Spring naar inhoud

- - - - -

wandelbandje!!

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 19 augustus 2010 - 08:22

YvVanRoyen zei:

je kan echt niet elke kat wennen aan een bandje, en zeker niet aan een leibandje ...
Voor katten bestaan er modellen die niet enkel om de hals gaan maar ook rond het buikje. Twee riemetjes. Een soort halster.
Pluche heeft toen hij jong was heel wat meegereden in de auto. Die had toen een halstertje aan. Mits een stevige verlangbare leiband was dat best leuk.
tot op een dag hij er genoeg van had. Plat op de buik. Staart tussen zijn poten. Het enige dat je nog zou kunnen doen hebben was slepen. Waarom ??? Een kat zeker.
Als je je lieveling graag buiten zou laten misschien een uitloop-buitenloopren monteren. (een volière voor katten) Daar in zit ze veilig en kan ze niet weg. Je hoeft er ook niet altijd bij te blijven dan ... :heart:

Een buitenvoiliere beb ik ook al vernoemd, zelfs voor moby zei ik tegen mijn echtgenoot dat ik poezen moest hebben die niet buiten mogen zou ik da wel durven een buitenvoiliere want we hebben er de perfecte plaats voor; Maar mijn echtgenoot verklaart me zot. :LOL:

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#17 Geplaatst 19 augustus 2010 - 08:26

Mexx is de enige hier die vraagt om buiten gaan. We doen hem ook een tuigje aan en daaraan een lange lijn(5m) dan heeft hij het gevoel dat hij vrij is maar we kunnen hem dan altijd pakken.Een tuigje is idd veel beter dan een halsbandje, dat trekken al gauw over hun kopje.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 19 augustus 2010 - 08:32

Ik zal volgende keer bij het winkelen eens kijken voor een tuigje. Het bandje in leder zal hij mss ook wel niet zo vlug rond zijn kopje heen kunnen trekken;

We weten ook niet of het tijdelijk isof  hij naderhand zo zonder bandje zal buiten gaan. Liever niet natuurlijk maar als hij te veel ernaar gaat vragen vinden we het zonde maar wel gevaarlijk.

zolang ik hem kan content stellen met eens buiten te gn aan het bandje ga ik het toch proberen volhouden. We dachten dat hij vorige nachten zat te wenen omdat hij buiten wou maar het is al minder aan het worden en overdag is hij tevreden binnen. Het nieuwe bandje gisteren was met kliksysteem maar dat was na 5 minuutjes al losgeschoten omdat hij even trok.

Bewerkt door Minneke, 19 augustus 2010 - 08:33.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 21 augustus 2010 - 16:52

:thumb: :thumb: :thumb: Hij zal dit zeker al gewoon zijn van vroeger, want normaal laten ze het niet zo gemakkelijk toe. Ik zou ook zeker uitkijken voor een tuigje, dit is toch veel veiliger voor poezen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 21 augustus 2010 - 20:50

catherine zei:

Leuk om Moby zo te zien. Hij was gewoon van buiten te gaan of te zijn. Je kan hem ook een tuigje aandoen dat is veiliger dan rond de hals.

Wij hebben dit ook en dat werkt met onze maine coon perfect.  vanaf de tweede keer kende hij het meteen. Geen problemen om het aan of uit te doen.
Vandaag heeft hij zo 5 uur samen met mij in de tuin gezeten.  Zalig voor ons beiden en ik ben gerust dat hij niet wegloopt! :goofy:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 21 augustus 2010 - 21:02

Moet je die zien wandelen :thumb: :thumb: :thumb: . Dit is ook een goed tuigje: Kattentuig, tuig katten, kattentuigje goedkoop bij zooplus: Kattentuigje XCat

Geplaatste afbeelding