Spring naar inhoud

- - - - -

Lenzen en kattenharen

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 18 augustus 2010 - 09:35

Ik draag dus lenzen, maar de laatste tijd gaat dat bijna niet meer. OVERAL zitten er haren van Anaïs. Dus ook op mijn lenzen. Ik krijg ze gewoonweg niet proper!  Ik heb daarnet ik-weet-niet-hoeveel lenzenvloeistof gebruikt om mijn lens stof -en haarvrij te krijgen, maar tevergeefs. En nu zit er precies nog iets onder. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Wie heeft dit probleem nog? Zou de oorzaak misschien iets anders zijn?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 18 augustus 2010 - 09:37

Oei... ik draag ook lenzen en daar heb ik nu nog nooit last van gehad! Dus kan ik je spijtig genoeg ook niet helpen :catnoknow

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 18 augustus 2010 - 09:40

Misschien moet ik is van die zelf-ontsmettende creme kopen. Ik weet niet juist hoe dat heet. Maar dat wast je handen zonder je water nodig hebt. Dan moet ik men handen al niet aan de handdoek afdrogen?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 18 augustus 2010 - 09:41

Dat gebruik ik ook wel regelmatig maar toch... Misschien heb ik dat niet aan de hand omdat Zulma niet op de badkamer komt en daar mijn lenzen-toestanden staan :catnoknow

Bewerkt door lizke, 18 augustus 2010 - 09:41.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 augustus 2010 - 09:44

Hmm ja dat kan wel. Jammer genoeg kan ik dat niet voorkomen hier. Badkamer is beneden, en die deur staat eigenlijk altijd op een kier omdat het anders snel "bedoefd" ruikt. Ik ga dat spul is kopen. En een nieuwe fles lenzenvloeistof :roll:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 18 augustus 2010 - 10:06

moet lastig zijn

ik heb geen lenzen noch bril dus weet het niet
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 augustus 2010 - 10:07

Ik draag ook lenzen en heb daar soms ook last van...

Je kan beter je handen wassen en aan de lucht laten drogen en dan alcogel nemen om te ontsmetten.
Wat je ook kan doen is je handen (vingers) drogen met kleenex.
Je vingers moeten ook niet kurkdroog zijn om je lenzen te in te doen hè. Je hebt ook een soort kleine zuigdingetjes die je lens opnemen en dat zet je dan op je oog. Dan moet je ze niet indoen met je vingers.

Wat ik ook handig vind: bij Ikea heb je zo kleine handdoekjes die voor baby's zijn: van 25*25 cm ongeveer. Die mag je op 95 graden wassen. Die zijn superhandig om eenmaal te gebruiken. Ik heb die ook, maar ik leg die in het rekje waar de katten niet aan kunnen.

Hopelijk heb je iets aan de tips! Succes!
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 augustus 2010 - 10:15

Oooh super goede tip van die handdoekjes, Jessica! :flower:
Van die kleine zuigdingetjes heb ik nog nooit gehoord, zal ik is opzoeken.
Je vingers moeten inderdaad niet droog droog zijn, maar die lens hangt soms echt vol met minihaartjes :trance: en dan leg ik mijn lens in mijn handpalm en doe ik er wat lenzenvloeistof in en zo zachtjes draaien, dan lens vastpakken en lenzenvloeistof erover om de vuiltjes er nog af te doen. Maar dan nog hé :s Echt héél lastig! Maar ik denk dat dat allemaal ook samenspeelt met dat mijn ogen niet zo goed meer lenzen verdragen. Ik draag al lenzen van het eerste middelbaar en ons mama heeft dat probleem ook. Ogen zijn te vermoeid voor lenzen... Heb heel lang daglenzen gehad, maar dat was eigenlijk wel een duur grap. Maar denk er wel terug aan om dat te doen, want nu heb ik maandlenzen en draag ik ze maar een derde van de tijd ofzo :oops: Das dan ook duur hé. En daglenzen verdraag ik beter. En zijn altijd proper! ;)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 augustus 2010 - 10:24

Frances zei:

Oooh super goede tip van die handdoekjes, Jessica! :flower:
Van die kleine zuigdingetjes heb ik nog nooit gehoord, zal ik is opzoeken.
Je vingers moeten inderdaad niet droog droog zijn, maar die lens hangt soms echt vol met minihaartjes :trance: en dan leg ik mijn lens in mijn handpalm en doe ik er wat lenzenvloeistof in en zo zachtjes draaien, dan lens vastpakken en lenzenvloeistof erover om de vuiltjes er nog af te doen. Maar dan nog hé :s Echt héél lastig! Maar ik denk dat dat allemaal ook samenspeelt met dat mijn ogen niet zo goed meer lenzen verdragen. Ik draag al lenzen van het eerste middelbaar en ons mama heeft dat probleem ook. Ogen zijn te vermoeid voor lenzen... Heb heel lang daglenzen gehad, maar dat was eigenlijk wel een duur grap. Maar denk er wel terug aan om dat te doen, want nu heb ik maandlenzen en draag ik ze maar een derde van de tijd ofzo :oops: Das dan ook duur hé. En daglenzen verdraag ik beter. En zijn altijd proper! ;)

Ik heb vloeistof die je in een potje met doen met een soort steen onderaan in. Dat is een katalysator waardoor de vloeistof begint te broebelen. Dat maakt wel goed proper vind ik.

Gewone lenzenpotjes kan je ook eens in heel heet water steriliseren en dan ondersteboven laten drogen.
Als je gewone vloeistof gebruikt, hoef je ze toch niet extra te spoelen? Pak ze dan gewoon dadelijk op je vinger en steek ze in?

Ik bril ook regelmatig en nu ik zwanger ben, verdraag ik ze soms ook helemaal niet meer goed....

Je kan ook de druppels die je voor Anais gebruikt (ogentroost) voor jezelf gebruiken :) , dat bevochtigt je lens en spoelt ook vuiltjes weg als je ze al in hebt.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 augustus 2010 - 10:36

Haha ja die optilan oogdruppeltjes heb ik daarnet gebruikt ;) Ik heb er ook altijd mee in mijn handtas, heel handig.

Ik spoel ze toch altijd even, want dat water in dat potje is soms ook vuil. 's Avonds lenzen erin, zijn misschien een beetje vuil (zeker met die verbouwingen, dan lag er gewoon zand in mijn lenzenpotje 's ochtends :trance: ) En dan 's ochtends kijk ik naar die lens, zie ik allemaal vuil daar nog op, kleine stofjes enz. Spoel ik die nog is. En soms helpt ook dat nog niet. Of kan dat aan de lens liggen? Allee ik heb de laatste twee jaren verschillende soorten geprobeerd, en ik merk toch dat de ene soort precies sneller vuil wordt of vuil blijft dan de andere. Die daglenzen, echt ik zeg het, een luxe! 's Avonds wanneer je gaat slapen, ah verdorie, men lenzen. Hup gewoon uit en in een zakdoekje leggen en volgende dag vuilbak in :ha Zoooo handig! Misschien moet je dat ook is proberen nu je ze minder goed verdraagt. Ik gebruikte 'Dailies', Hééél goed!

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 18 augustus 2010 - 10:39

Frances zei:

Haha ja die optilan oogdruppeltjes heb ik daarnet gebruikt ;) Ik heb er ook altijd mee in mijn handtas, heel handig.

Ik spoel ze toch altijd even, want dat water in dat potje is soms ook vuil. 's Avonds lenzen erin, zijn misschien een beetje vuil (zeker met die verbouwingen, dan lag er gewoon zand in mijn lenzenpotje 's ochtends :trance: ) En dan 's ochtends kijk ik naar die lens, zie ik allemaal vuil daar nog op, kleine stofjes enz. Spoel ik die nog is. En soms helpt ook dat nog niet. Of kan dat aan de lens liggen? Allee ik heb de laatste twee jaren verschillende soorten geprobeerd, en ik merk toch dat de ene soort precies sneller vuil wordt of vuil blijft dan de andere. Die daglenzen, echt ik zeg het, een luxe! 's Avonds wanneer je gaat slapen, ah verdorie, men lenzen. Hup gewoon uit en in een zakdoekje leggen en volgende dag vuilbak in :ha Zoooo handig! Misschien moet je dat ook is proberen nu je ze minder goed verdraagt. Ik gebruikte 'Dailies', Hééél goed!

Ik heb er nu van biofinity. Het enige merk dat ik verdraag, ik heb er al zoveel geprobeerd. Die laten zoveel zuurstof door, dat het geen kwaad kan als je ze een nacht inlaat. Zalige lenzen!
Je kan ook zoutoplossing nemen om ze te spoelen, dat werkt ook goed. Is een groene fles. Naam ontsnapt me even. Is ook goedkoper dan spoelen met lensvloeistof :) .

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 18 augustus 2010 - 10:54

Ik heb ook biofinity! In het begin gingen die héél goed. Maar de laatste tijd niks als last bah!
Opti-free? Dat is een goede inderdaad, maar je vindt hem niet overal. Ik gebruik nu Complete. Renu verdraag ik niet, ons mama heeft die. En ik was eens daar en mijn lens deed vreemd, en spoel hem met Renu. Woooow pikken! Dat deed zooooooo veel pijn!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 18 augustus 2010 - 11:06

Ik heb ook een hele tijd lenzen gedragen, maar mijn ogen werden mettertijd ook "lensmoe" :8
En bij mij was het net zo, maandelijkse lenzen die ik ook maar een derde van de tijd droeg, dus ook niet echt de moeite...
Ik had op het laatst ook steeds last van (denkbeeldige?) haartjes en vuil die erop bleven zitten...
De daglenzen zijn inderdaad duur, maar ik heb er toch gekocht, bij Hans Anders valt de prijs mee, zeker als je die maar sporadisch gebruikt ;)
En een mooie bril (die ondertussen ook al uit de mode zal zijn :oops: )

Zolang ik thuis ben gebruik ik mijn bril, en dan nog enkel om naar tv te kijken, de rest gaat erzonder.
Ik heb er zelfs nog een oude liggen om te gebruiken voor de verbouwingen als ik dit nodig heb ;)

Ik gebruik eigenlijk enkel nog daglenzen als we eens uit eten of naar een concertje gaan, en mijn ogen voelen veel beter aan :d

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 18 augustus 2010 - 11:15

Ik draag ook (zachte maand)lenzen en heb hier geen last van. Mijn poezels kunnen wel de badkamer in, maar doen dat nauwelijks, alleen als ik douche en dan zitten ze niet daar waar ik mijn lenzen indoe.

Wat misschien (ook) een idee is.. er zijn van die plastic pincetten. Die heb ik wel eens bij de opticien gekregen. Daarmee kan je je lenzen uit je houdertje pakken, maaaar misschien kan hem ook gebruiken om de lens vast te pakken en af te spoelen, zodat je dat niet hoeft te doen met de lens in je vingers.

Of misschien een speciaal lenzen sanctuary in huis ergens maken, waar ze poezels niet komen en speciaal is voor jou om je lenzen in en uit te doen.

En inderdaad, de tip van daglenzen zou top voor jou zijn. Ik vind daglenzen altijd heerlijk als ik ze op vakantie gebruik, want ze zijn altijd ' vers'. Ze zijn helaas wat duurder in verhouding tot maandlenzen..

Succes!!
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 18 augustus 2010 - 11:41

ik heb altijd een verse rol toiletpapier erbij staan, om mijn handen af te drogen,en mijn vinger droog te deppen om mijn lens te pakken. en dat gaat goed! ook toen de poezen nog in de kamer mochten had ik weinig of geen problemen. nu heb ik een ander merk van lenzen en met gewone lenzenvloeistof kreeg ik ze ook niet goed proper (doordat het een ander soort lens is) en dan heb ik zo'n vloeistof gekregen met zo'n steentje in het potje. die vloeistof mag je niet rechtstreeks in het oog doen, tenzij het 6u bij het steentje heeft gezeten (dat steentje neutraliseert die vloeistof) en mijn lenzen zijn veel properder!!! ik vul ook altijd mijn lens met de gewone lenzenvloeistof voor ik ze in mijn oog plaats, dan spoelt het ook nog een beetje het vuile eraf moest er nog iets aanhangen.

dus, rol toiletpapier of keukenrol in nachtkastje, of kastje waar poezen niet bij kunnen, en eens informeren voor die andere vloeistof!! :)
Geplaatste afbeelding