Spring naar inhoud

- - - - -

moby's nieuwe luxetiolet update vraagje!!

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 18 augustus 2010 - 11:19

haemoglobine zei:

Een tip, ik denk bij het zien van de kattenbak dat je er niet genoeg vulling in hebt gedaan :oops:
Mocht je nog problemen hebben, leg die gewoon wat dikker, normaal gezien mag je van die vulling een goeie dikke laag leggen ;)

Mss is het een beetje gezichtbedrog maar er is 8 kg kattenkorrels in. de bak is 50 cm breed en 67 cm lang hoogte 20 cm.

de randen achteraan onderaan zijn inderdaad afgerond maar het is bijna een wasmand.
dus ik denk dat de foto een beetje bedrog heeft van de hoeveelheid korrels die er in zijn.

Bewerkt door Minneke, 18 augustus 2010 - 11:22.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 18 augustus 2010 - 11:22

Minneke zei:

Mss is het een beetje gezichtbedrog maar er is 8 kg kattenkorrels in. de randen achteraan onderaan zijn inderdaad afgerond maar het is bijna een wasmand. De kattekorrels liggen 10 cm dik ongeveer dus ik denk dat de foto een beetje bedrog heeft van de heovelheid korrels die er in zijn.

:oops:
Inderdaad, gezichtsbedrog dan :oops:
8 kg of 10 cm dik is zeker genoeg!
Sorry, my mistake!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 18 augustus 2010 - 11:23

gn probleem :) zelfs al een 2 de bij gn kopen. Minneke ons kattineke i er ook al opgeweest en zo hoef ik me gn zorgen meer te maken dat Moby op het kleine bakje zou gaan. Weg met de vorige kattebakjes en oud kattekorrels.
zelfs Minneke heeft meer Luxe gekregen sinds de komst van Moby

Bewerkt door Minneke, 18 augustus 2010 - 11:27.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 18 augustus 2010 - 11:30

Minneke zei:

gn probleem :) zelfs al een 2 de bij gn kopen. Minneke ons kattineke i er ook al opgeweest en zo hoef ik me gn zorgen meer te maken dat Moby op het kleine bakje zou gaan. Weg met de vorige kattebakjes en oud kattekorrels.
zelfs Minneke heeft meer Luxe gekregen sinds de komst van Moby

:ha :ha :ha
Dus gebruiken ze ondertussen ook al dezelfde bak :d
2 verwende poezels!

Ik ben echt blij te zien dat het steeds maar beter gaat :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#20 Geplaatst 18 augustus 2010 - 11:43

Wat fijn dat alles op zijn pootjes terecht komt!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 18 augustus 2010 - 20:58

Geweldig!! Ja, Kiara 'vergeet' haar drolletjes soms onder te stoppen en geloof me! Dit merk je!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:01

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:36

ik gebruik ook dat kattenzand. Is zalig voor poes en personeel ;) ;)

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:02

heb vandaag toch moeten de kattenbak volledig verversen want het begon hier toch terug te ruiken. :( de kattenbak is sinds vorige week dinsdag in gebruik. Iedere dag proper gemaakt maar toch lukt het niet met enkel aan te vullen.

Aangezien ze op de kattenbak boven niet echt nog zijn geweest heb ik die nu beneden gezet, ze gn nu toch vanaf vanavond beneden samen slapen.

doe er ook iedere keer zwitsal babypoeder in om extra te ruiken na het proper maken van de bak iedere dag, is wel makkelijk zo zie ik door de witte babypoeder dat ze er nog niet zijn opgeweest. :)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:05

Minneke zei:

heb vandaag toch moeten de kattenbak volledig verversen want het begon hier toch terug te ruiken. :( de kattenbak is sinds vorige week dinsdag in gebruik. Iedere dag proper gemaakt maar toch lukt het niet met enkel aan te vullen.

Aangezien ze op de kattenbak boven niet echt nog zijn geweest heb ik die nu beneden gezet, ze gn nu toch vanaf vanavond beneden samen slapen.

doe er ook iedere keer zwitsal babypoeder in om extra te ruiken na het proper maken van de bak iedere dag, is wel makkelijk zo zie ik door de witte babypoeder dat ze er nog niet zijn opgeweest. :)

Welk merk heb je meegekregen, want dat is toch niet normaal dat je die nu al volledig moet verversen, zeker niet als je een goeie klontvormende vulling hebt meegekregen!

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:13

PREMIERE EXCELENT, Is een eigen merk van zoomart.
Ik vroeg naar hetgene dat ik hier had doorgekregen van het babypoeder maar ze zei dit is eigenlijk een variant maar gewoon een merk van ons. Hetgene hier was doorgegeven hebben ze daar niet.

HET Ruikt wel goed naar babypoeder maar Moby krabt enorm tot bijna op de bodem. En moet het meermaals van de bodem afhalen denk dat het daardoor komt dat het vlugger ruikt.

en er is nu al ongeveer 10 kg in de bak denkt dat nog bijdoen echt gn zin heeft. Hij heeft een grote bak nodig omdat hij zo groot is.

Ik kan nu wel proberen na 1 OF 2 dagen de korrels overgieten in de 2de lege propere bak en dan de gebruikte uitwassen. Ik zal het mss zo eens proberen de komende dagen. MSS komt het doordat hij zijn plasje op de bodem gaat doen dat de korrels niet ruiken maar de bak zelf die vlug ruikt?!!

Bewerkt door Minneke, 23 augustus 2010 - 17:13.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:28

Wij gebruiken catsan hygiëne voor onze 3 poezen. Hebben een grote bak en kappen er altijd een volledig pak (ongv 5eur) in. Elke dag kakjes uithalen en is omroeren en daar zijn we ongv (soms langer!) een week gerust mee. Geen reuk, geen klonters en geen natte boel. Zeer tevreden van :)

Bijgevoegde thumbnails

• 175335_mars_catsan_1.jpg

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 23 augustus 2010 - 18:26

Minneke zei:

PREMIERE EXCELENT, Is een eigen merk van zoomart.
Ik vroeg naar hetgene dat ik hier had doorgekregen van het babypoeder maar ze zei dit is eigenlijk een variant maar gewoon een merk van ons. Hetgene hier was doorgegeven hebben ze daar niet.

HET Ruikt wel goed naar babypoeder maar Moby krabt enorm tot bijna op de bodem. En moet het meermaals van de bodem afhalen denk dat het daardoor komt dat het vlugger ruikt.

en er is nu al ongeveer 10 kg in de bak denkt dat nog bijdoen echt gn zin heeft. Hij heeft een grote bak nodig omdat hij zo groot is.

Ik kan nu wel proberen na 1 OF 2 dagen de korrels overgieten in de 2de lege propere bak en dan de gebruikte uitwassen. Ik zal het mss zo eens proberen de komende dagen. MSS komt het doordat hij zijn plasje op de bodem gaat doen dat de korrels niet ruiken maar de bak zelf die vlug ruikt?!!

Mijn kater graaft ook tot op de bodem om te plassen, zonder geur.

De ene kattenbakvulling is echt de andere niet!
Zelfs al gelijkt die er nog zo goed op, het kan echt tegenvallen, ik spreek uit ondervinding :oops:
Vroeger vond ik de Extreme Classics babypoeder zéér goed, tot ik er op een zeker moment problemen mee kreeg, niet goed meer klonteren, sterk ruiken...
Dan ben ik overgestapt op de Pet Plus babypoeder, die beter bevalt :oops:
Het is soms een beetje de verschillende merken uittesten om te zien welk merk je het best bevalt.
Eventueel voor de volgende zak een ander merk uitproberen?

Bewerkt door haemoglobine, 23 augustus 2010 - 18:26.

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 23 augustus 2010 - 23:19

haemoglobine zei:

Mijn kater graaft ook tot op de bodem om te plassen, zonder geur.

De ene kattenbakvulling is echt de andere niet!
Zelfs al gelijkt die er nog zo goed op, het kan echt tegenvallen, ik spreek uit ondervinding :oops:
Vroeger vond ik de Extreme Classics babypoeder zéér goed, tot ik er op een zeker moment problemen mee kreeg, niet goed meer klonteren, sterk ruiken...
Dan ben ik overgestapt op de Pet Plus babypoeder, die beter bevalt :oops:
Het is soms een beetje de verschillende merken uittesten om te zien welk merk je het best bevalt.
Eventueel voor de volgende zak een ander merk uitproberen?

war haal jij de Pet plus babypoeder bij zoomart hebben ze dit hier niet?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 23 augustus 2010 - 23:52

Minneke zei:

war haal jij de Pet plus babypoeder bij zoomart hebben ze dit hier niet?

Bij Tom & Co verkopen ze die.
In Wevelgem heb ik die ook al zien liggen in een zelfstandige dierenwinkel.
Eventueel eens kijken welke dierenwinkels bij je in de buurt liggen en eventjes bellen vooraleer tot daar te lopen?
En als ze zeggen, nee, die heb ik niet, maar wel die of die, negeren, ik heb me ook al zo laten "vangen" :oops:
Ik wil daarmee niet zeggen dat alle andere merken slecht zijn, maar er zijn er toch wel die zogezegd even goed zijn, maar de realiteit is anders...

De prijs draait overal rond de 12 à 13 Euro (15 kg), bij Tom & Co staat die regelmatig in promotie rond de 10 Euro.

Ik gebruik ongeveer 1 zak van 15 kg / maand met 3 katten.
Er staat ook op: 1 zak = 90 dagen voor 1 kat, dus dat klopt ongeveer :)
Ik vul regelmatig aan, maar helemaal vervangen is zelden nodig als je regelmatig uitschept.
Je merkt het ook wel als het nodig is.
Ik was wel regelmatig de bak zelf uit.

Feroesti gebruikt Felino Premium, waar ze zeer tevreden over is, ik heb het nog niet geprobeerd...

Bewerkt door haemoglobine, 23 augustus 2010 - 23:56.

Geplaatste afbeelding