: . Is dat allemaal te koop bij Zooplus?

@ Manon: Boris heeft wss wel liever iets om te eten :ha . Boris en kattenspeelgoed zijn zelden een goede match. Hij heeft maar enkele dingetjes die hij écht leuk vindt. Gelukkig speelt Santos wel met het meeste speelgoed O:)

@Jess: een nieuw mandje om aan de deur te leggen is ook nog een goed idee! :ha Daar is hij ook wel al kieskeurig in. Het mag vooral niet te zacht en te puffy zijn. O:) Geen gemakkelijke jongen hoor!

@Spanishke: :ha een heus welkomstcomité! Ik denk niet dat ze bij ons de wagen horen, want we hebben aan het appartement een ondergrondse parking en daar rijden wel meer wagens in en uit. :8 Boris is nu ook wel superaanhankelijk als we thuis zijn. Hij wijkt geen centimeter meer van onze zijde. Santosje is dan weer iets zelfstandiger op dat vlak. Die ligt op dit moment helemaal vanboven in de krabpaal een wasje te doen. :mrgreen: En Boris zit me met grote blauwe kijkers aan te kijken en wacht tot wanneer hij nog eens een aaitje krijgt.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#41 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:28

Jep allemaal zooplus ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#42 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:31

Ja Bibie: een nieuwe krabpaal speciaal voor je kereltje :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 17 augustus 2010 - 21:58

Joloka zei:

Ja Bibie: een nieuwe krabpaal speciaal voor je kereltje :thumb: :thumb: :thumb:

Die komt er sowieso! Ze hebben al een Petfun in de living staan, maar er komt er nog eentje bij in de slaapkamer. Florian wilt enkel nog Petfun-krabpalen. En ons bed wordt iets te klein voor hen :ha .

Geplaatste afbeelding

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#44 Geplaatst 17 augustus 2010 - 22:17

Wij hebben een tijdje de camera in de living gezet om te zien wat onze hond allemaal deed als we niet thuis waren (had serieuze verlatingsangst toen we ze adopteerde) en dan zie je de katten zo even zoeken van 'hey,het vrouwtje is echt wel weg' en dan gaan ze een plekje zoeken om te slapen. In het begin kregen we ook een close up van één of ander kattensnoetje voor de camera natuurlijk, ze wilden ook een hoofdrol spelen :ha
Als we hier thuiskomen dan zit vooral Hobbs en Hayko al klaar om knuffels in ontvangst te nemen. En wanneer we 's avonds onze oprit oprijden, dan schijnen onze lichten op de voorraam en dan zie je drie katten liggend op de vensterbank (soms ook eentje op de rugleuning van onze zetel die ervoor staat) wachte op ons, als je de faren dan ff aanzet gaat er 6oogjes synchroon toe :ha zo lief als ze zitten te wachten :love4:

Bewerkt door Hobayni, 17 augustus 2010 - 22:19.

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 17 augustus 2010 - 22:24

Bij ons staan ze ook erg op hun uur. Ze zitten meestal al voor de deur (in Dieuwke haar geval ligt ze languit op de grond uitgestrekt zodat je ze zeker niet kan missen :) ), maar als we later dan normaal zijn dan zien we al een poezietje voor het raam zitten... precies zo van "er klopt iets niet, normaal zijn ze al lang thuis. 'k Zal maar eens gaan kijken" :)
Geplaatste afbeelding