Spring naar inhoud

- - - - -

de eerste perikelen tussen Minneke en Moby

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 18 augustus 2010 - 12:51

Minneke was terug buiten deze voormiddag omdat het zonnetje er zit. Het begon net hevig te regenen en ze wou terug niet binnen. Heb ze met natvoer moeten binnen lokken. blijkbaar voelde Moby aan dat ze terug wa onzeker is en toen ze op de stoel naast me kwam zitten sprong hij en een meter voor haar bleeft hij staan. ze sprong eraf naar trap toe lopen en dan terug op de tafel en hij ging er terug naartoe en maakte hem dik.

Heb ze toch nu terug appart gezet want hij zit toch al van deze morgen beneden.
Hij is morgen een week bij ons zonder dat hij iets heeft gedaan. Hij zal zich beginnen thuis voelen. Hij was vanmorgen bij het spelen ook enorm hevig aan het worden want bij het spelen krabte hij aan de salon wat ik niet toelaat.

de machtstrijd zal gn beginnen vrees ik. Schrok toch even!! :)
Minneke zit te janken voor buiten te gn ze zou het terug ontvluchten maar denk dat het beter is dat ze even binnehou da ze nie altijd het huis ontvlucht. ze zitten nu appart en denk dat ik nu best de feliway zijn werk laat doen :d

Wij zijn echt softy's mijn hart sloeg al driect volle toeren :oops:

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:16

raad aub!!!!

Hebben jullie katten het ook onderling uitgevochten??? wat is te ver als ze aan het vechten zijn. Ik kreeg nu al hartkloppingen dat Moby hem dik maakte en naar haar toeging.

Heb hier echt gn ervaring mee! moet ik iedere keer met de waterspuit eropaf als ze in gevecht zijn of moet je hen toch een beetje laten vechten??  Is het ook zo dat Minneke mss haar plaats op de kattenpaal moet afstaan. We hebben wel in gedachten een 2de krabpaal aan te schaffen voor boven.  
Ik dank dat ik ze nu beter even terug uit elkaar zet omdat ze nu wel al heel lang terug samen waren of moest ik net nu ze laten verder begaan.
Het liefst zou ik het allemaal niet moeten aanzien en weg zijn.
Kan het kwaad dat ik me even terugtrek in garage ofzo om te gn roken of weet ik wat of blijf ik dan juist erbij?

Brrr heb daar echt schrik van heb nog nooit 2 katten hun plaats zien uitvechten. Jullie moeten me hierbij echt helpen, zit er ook beetje mee te lachen da ik zo schrik heb. Mijn echtgenoot kent dit ook niet en denk dat hij ook mss zal paniekeren als MOBY minneke gaat proberen domineren.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:20

Gewoon laten doen.
Hier is Gebbie al 2 maanden bezig met het uit te vechten met Baziel. Nu begint het te gaan.
Het heeft tijd nodig. Heb je al een feliway verdamper insteken?

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:25

jaja de feliay zit sinds zaterdag in, --. Laat jij je poezen dan verder bij elkaar het uitvechten. Heb ze nu appart gezet?! Hij is hier morgen nu wel nog maar een week en ze zijn nog nie echt ganse dag samen geweest.
best minneke niet buiten laten of haar gewoon buiten laten als ze wil?!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:25

Niet mee bemoeien tenzij ze elkaar afmaken. Best kun je gewoon een peuk gaan roken en dus ff niet aanwezig zijn ;) De katten maken samen uit wie de hoogste in rang zal worden.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:27

Als hij zich alleen dik maakt, da's nou niet echt bepaald vechten ;)
Kijk, als ze nou over de grond rollen in elkaar met plukken haar en bloed, tsja... dat is nou pas vechten.

Mijn Eve zet de oren plat opzij en geeft een tikken salvo op Alfie's neus (zonder nagels) als hij te dichtbij komt, maar dat is ook al geen vechten. En daarna gaat Alfie weer zijn weg en Eve vergeet het al een paar minuten later. Even later liggen ze allebei bij mij op de bank. Dat soort dingen horen er bij vind ik hoor.

Katten kunnen niet als mensen aan tafel schuiven en het gewoon uitpraten. Dat gaat toch met lichaamstaal.

PS Ze voelen jouw zenuwen ook wel denk ik ;) Misschien een lekkere cocktail voor jezelf maken? Doe maar gewoon even iets waar je zelf relaxed van wordt! Een leuke romantische comedy kijken of iets? En dan hun gewoon hun gang laten gaan.

Bewerkt door eve, 18 augustus 2010 - 13:29.

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:27

och ik moet echt lachen ik ben echt een watje!! Ik bewonder jullie echt!
Minneke zit nu te janken aan het raam en ze stopt niet buiten laten of niet?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:28

Hier zitten ze al sinds dag 1 samen. Alleen hield ik Baziel de eerste nachten apart. Zo hadden Bix en Gebbie de kans weer even rustig te worden.
Zorg dat Minneke altijd naar een rustige plaats kan gaan, een hoge ligplaats is het beste.
De feliway heeft nog tijd nodig voor je er iets van merkt.

Panikeer ook niet als je katten in mekaars haren vliegen. En als je wilt ingrijpen, doe het dan met een handdoek. NOOIT je handen tussen 2 vechtende katten steken.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#9 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:29

Minneke zei:

och ik moet echt lachen ik ben echt een watje!! Ik bewonder jullie echt!
Minneke zit nu te janken aan het raam en ze stopt niet buiten laten of niet?

Als ze gewoon is buiten te gaan, dan moet je haar dat gewoon toestaan.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:31

eve zei:

Als hij zich alleen dik maakt, da's nou niet echt bepaald vechten ;)
Kijk, als ze nou over de grond rollen in elkaar met plukken haar en bloed, tsja... dat is nou pas vechten.

Mijn Eve zet de oren plat opzij en geeft een tikken salvo op Alfie's neus (zonder nagels) als hij te dichtbij komt, maar dat is ook al geen vechten. En daarna gaat Alfie weer zijn weg en Eve vergeet het al een paar minuten later. Even later liggen ze allebei bij mij op de bank. Dat soort dingen horen er bij vind ik hoor.

Katten kunnen niet als mensen aan tafel schuiven en het gewoon uitpraten. Dat gaat toch met lichaamstaal.

PS Ze voelen jouw zenuwen ook wel denk ik ;) Misschien een lekkere cocktail voor jezelf maken? Doe maar gewoon even iets waar je zelf relaxed van wordt! Een leuke romantische comedy kijken of iets? En dan hun gewoon hun gang laten gaan.

Ik moet echt lachen van jullie relaxte antwoorden! een coctail hihi mijn echtgenoot gn werken en ik me bezatten :d

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 18 augustus 2010 - 13:33

Lies zei:

Hier zitten ze al sinds dag 1 samen. Alleen hield ik Baziel de eerste nachten apart. Zo hadden Bix en Gebbie de kans weer even rustig te worden.
Zorg dat Minneke altijd naar een rustige plaats kan gaan, een hoge ligplaats is het beste.
De feliway heeft nog tijd nodig voor je er iets van merkt.

Panikeer ook niet als je katten in mekaars haren vliegen. En als je wilt ingrijpen, doe het dan met een handdoek. NOOIT je handen tussen 2 vechtende katten steken.

we hebben een spuitbus staan maar had ze al terug in de kast gezet. Moby deed vorige dagen niets, we dachten dat we de dans van het uivechten konden ontlopen :) ))

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#12 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:56

Ik heb nog nooit gehoord dat twee katten van de eerste moment perfect samenleven,hoor.En na een paar weken komt het steeds goed :) Ik zou ze gewoon laten doen,zolang er geen bloed vloeit.Misschien ze eens bij elkaar laten terwijl ze verschillende ruimte's inkunnen en dan gaan winkelen.En dan bij je thuiskomst merken dat er "o wonder"geen doden zijn gevallen.Jij lijkt mij echt wel een bolletje paniek,net zoals ik O:) Ik vind dat je verhalen meevallen,hoor,tot nu toe.En zoals al vermeld,als Minneke normaal gezien buiten mag,laat haar dan,ze komt wel terug,hoor :d

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 18 augustus 2010 - 20:19

Spip woonde hier al jaren en toen Donky vermist was liep ik de deur van het asiel plat om zo Sheba te ontmoeten. Sheba kwam en gilde moord en brand als Spip in haar buurt kwam, ik stond op het punt haar terug te brengen toen ik op een dag veel vroeger thuis kwam van het werk en de twee ruziemakers in een innige omhelzing slapend vond. Met open mond heb ik stomverbaasd staan kijken tot Sheba wakker werd en als een speenvarken begon te krijsen :o :o :o De troel gilde omdat ik er steeds op gereageerd had en zo ontzettend met haar te doen had :oops:

Vanaf dat moment heb ik geen enkele aandacht meer gegeven aan het toneelstuk dat Sheba opvoerde en binnen een week waren Spip en Sheba ook in mijn bijzijn dikke vrienden :d

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 18 augustus 2010 - 20:47

Sihirci zei:

Spip woonde hier al jaren en toen Donky vermist was liep ik de deur van het asiel plat om zo Sheba te ontmoeten. Sheba kwam en gilde moord en brand als Spip in haar buurt kwam, ik stond op het punt haar terug te brengen toen ik op een dag veel vroeger thuis kwam van het werk en de twee ruziemakers in een innige omhelzing slapend vond. Met open mond heb ik stomverbaasd staan kijken tot Sheba wakker werd en als een speenvarken begon te krijsen :o :o :o De troel gilde omdat ik er steeds op gereageerd had en zo ontzettend met haar te doen had :oops:

Vanaf dat moment heb ik geen enkele aandacht meer gegeven aan het toneelstuk dat Sheba opvoerde en binnen een week waren Spip en Sheba ook in mijn bijzijn dikke vrienden :d

:ha :ha :ha :ha Ik heb beeld, wat zul je raar gekeken hebben, dat ze lief bijelkaar lagen te slapen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 18 augustus 2010 - 22:12

Nashota zei:

:ha :ha :ha :ha Ik heb beeld, wat zul je raar gekeken hebben, dat ze lief bijelkaar lagen te slapen

dat is ook altijd al mijn droom geweest als er 2 katten zijn dat die samen liggen te slapen; wat is nu schattiger :love3: