Spring naar inhoud

- - - - -

wandelbandje!!

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 augustus 2010 - 10:39

strak gn we naar de zoomart spulletje halen voor Moby.
Ik zou hem graag een halsbandje meebrengen samen met ander bandje om hem de tuin te laten verkennen. Hij zit nu snachts te huilen , wij denken dat ij naar buiten wil. We denken niet Moby constant te kunnen binnen houden naar verloop van tijd. Hij zat bij Tessa ook buiten en die genoot er zo van om buiten te zijn.

Als hij echt nood heeft om buiten te gn gaan we het doen maar zou wel het liefst hebben dat we dan buiten zitten zodat hij in onze buurt blijft.

Mijn idee is als ik vandaag een bandje heb en hij heeft zijn uurtjes slaap achter de rug. Als hij vandaag te actief gaat worden( want het is een echte bandiet als hij uitgeslapen is) om met hem een een kwartiertje of half uurtje nagelang hij het leuk vind met men eens in de tuin te lopen met hem. Is dit al een goed idee of zou het kunnen zijn dat hij volgende nachten nog meer zal gn huilen om buiten te kunnen zijn. wat is jullie gevoel en idee hier over???

kan je even zien op de foto's welke speelruimte er is in de tuin.
achteraan staan struiken die echt grote bomen gn worden maar het zijn nu nog babystruiken hihi

Bijgevoegde thumbnails

• 009.JPG
  • 010.JPG
  • 011.JPG

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:54

:geluk:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:58

Ziet er mij op het eerste zicht wel een tuin uit die je relatief makkelijk kan afzetten?

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 17 augustus 2010 - 13:47

heb net geprobeerd zijn bandje aan te doen en hij laat het zo aandoen. Toen ik binnen zei kom stapte hij zo met me mee. Wie weet was hij dit wel gewoon te wandelen aan een bandje. zo grappig de poes aan een bandje. Mijn echtgenoot lachte me uit en zei da mag jij dan wel doen met de poes aan een bandje lopen. Mannen he :) )

Guest_Billie_*
Guest_Billie_*

#5 Geplaatst 17 augustus 2010 - 17:25

Haha, als wij Billie een wandelbandje aandoen dan gooit hij zichzelf languit op de grond en is hij met geen stokken meer recht te krijgen

Guest_Tessa_*
Guest_Tessa_*

#6 Geplaatst 17 augustus 2010 - 21:04

Minneke zei:

heb net geprobeerd zijn bandje aan te doen en hij laat het zo aandoen. Toen ik binnen zei kom stapte hij zo met me mee. Wie weet was hij dit wel gewoon te wandelen aan een bandje. zo grappig de poes aan een bandje. Mijn echtgenoot lachte me uit en zei da mag jij dan wel doen met de poes aan een bandje lopen. Mannen he :) )

:LOL: Da moete is ne foto van trekken.
Ma kan natuurlijk altijd da hij da gewoon is of anders ist gewoon een beestje die alles toelaat.
Onze kat vroeger toen ik kind was deed poppenkleren aan , zette ik in ne eetstoel en legde ik in de wieg en reed ik mee rond.
Der bestaan nu eenmaal beestekes die da met gemak toelaten :d

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 augustus 2010 - 11:30

Tessa zei:

:LOL: Da moete is ne foto van trekken.
Ma kan natuurlijk altijd da hij da gewoon is of anders ist gewoon een beestje die alles toelaat.
Onze kat vroeger toen ik kind was deed poppenkleren aan , zette ik in ne eetstoel en legde ik in de wieg en reed ik mee rond.
Der bestaan nu eenmaal beestekes die da met gemak toelaten :d

zal zeker nog eens foto sturen als hij buiten gaat met het bandje. Nu ben ik nog niet geweest het gras ligt nat en anders is zijn haar gans nat. ze geven komende dagen goed weer dus ...

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 augustus 2010 - 16:12

Bijgevoegde thumbnails

• 004.JPG

Guest_Tessa_*
Guest_Tessa_*

#9 Geplaatst 18 augustus 2010 - 18:16

:LOL: hoe schattig. Echt een goed idee denk ik
Die is echt ni gepresseerd om in den hof te vliegen e? Bij ons ook ni liet die buiten max 5m verder en daar liet hij hem al neervallen om te genieten
Laat hem ma is een luchtje scheppen :d

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 18 augustus 2010 - 22:28

ja maar het bandje trekt op niets, het schoot al los!! is kliksysteem ma niets sterk. ben beginnen lopen naar het raam en hij liep mooi mee naar binnen. Heb nog lederen bandje van Jestro toen hij puppie was met gespje als sluiting, heb daar gaatjes bijgemaakt en ga morgen proberen het rond zijn hals te doen.
vandaag wou hij niet. heb er beetje nu catmint opgedaan en hopelijk laat hij zicht dat aandoen dan kan ik terug met hem naar buiten gaan!!

Hij was alleszins heel nieuwschierig en is al tot volledig achteraan de tuin geweest. Kon hem tussen de struiken met moeite bijhouden. Na het naar binnen hollen met hem was hij al van de plank. We zijn maar 5 minuutjes buiten geweest.

Bewerkt door Minneke, 18 augustus 2010 - 22:30.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#11 Geplaatst 18 augustus 2010 - 22:47

je kan echt niet elke kat wennen aan een bandje, en zeker niet aan een leibandje ...
Voor katten bestaan er modellen die niet enkel om de hals gaan maar ook rond het buikje. Twee riemetjes. Een soort halster.
Pluche heeft toen hij jong was heel wat meegereden in de auto. Die had toen een halstertje aan. Mits een stevige verlangbare leiband was dat best leuk.
tot op een dag hij er genoeg van had. Plat op de buik. Staart tussen zijn poten. Het enige dat je nog zou kunnen doen hebben was slepen. Waarom ??? Een kat zeker.
Als je je lieveling graag buiten zou laten misschien een uitloop-buitenloopren monteren. (een volière voor katten) Daar in zit ze veilig en kan ze niet weg. Je hoeft er ook niet altijd bij te blijven dan ...  :heart:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#12 Geplaatst 18 augustus 2010 - 22:48

@ minneke: ze doet het wel vrij goed zo aan de leiband ... leuk om te zien ... :heart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 18 augustus 2010 - 23:26

Leuk om Moby zo te zien. Hij was gewoon van buiten te gaan of te zijn. Je kan hem ook een tuigje aandoen dat is veiliger dan rond de hals.

Bijgevoegde thumbnails

• bébé 047.jpg

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 19 augustus 2010 - 08:18

catherine zei:

Leuk om Moby zo te zien. Hij was gewoon van buiten te gaan of te zijn. Je kan hem ook een tuigje aandoen dat is veiliger dan rond de hals.

hoe lief!!!

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 19 augustus 2010 - 08:20

vanmorgen toen ik opstond was Moby heel aanhankelijk, dacht nu is het de juiste moment om het lederen bandje te proberen; Hij liet het zonder aarzelen toe en legde hem zelfs mooi neer op mijn buikje tot ik het hespje toekreeg. Als het gras vanmiddag droog is gn we een stapje maken in de tuin. Nu zal ik ook rustig zijn want dit bandje kan hij nooit losrukken.

Wat zal hij gelukkig zijn deze namiddag :)