Spring naar inhoud

- - - - -

haar

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_Casperpoes_*
Guest_Casperpoes_*

#1 Geplaatst 17 augustus 2010 - 19:05

Mijn poes heeft de laatste tijd klieten (harde brokken) in zijn haar. Wij zijn naar de dieren winkel gegaan en daar hadden ze geen poezen borstel maar wel een voor honden die we ook wel voor onze poes konden gebruiken. maar als ik hem kam komt er maar een beetje haar af en de plukken haar gaan niet weg. Hebben jullie soms tips of weten jullie de oorzaak?

X :)

Bewerkt door Casperpoes, 17 augustus 2010 - 19:06.

Nashota
Nashota
  • 17.978 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 17 augustus 2010 - 20:05

Nee die klitten gaan met kammen niet weg, dat doet ook teveel pijn he als je er met een kam aantrekt, ik knip ze altijd voorzichtig weg, maar dat lukt alleen als je kat rustig is, en is niet zo gemakkelijk als het klinkt en moet zeer zeer voorzichtig gebeuren.
Wij hebben een kat die zich absoluut niet laat kammen, die laat ik scheren bij de dierenarts, is niet ideaal overigens want dat gebeurd onder een roesje, maar helaas kan het voor hem niet anders.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 17 augustus 2010 - 22:41

Best de klitten wegknippen denk ik, en dan regelmatig kammen om de klitvorming te voorkomen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 18 augustus 2010 - 23:44

Elke dag kammen en dan heb je veel minder last van klitten. Er bestaan speciale kammen om klitten door te doen. En als ze te erg zijn ze eruit knippen met een kleine schaar en zien dat ge niet in de huid knipt.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 19 augustus 2010 - 14:59

Nashota zei:

Nee die klitten gaan met kammen niet weg, dat doet ook teveel pijn he als je er met een kam aantrekt, ik knip ze altijd voorzichtig weg, maar dat lukt alleen als je kat rustig is, en is niet zo gemakkelijk als het klinkt en moet zeer zeer voorzichtig gebeuren.
Wij hebben een kat die zich absoluut niet laat kammen, die laat ik scheren bij de dierenarts, is niet ideaal overigens want dat gebeurd onder een roesje, maar helaas kan het voor hem niet anders.

Heb je gn foto van je geschoren poes? is dat dan echt kort? Moby is hier pas een week ( vondeling) en heeft ook wel wat klitten en kan hem enkel een beetje op zijn rug kammen.