Spring naar inhoud

- - - - -

Versvoeding???

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_NeleG_*
Guest_NeleG_*

#1 Geplaatst 18 augustus 2010 - 14:06

Hallo,

Ik ben gisteren naar de dierenarts geweest met onze Figaro omdat het arme hummeltje maar overgaf en diarree had, niet normaal! Helemaal onderzocht daar en de conclusie was dat ze geen infectie had of wormen (waar ik me zorgen over maakte) maar dat ze "gewoon" heel slecht reageert op kattenvoeding (maw er strontziek van wordt). De dierenarts zei: veel katten verteren de antioxidanten niet die in brokken enzo zitten waardoor ze dat opstapelen wat resulteert in ziektes op latere leeftijd of zoals bij onze Figaro in diarree en braken. Langs de ene kant dus goed dat ik nu ze nog zo jong is al weet dat ze er moeite mee heeft, maar wat nu te doen?

De dierenarts raadde versvoeding aan, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee! Ok ze kan altijd wat rijst en rauw vlees enzo van ons meekrijgen, maar is dat voldoende? En wat op de dagen dat we niet koken wegens uit eten of ....?

Wat zijn jullie ervaringen omtrent versvoeding uit winkels en vooral waar kan ik deze vinden regio Leuven?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 18 augustus 2010 - 14:14

Ik haal mijn versvoeding bij de slager, niet in de dierenzaak. Ook kun je vaak diepgevroren vlees aankopen; dat doen wij vaak: verschillende soorten vlees aankopen en dan malen (want ze willen bij ons geen grote stukken rauwvoer) en soorten mengen. Niet elke kat is even verlekkerd op rauwvoer; bij ons zijn er die het heel graag eten en er zijn er die slechts bepaalde vleessoorten lekker vinden; de rest eten die dan met lange tanden of helemaal niet... Maar door te mengen valt het wel mee. Ik probeer zo'n mengeling samen te stellen zodat er altijd wel voor iedereen iets in zit dat ze lusten.

Meer info over rauwe voeding vind je terug in dit topic en dit topic.
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*