Spring naar inhoud

- - - - -

dilemma's --> teleurstelling

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 24 augustus 2010 - 17:45

Ben vandaag langsgeweest bij de rva. Die wisten me de voorwaarden te vertellen voor een vrijstelling te krijgen. Ik voldoe aan alle, buiten 1 twijfel ik. Je moet zeker 312 dagen uitkering hebben gekregen, maar ik weet niet of wachtuitkering daar ook bij zit.. Ik kom zeker aan die 312 dagen, maar wel als wachtuitkering omdat ik nog niet voldoende heb gewerkt voor een werkloosheidsuitkering.
Ik moest natuurlijk nog eens bekijken aan hoeveel dagen ik kom, dus was al weg bij de rva toen ik mij afvroeg of het ook wachtuitkering mocht zijn.
Ik ga morgen zeker eens bellen om dit te vragen, maar misschien dit iemand van jullie dit al weet?

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 25 augustus 2010 - 20:18

Zoals ik gevreesd had is het echt werkloosheidsuitkering dat je moet hebben. Ik kom dus niet in aanmerking voor een vrijstelling, zelfs niet eens voor een knelpuntenberoep, want daar moet je 1 dag werkloosheidsuitkering voor gekregen hebben, en dat heb ik niet. Vind het echt wel wat spijtig, ik was er al van uit gegaan dat ik die vrijstelling wel zou krijgen. En ik heb ook niet zo super veel tijd meer om alle andere opties nog uit te pluizen.
Ik ga vrijdag eens langs bij de school en mij daar wat informeren. Normaal moeten ze daar toch ook wat afweten van zelfstandige studenten en studietoelagen enzo he.
Dit weekend ga ik naar mijn ouders, de opties met hen ook eens bespreken. Al vrees ik dat ze financieel niet gaan bijspringen, maar dan zou ik nog beroep kunnen doen op het ocmw.
Je moet er wel wat voor over hebben en het is een heel gezoek naar informatie en wat nu juist bij mij van toepassing is, maar we komen er wel! Dat ik terug ga studeren staat in ieder geval wel vast nu!

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 25 augustus 2010 - 20:29

Elfje zei:

Zoals ik gevreesd had is het echt werkloosheidsuitkering dat je moet hebben. Ik kom dus niet in aanmerking voor een vrijstelling, zelfs niet eens voor een knelpuntenberoep, want daar moet je 1 dag werkloosheidsuitkering voor gekregen hebben, en dat heb ik niet. Vind het echt wel wat spijtig, ik was er al van uit gegaan dat ik die vrijstelling wel zou krijgen. En ik heb ook niet zo super veel tijd meer om alle andere opties nog uit te pluizen.
Ik ga vrijdag eens langs bij de school en mij daar wat informeren. Normaal moeten ze daar toch ook wat afweten van zelfstandige studenten en studietoelagen enzo he.
Dit weekend ga ik naar mijn ouders, de opties met hen ook eens bespreken. Al vrees ik dat ze financieel niet gaan bijspringen, maar dan zou ik nog beroep kunnen doen op het ocmw.
Je moet er wel wat voor over hebben en het is een heel gezoek naar informatie en wat nu juist bij mij van toepassing is, maar we komen er wel! Dat ik terug ga studeren staat in ieder geval wel vast nu!

Je kunt mss een oriƫntatiecursus gaan volgen, heb ik ook gedaan, kijken ze gelijk voor een opleiding en ik denk dat ik wel een vrijstelling te pakken ga krijgen en ik krijg zeker nog geen 312 dagen wachtuitkering ;)
Morgen heb ik een gesprek, als ik die vrijstelling krijg moet dat voor jou ook zeker mogelijk zijn he ;)
Maar mss krijg ik die ook wel niet... (woeps, kword al bang nu...)

Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 25 augustus 2010 - 22:06

Aldhissla zei:

Je kunt mss een oriƫntatiecursus gaan volgen, heb ik ook gedaan, kijken ze gelijk voor een opleiding en ik denk dat ik wel een vrijstelling te pakken ga krijgen en ik krijg zeker nog geen 312 dagen wachtuitkering ;)
Morgen heb ik een gesprek, als ik die vrijstelling krijg moet dat voor jou ook zeker mogelijk zijn he ;)
Maar mss krijg ik die ook wel niet... (woeps, kword al bang nu...)

Heb ook zo eens een oriƫntatiecursus gedaan, trekt inderdaad op niks! Heb daarna een cursus winkelbediende gevolgd bij de vdab, en die trok ook op niks!
Voor cursussen bij de vdab en soortgelijke kan je idd wel vrijstelling krijgen, maar voor terug voltijds te studeren aan de hogeschool moet je echt aan 5 eisen voldoen, anders krijg je geen vrijstelling. En ik voldoe aan 1 niet, dus daar gaat mijn vrijstelling.

Maar ik denk dat jouw opleiding initiatie bibliotheek iets anders is, want dat is ook maar 1 dag in de week he. Krijg jij dan ook een vrijstelling voor helemaal niet te werken of gewoon die ene dag in de week?

Geplaatste afbeelding