Spring naar inhoud

- - - - -

Kan hoogteverschil leiden tot ziekte?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_JorgeElMexicano_*
Guest_JorgeElMexicano_*

#1 Geplaatst 16 augustus 2010 - 23:12

Hallo iedereen.

Ik heb nog geen kat maar ik heb wel al onderzoek gedaan, namelijk blijkt dat katten mee mogen naar Mexico. Er is wel een mogelijk probleem, De gebieden in Mexico waar ik altijd naar toe ga bevinden zich op 2240meter hoogte. Ikzelf ben vroeger (zeker niet lang geleden) als snel opgroeiende tiener soms flauwgevallen door de hoogte, niet dat dit erg is, maar soit. Mijn ouders kennen een Belg die naar Mexico verhuisde en hij nam zijn hond mee, deze stierf al na twee maanden. Nu vroeg ik mij dus af, als ik naar Mexico ga, kan het grote hoogteverschil de gezondheid van mijn toekomstige kat in gevaar brengen?

Alvast bedankt.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#2 Geplaatst 16 augustus 2010 - 23:14

Mss eens aan een dierenarts vragen. Ik dacht dat het voor de mens al beter was in stappen naar grote hoogtes te gaan zodat het lichaam kan wennen.
Zou je mss dan niet beter een kat van daar nemen? Die is de hoogtes gewoon.

Bewerkt door catherine, 16 augustus 2010 - 23:15.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 augustus 2010 - 01:19

catherine zei:

Zou je mss dan niet beter een kat van daar nemen? Die is de hoogtes gewoon.

my thoughts exactly! waarom per se eentje zo ver verhuizen als je er nog geentje hebt?

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#4 Geplaatst 17 augustus 2010 - 06:10

Als je toch een poesje wilt hebben kan je niet vragen aan de vrienden van die al in Mexico zijn of er daar geen poesje tevinden is voor jou ??

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 17 augustus 2010 - 07:23

Geen idee

wea
wea
  • 6.052 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 17 augustus 2010 - 09:24

interessante vraag eigenlijk. ik ben geen DA, dus zeker eens naar je DA gaan vragen. Maar ik zou denken dat het hoogteverschil op zich niet echt erg zal zijn. 2000 meter valt eigenlijk nogal mee. Na een paar dagen zou de kat zich net als de mens wel aanpassen.

Maar, ik vermoed dat die hele reis: uren in het vliegtuig, de onbekende geluiden,... dat dit alleen al enorm stresserend moet zijn voor een dier. Dus volgens mij is het hoogteverschil niet het enige probleem waar je rekening mee moet houden. Katten onder stress hebben een verlaagd immuunsysteem en zijn dan vatbaarder voor ziektes.

Wat is eigenlijk de situatie? ga je regelmatig voor lange tijd naar daar? ik zou dan echt geen kat steeds met je mee verhuizen. dat beestje gaat gewoon doodsangsten uitstaan. Katten zijn niet zo tuk op reizen als honden.

Guest_JorgeElMexicano_*
Guest_JorgeElMexicano_*

#7 Geplaatst 17 augustus 2010 - 13:41

Ik ben van plan om iedere zomer voor een maand of misschien 2 naar Mexico te gaan. Maar jullie hebben gelijk. Ik zal een dierenarts raadplegen en de reis zelf moet inderdaad erg stresserend zijn. Ik zal mijn toekomstige kat wel naar een pension brengen dan.
Ik had het niet over verhuizen maar over eerder lange vakanties, mijn fout, dat ik het niet duidelijk maakte in mijn eerste post.
Bedankt voor de antwoorden.

Bewerkt door JorgeElMexicano, 17 augustus 2010 - 13:41.

wea
wea
  • 6.052 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 17 augustus 2010 - 13:44

Ik denk dat dat een wijze beslissing is om de kat thuis te laten. zo'n over en weer verhuis is echt teveel stress voor een kat.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#9 Geplaatst 17 augustus 2010 - 13:59

Eerlijk gezegd, als je denkt regelmatig 1 à 2 maand aan een stuk weg te zijn, is een kat nog steeds niet zo'n goede optie... het zijn beestjes die niet zo tuk zijn op veranderingen en voor zo'n lange periode steeds in een pension, daar gaan ze ook niet zo content mee zijn.