Spring naar inhoud


- - - - -

Katten fokken van Esther Verhoef


  • Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#1 Geplaatst 17 augustus 2010 - 14:06

Ik heb het boek van katten fokken gisteren besteld voor amper 23euro! Ben heel benieuwd naar alle info en tips :LOL: .
We zoeken volgend jaar onze eigen cattery op te gaan starten maar alvorens hals over kop zomaar te beginnen wil ik mezelf verdiepen. Spannend allemaal ;) . En we zijn nu al volop aan een naam aan het denken maar het moet natuurlijk goed klinken en een boodschap hebben. Als iemand tips of dingen zoals voor en nadelen wil meedelen alle info is welkom.

Bijgevoegde thumbnails

  • 1001004002894166.jpg


Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
    • Locatie: Dormaal - Zoutleeuw
  • 5 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 17 augustus 2010 - 14:09

Het is zeker een aanrader voor de basiskennis, vooral als je aan fokken wil beginnen. Maar eigenlijk is het ook wel een aanrader voor mensen die als liefhebber op zoek zijn naar een geschikte cattery. Een hele hoop van hun vragen, worden ook in dat boek beantwoord, vind ik. Alvast veel leesplezier!!
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#3 Geplaatst 17 augustus 2010 - 14:14

Karolientje zei:

Het is zeker een aanrader voor de basiskennis, vooral als je aan fokken wil beginnen. Maar eigenlijk is het ook wel een aanrader voor mensen die als liefhebber op zoek zijn naar een geschikte cattery. Een hele hoop van hun vragen, worden ook in dat boek beantwoord, vind ik. Alvast veel leesplezier!!

Bedankt!
Ja we gaan ook selectief te werk gaan in het zoeken van een geschikte poes om mee te gaan fokken dus al deze info zal welkom zijn. We gaan beginnen met 1tje en langzaam (eerst als hobby) opbouwen. Het zal ons een hoop centjes kosten om het allemaal goed te doen maar dat hebben we er graag voor over. Weten jullie toevallig of ik al een cattery naam mag aanvragen? Ik heb nu men laatste nestje (op komst!) van Nala ze heeft geen stamboom maar de dekkater wel, dus kittens zullen geen stamboom hebben maar ik zou deze graag op onze eigen site willen aanbieden is dit mogelijk?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
    • Locatie: Leeuwarden
  • 3 katten
OFFLINE

#4 Geplaatst 17 augustus 2010 - 15:13

Ik heb het boek ook, echt een aanrader.

Waarom ga je fokken met een stamboomloze kat? :s
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
    • Locatie: Sint-Katelijne-Waver
  • 2 katten
OFFLINE

#5 Geplaatst 17 augustus 2010 - 15:24

Ester zei:

Ik heb het boek ook, echt een aanrader.

Waarom ga je fokken met een stamboomloze kat? :s

My thoughts exactly, dat is mijn ogen alleen maar vermeerderen.... :(


Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
    • Locatie: Sint-Truiden
  • 4 katten
OFFLINE

#6 Geplaatst 17 augustus 2010 - 16:49

Waar hebben jullie 't boek besteld? Bol, Amazon?

Geplaatste afbeelding


Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
    • Locatie: Dormaal - Zoutleeuw
  • 5 katten
OFFLINE

#7 Geplaatst 17 augustus 2010 - 16:50

Louise zei:

Waar hebben jullie 't boek besteld? Bol, Amazon?

Ik heb die van mij (een hele tijd geleden alweer) gewoon bij Fnac gekocht. Ik denk dat de meeste grote boekenwinkels (online en niet online) hem wel verkopen.
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#8 Geplaatst 17 augustus 2010 - 16:54

Nee, je leest niet goed hé ;) .
We gaan een kitten (stamboom) halen volgend jaar :LOL: .
Ons Nalake nu heeft geen stamboom maar is wel gedekt door kater met stamboom. We vonden het zonde vandaar dat we vanaf volgende keer stamboom gaan kweken. Ik vroeg me gewoon af of ik de cattery al kan opstarten zodat ik nalaka haar kittentjes hierop kan aanbieden?

Bewerkt door Fairness, 17 augustus 2010 - 17:03.


Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*
OFFLINE

#9 Geplaatst 17 augustus 2010 - 18:18

Lijkt me boeiend boek

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
    • Locatie: Leeuwarden
  • 3 katten
OFFLINE

#10 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:25

Jawel, ik lees het wel goed. Waarom een nestje van een stamboomloze kat? Als je werkelijk al had ingezien waarom een stamboom zo belangrijk is dan had je dit natuurlijk gewoon niet gedaan. Zijn de katten wel getest?

En nee ik zou het niet op jouw a.s site zetten, dán sta je natuurlijk meteen als prut-fokker bekend.

Jammer weer. :(

Bewerkt door Ester, 17 augustus 2010 - 19:30.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*
OFFLINE

#11 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:29

Fairness zei:

Nee, je leest niet goed hé ;) .
We gaan een kitten (stamboom) halen volgend jaar :LOL: .
Ons Nalake nu heeft geen stamboom maar is wel gedekt door kater met stamboom. We vonden het zonde vandaar dat we vanaf volgende keer stamboom gaan kweken. Ik vroeg me gewoon af of ik de cattery al kan opstarten zodat ik nalaka haar kittentjes hierop kan aanbieden?

fokken ;)

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#12 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:38

Ester zei:

Jawel, ik lees het wel goed. Waarom een nestje van een stamboomloze kat? Als je werkelijk al had ingezien waarom een stamboom zo belangrijk is dan had je dit natuurlijk gewoon niet gedaan.

En nee ik zou het niet op jouw a.s site zetten, dán sta je natuurlijk meteen als prut-fokker bekend.

Jammer weer. :(

Mijn poezen worden getest en ingeënt net als eender welke poes met stamboom. Het is éénmalig omdat ik geloof dat het de beste keuze is i.v.m. gezondheid (persoonlijk, daar heeft elk zen eigen mening over). Net als ons Summertje die is intussen reeds gesteriliseerd en had 5 kerngezonde kittens. Allen meteen een goede thuis gevonden.
Die typische reactie van mensen zoals u, die de schuld van asiel poezen schuiven op eender wie er "eens" een nestje zonder stamboom heeft vind ik hier niet op zen plaats!! Iedereen begint ergens. En mijn poezen worden perfect verzorgt. Ik ben niet de persoon die 10talle poezen in men tuin heb waar niet naar omgekeken wordt en die kweken dat heel de tuin vol kittentjes loopt. Ik heb één htk poes en ben blij dat er toch nog zo'n poesjes geboren worden, alleen zijn er mensen die hun grenzen niet kennen en daardoor moet niet iedereen met de beste bedoelingen afgestraft worden.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
    • Locatie: Leeuwarden
  • 3 katten
OFFLINE

#13 Geplaatst 18 augustus 2010 - 20:40

Er is al een overschot aan katten, en als je het dan doet, doe het dan goed. Maargoed we verschillen duidelijk van mening van wat goed is.

En ik zou het dus niet op jouw site zetten omdat veel mensen je als fokker echt niet serieus nemen, met een gepland en bewust nestje zoals dit.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#14 Geplaatst 18 augustus 2010 - 21:12

Zeg niet iedereen die zonder stamboom eens een nestje heeft is de oorzaak van de overvolle asielen hoor! Ze is getest op alles, mooi ingeënt en is gedekt door een kater met heel mooie stamboom. Daarbij wanneer we zouden gaan fokken later met stamboom is het enkel als hobby daar hoeven wij geen cent aan over te houden, gewoon omdat we (zoals de meeste hobby fokkers) gefascineerd zijn door het ras en onze liefde hiervoor. Wanneer we het enkel om "het nestje" deden zouden we geen dure dekkater gekozen hebben met stamboom toch?! En ja asielen zitten vol, maar maak dat aub niet mijn fout! Dat doet zeer als je zo een dingen naar mensen gooit.
Mijn andere 2 schatten zijn intussen gecastreerd en gechipt en ze gaan niet eens buiten. Al mijn beestjes hou ik bij tot de dood ons scheid terwijl bij sommige fokkers de beestjes amper 2jaar mogen blijven tot ze niet meer "kunnen gebruikt" worden.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
    • Locatie: Wezemaal
  • 2 katten
OFFLINE

#15 Geplaatst 18 augustus 2010 - 21:38

Daarbij wanneer ik mij bij dit nestje niet goed kan/mag voelen (ondanks mijn goede bedoelingen en zorgen) dan kan/mag ik dat ook niet wanneer ik stamboom zou/ga fokken. Want dan is momenteel elk kitten een kitten teveel stamboom of niet.