Spring naar inhoud

- - - - -

Rare gewoontes tussen jou en je kat?

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 17 augustus 2010 - 14:55

hier Inty ,
Als hij kreunt en ronkt(combinatie) moet ik terug kreunen, dat is ons gesprek en zo kan dat wel even voortduren

s avonds is het een ritueel ,
ik ga naar boven , hij volgt mij "uiteraard" want zonder mij is voor hem moeilijk (en eigenlijk kan ik ook ni meer zonder hem)
ik ga in bed liggen en hij begint te kreunen , ik antwoord  etc etc en dan maakt hij een ommetje om aan de andere kant vh bed erop te springen om zich bij mij te nestelen , ons conversatie af te maken en te gaan slapen :heart: :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#17 Geplaatst 17 augustus 2010 - 15:00

Sil ligt 's nachts vaak op mijn borst te wachten tot ik wakker ben en vanaf hij ziet dat mijn ogen op gaan komt hij gigantisch knuffelen. :) en Sloeberke wilt vaak niet eten als hij niet geaait wordt ondertussen. :)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 17 augustus 2010 - 16:22

Als  Sheba 's nachts thuiskomt springt ze op het bed, Sheba komt effe gedag zeggen en gaat dan achteraan op het bed liggen.  Als Samson thuiskomt begint hij naast mijn hoofd te trappelen en te spinnen tot ik wakker word en dan geef ik hem een paar koekjes en dan is hij tevreden. Soms wordt hij terug kitten en dan wil hij onder het laken en wil tegen me aan liggen en maar spinnen dan.
Geplaatste afbeelding

Guest_Femmieke_*
Guest_Femmieke_*

#19 Geplaatst 17 augustus 2010 - 16:30

Simba is met de fles grootgebracht en komt nog steeds tutteren en zeveren aan mijn arm. Anderen vinden dit raar, ik vind dat het iets is tussen ons. Ik geniet ervan (zolang ze haar klauwtjes niet naar me uitsteekt :d )

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#20 Geplaatst 17 augustus 2010 - 16:35

Mijn katten en ik hebben helemaal geen rare gewoonten :LOL:

Het is toch zeker heel gewoon dat Quibus onder mijn dekbed kruipt en mij zachtjes bijt als ik het lef heb me te bewegen, tegelijk liggen Calixa en Calista aan mijn linkerhand te knagen en knuffels te eisen en probeert Rhea op mijn buik te gaan liggen wat gedonder onder het dekbek oplevert want Quibje pikt dit niet, Tara wast mijn haar tegelijkertijd samen met Ceylan. Paddy kijt het allemaal aan vanaf het nachtkastje, Aiisha probeert samen met Xena door het dekbed heen hapjes uit mijn kuiten te nemen....

Niks vreemds aan :d :d :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 17 augustus 2010 - 16:36

Daisy komt altijd bij mij op schoot liggen als ik aan de PC zit en haar knuffel-dekentje op mijn schoot leg. Zonder knuffel-dekentje weigert ze bij mij te komen liggen O:) , dan begint ze te trappelen en te sabbelen op het dekentje en moet ik mijn hand tussen haar pootjes leggen en zo valt ze dan in slaap :heart: .
Nette wil altijd met me dansen. Als ik thuis kom of tijdens het poetsen, komt ze miauwend naar me toe en dan begint ze rondjes te draaien tussen mijn benen terwijl ik met mijn hand de weg wijs, ze volgt dan mooi mijn hand, te vergelijken met doggy-dance :LOL:
Simba gaat altijd mee de trap op als ik naar boven ga, ze spurt dan voor me uit en blijft halverwege op een trede zitten ter hoogte van mijn hand en dan moet is steevast over haar kopje strelen, dan spurt ze weer enkele treden hoger en steekt opnieuw haar kopje uit voor een streeltje :heart:
Angel komt altijd 's avonds in de zetel bij mij liggen, ze ligt dan tegen me aan, met haar kopje in mijn handpalm. Tussendoor draait ze haar op haar ruggetje zodat ik haar buikje kan strelen :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 17 augustus 2010 - 22:17

De manier waarop Sam en ik... euhm... kussen :LOL: Hij geeft me likjes op mijn neus en rond mijn mond :oops: En dan buigt hij zijn kopje naar voren, zodat ik hem kusjes op z'n kopje kan geven. Echte liefde :love4: En het nieuwe vriendje weet nog van niks... :louche:

En de knuffelmomenten van Snoetski en ik op de oude zandbak :love4:

Het hele kamritueel bij Jaro...

Allemaal speciaal tussen kat en ik :love4: Ik zie ze zo graag! :hart:

Bewerkt door Nathalie, 17 augustus 2010 - 22:17.

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 17 augustus 2010 - 22:22

Vibeke komt al luid spinnend over mij lopen 's morgens op zoek naar haar portie aandacht... Als ze zich dan bovenop mij heeft genesteld, aait ze met haar pootje over mijn wang tot ik haar begin te strelen :love3: :heart:
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#24 Geplaatst 17 augustus 2010 - 22:22

Elke kat en elk personeelslid heeft zo zijn trekjes. Pootjes vasthouden ? Ja, Timre vraagt dat ook als die bij me komt liggen op de zetel of in bed. Raar ? Nee. Gewoon. Interactie tussen mens en dier ... tussen twee levende wezens die elkaar graag hebben. Leuk toch ! :heart:

Guest_Wim1979_*
Guest_Wim1979_*

#25 Geplaatst 17 augustus 2010 - 22:32

*Joke* zei:

Helemaal niet raar hoor. Kuma en ik hebben dat op de bank. Zodra ik zit komt hij op schoot. Als ik dan mijn hand in de buurt van zijn kopje houdt, legt hij zijn kopje in mijn hand en gaat slapen. Javi komt op bed vaak op mijn borst liggen, als ik nog even lig te lezen. Dan drukt hij zich gezellig tegen me aan.

En mijn lieve Jazz* maakte mij altijd wakker door op mijn gezicht te gaan liggen. Fijn wakker worden, met een mondvol witte haren... :)

Je vergeet dat Jazz geen kopjes gaf, maar kopstoten :o :o

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#26 Geplaatst 18 augustus 2010 - 10:42

oja ... een Iruna weet als ik prrrrrrrrt doe dat ze veilig is en dat Ik dit ben
Ze antwoord ook steenvast dan

vroeger spurte ze de trap ook op als ik binnenkwam en dan deed ik prrrrrrrrt en bleef ze stokstijf staan , draaide ze zich om en kwam mee met mij naar de woonkamer

Thaira heeft een aparte manier van hallo/dag zeggen

ik hou mijn hand boven haar kopje, en dan gaat ze rechtstaan en zegt bonk prrrrt - een stevig kopje is dat en dan ook het geluidje va blijdschap -
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#27 Geplaatst 18 augustus 2010 - 10:56

arifiene zei:

Biebel kruipt onder het deken, ik moet op mijn rechterzij liggen aan de rechterkant, dan komt hij lang uitgestrekt tegen me liggen.
Dat doet hij 10 minuutjes, en daarna gaat hij op de deken liggen, gezellig tegen me aangekruld.
Ik verdenk hem ervan dat hij me gebruikt als persoonlijke radiator :louche:

dat doet Miepje ook, maar ze blijft langer liggen soms
samen op een bolletje en ik moet ook op mijn rechterzijde liggen :d

als ik al slaap en ze wil onder het deken dan bijt ze zachtjes in mijn neus

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 18 augustus 2010 - 12:17

Ik denk ook wel zo'n dingen met mijn poezels te doen. Maar kan nu juist niet verzinnen wat 'raar' is :lachen:
Mijne echtgenoot zegt steeds binnen huis met mijn katten te spelen; converseren ed. omdat het busje van opz (zothuis) hier nogal eens passeerd en ze ook mensen oppikken.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#29 Geplaatst 18 augustus 2010 - 12:34

Hier toch ook wel paar dingetjes nu ik er zo eens over nadenk:

Als Phoebe een snoepje wilt gaat ze voor de kast (waar alle kattenspulletjes inzitten) zitten en kijkt dan heel de tijd van de kast naar mij, opnieuw naar de kast, tot ik toegeef. Terwijl ik de kast opendoe komt ze langs mijn been wrijven, net alsof ik een bedankje krijg.

In onze tweezit ligt aan de ene kant een kussen met haar dekentje op en ik zit meestal opgekruld in de andere hoek. Ze springt dan altijd in de zetel, komt eerst naar mijn kant, met gekrulde rug om geaaid te worden en pas nadat ik haar geaaid heb gaat ze op haar kussen liggen.  

Als ik 's morgens opsta zit zij meestal te wachten op de leuning van de zetel, dan zeggen we eerst goeiemorgen . Dat doen we doordat ik met mijn gezicht voor haar ga staan en dan duwt ze met haar neus tegen mijn neus. Dan pas doe ik de gordijnen open, ondertussen komt zij van de zetel en staat dan te wachten tot ik naar de keuken ga en volgt ze me mooi. :)