Spring naar inhoud

- - - - -

Franse lessen

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:32

Heeft er hier iemand soms een idee waar je goede lessen Frans zou kunnen volgen in het Antwerpse?

Ik zou graag vooral het spreken oefenen, en in mindere mate ook werken aan grammatica en voc. Mijn kennis is nu de typische schoolse kennis en op termijn zou ik dat willen uitbouwen tot vloeiend Frans spreken.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:34

C.V.O. Deurne - Opleidingen
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:51

Ik zou dat eigenlijk ook eens moeten gaan doen... Mijn Frans was ooit heel goed, maar tegenwoordig pffffff... En als taalfreak vind ik dat wel vervelend eigenlijk...
Ik heb al gedacht om een maand in het buitenland een cursus te gaan volgen. Door te leven in het land waar de taal gesproken wordt, wordt je ook echt gedwongen de taal te spreken. Anderzijds kan ik dan evengoed even in Wallonië gaan wonen :ha Maar dat is dan toch niet hetzelfde :ha

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:51

:geluk:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:55

Het beste blijft nog altijd een écht taalbad! Het is wel heel duur, en het gaat door in Spa. Maar het resultaat is enorm!!!

ps.Mijn dochter volgde het en wat een verschil daarna!! Mijn man stuurt ook dikwijls mensen voor een week naar daar, en het is telkens zijn geld meer dan waard! Als je meer wil weten, stuur me maar een pb :)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 17 augustus 2010 - 11:55

Lut zei:

Het beste blijft nog altijd een écht taalbad! Het is wel heel duur, en het gaat door in Spa. Maar het resultaat is enorm!!!

ps.Mijn dochter volgde het en wat een verschil daarna!! Mijn man stuurt ook dikwijls mensen voor een week naar daar, en het is telkens zijn geld meer dan waard! Als je meer wil weten, stuur me maar een pb :)

Stuur je mij ook eens een pm, Lut?

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 17 augustus 2010 - 12:07

Ja maar die zijn zo duur dat ik ze zelf alvast niet kan betalen...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 17 augustus 2010 - 12:17

Vosse zei:

Ja maar die zijn zo duur dat ik ze zelf alvast niet kan betalen...

Ja, dat is hier ook het probleem; Het ziet er superinteressant uit en ben zeker dat het ook heel effectief is, maar 3500 euro bv heb ik zelf gewoon niet op overschot :(
Allez, ik heb weer wat om voor te sparen met andere woorden ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 augustus 2010 - 12:17.

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 17 augustus 2010 - 12:17

Ik ga een Syntra opleiding volgen, te beginnen in oktober. Echt niet met mijn goesting, maar ik word gestuurd door mijn werk. Is bij mij wel in Genk, maar ik geloof dat er ook wel een Syntra Antwerpen bestaat.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 17 augustus 2010 - 16:22

Mijn Frans is ook rampzalig geworden. Vind het zelf ook beschamend :oops: Zeker omdat ik toch ook nog even Frans heb gestudeerd.

Daarom heb ik op school volgend jaar het keuzevak Frans gekozen. Dan ben ik er toch weer wat mee bezig.
En op vakantie gaan in Frankrijk, dat zie ik ook nog wel zitten. Allemaal om m'n Frans te oefenen hè ;) Laatst in Parijs merkte ik wel dat als je het moet gebruiken, het snel betert. De eerste dag maakte ik met moeite een Franse zin :oops: . Tegen de 4de en laatste dag ging ik me overal informeren, de weg vragen, babbeltjes slaan met de mensen van het hotel etc. :)
Heb ook nog een boek gekocht in Parijs, kan ik al wat lezen in het Frans :)

Heb trouwens nog een tijdje in het CLT in Leuven Frans gevolgd, daar leer je ook goed spreken. De grammatica kon ik al allemaal van in het middelbaar, maar het spreken heb ik er goed geleerd.
Ik wil ooit weer een cursus volgen.

Bewerkt door Nathalie, 17 augustus 2010 - 16:23.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#11 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:05

Je kunt ook beginnen met franse zenders op tv op te zetten. Na een tijdje zul je merken dat je luistervaardigheid veel beter wordt. Ik heb zelf nog avondschool gevolgd aan de LBC in Antwerpen maar zelfs bij de gevorderden is het niveau bedroevend laag.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#12 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:07

Nathalie zei:

Mijn Frans is ook rampzalig geworden. Vind het zelf ook beschamend :oops: Zeker omdat ik toch ook nog even Frans heb gestudeerd.

Daarom heb ik op school volgend jaar het keuzevak Frans gekozen. Dan ben ik er toch weer wat mee bezig.
En op vakantie gaan in Frankrijk, dat zie ik ook nog wel zitten. Allemaal om m'n Frans te oefenen hè ;) Laatst in Parijs merkte ik wel dat als je het moet gebruiken, het snel betert. De eerste dag maakte ik met moeite een Franse zin :oops: . Tegen de 4de en laatste dag ging ik me overal informeren, de weg vragen, babbeltjes slaan met de mensen van het hotel etc. :)
Heb ook nog een boek gekocht in Parijs, kan ik al wat lezen in het Frans :)

Heb trouwens nog een tijdje in het CLT in Leuven Frans gevolgd, daar leer je ook goed spreken. De grammatica kon ik al allemaal van in het middelbaar, maar het spreken heb ik er goed geleerd.
Ik wil ooit weer een cursus volgen.

Gaan we samen Nathalie? ;)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:20

Doe zoals ik, neem een franstalige vriend :LOL:
Dan kun je dagelijks oefenen, en uit ondervinding sprekend is dit echt dé beste manier om het aan te leren en te onderhouden :x

Iemand nood aan een taalbad?
Kom hier een weekje logeren :lachen:

Langs de andere kant heb ik nu wel problemen met mijn engels, ik vertaal het nederlands nu via het frans naar het engels... :s

Bewerkt door haemoglobine, 17 augustus 2010 - 19:22.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#14 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:28

zus die in Bordeaux woont en een buur die alleen maar Frans kan ach ja zelf even een paar jaar in Frankrijk gaan wonen ---> zo lukt mijn Frans goed  :ha :ha :ha :ha

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#15 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:31

ga werken voor een bedrijf waarvan het moederbedrijf in Parijs zit. En voor meer dan de helft Franstalige klanten heeft. Vooruitgang gegarandeerd. :mrgreen: