Spring naar inhoud

- - - - -

Lochristi geeft het goede voorbeeld

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:39

Het Nieuwsblad - Gemeente Lochristi: Na de kat, nu ook een hond in rustoord Sint-Pieter

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:43

Wat geweldig :) leuk voor de diertjes en zeker voor de bewoners! :love3:

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 18 augustus 2010 - 19:46

Ik ken meerdere mensen die met hun katten in rusthuizen op bezoek gaan zodat mensen nog eens kunnen knuffelen met een kat. Dat lijkt me ook echt iets voor Lou die dat wel redelijk relaxt zou doorstaan. Weet iemand of er ook zo'n project in het Antwerpse is?

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#4 Geplaatst 18 augustus 2010 - 20:03

Smitten Kitten zei:

Ik ken meerdere mensen die met hun katten in rusthuizen op bezoek gaan zodat mensen nog eens kunnen knuffelen met een kat. Dat lijkt me ook echt iets voor Lou die dat wel redelijk relaxt zou doorstaan. Weet iemand of er ook zo'n project in het Antwerpse is?

In Antwerpen heb je Het 't stadsbeest. Manus - Het stadsbeest
Die hebben een tijd geleden op de Stip op vtm een oproep gedaan voor mensen die graag met hun huisdier zo'n bezoeken willen brengen. Die honden moesten dan een soort "auditie" doen om te zien of die beestjes zich wel konden aanpassen aan die oudere mensen :)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 18 augustus 2010 - 20:09

Wat goed dat ze daar een kat en hond hebben. Ik zou willen dat het rusthuis hier in de gemeente daar ook eens aan dacht. Ipv een koppel grasparkietjes in een te kleine kooi in een hoekje te zetten... Vogels kunnen ook leuk zijn maar zorg dan dat ze de ruimte hebben he. Dat is veel beter voor de beestjes en ook interessanter voor de bewoners want die zien dan hun gedragingen. Nu doen de beestjes niets anders dan eten, drinken, slapen, mekaar poetsen en eens van plaats wisselen. Jammer dat hun speelgedrag niet kan waargenomen worden. Maar ja dat kan ook niet in een klein kooitje zonder speelgoed.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 augustus 2010 - 20:42

:thumb: :thumb:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 18 augustus 2010 - 20:49

:) :)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 18 augustus 2010 - 20:55

Hobayni zei:

In Antwerpen heb je Het 't stadsbeest. Manus - Het stadsbeest
Die hebben een tijd geleden op de Stip op vtm een oproep gedaan voor mensen die graag met hun huisdier zo'n bezoeken willen brengen. Die honden moesten dan een soort "auditie" doen om te zien of die beestjes zich wel konden aanpassen aan die oudere mensen :)

Als het hier weer minder druk is ga ik me daar eens aanmelden ;)

De reden waarom ik dat wil doen is dat ik het altijd zo triest vind als mensen in een rusthuis moeten en hun huisdier niet mogen meenemen. En denk dat die mensen dat dan ook echt wel missen. Lou is een speciale kat, maar heel communicatief en zonder een spoortje van agressie naar mensen toe. Ik denk dat hij dat nog goed zou doen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 18 augustus 2010 - 21:13

:thumb: :thumb: :thumb:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 augustus 2010 - 21:18

He he, dat wist ik niet eens!! Wat een prachtig initiatief!!
Veel oudjes zien er erg tegenop om naar het rusthuis te verhuizen alleen al omdat ze hun liefste huisdier moeten achterlaten.... . Niets rustgevender dan een huisdier voor die mensen!!! Proficiat Lochristi!!! :duim:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 19 augustus 2010 - 11:01

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 19 augustus 2010 - 11:04

:thumb: Mooi initiatief!

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 19 augustus 2010 - 11:16